Arabesk schreef:Nog voor ik je regeltje gelezen had over het extreme kauwen viel het me op dat hij geen ontspannen uitdrukking heeft en zijn kaken heel strak houdt.
Er is duidelijk iets aan de hand met het bit, hij kauwt niet voor niets zo erg. Laat er eens een veearts of tandarts naar kijken, want dit is niet normaal.
En ja bitloos zou beter zijn, maar ik snap ook dat je dan geen dressuurwedstrijden meer kunt rijden
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat dit gewoon even spanning geweest dat die gaat kauwen, want thuis doet hij het niet iig veeel minder. Ik vind hem ook helemaal niet gespannen lopen want zie deze foto: (ik heb er een uit je profiel gejat die was duidelijk te bewerken

De rode streep ik zijn rug, daar loopt die goed overheen geen deuk achter het zadel.
De blauwe driehoekjes zijn zijn paslengtes, voor en achter even groot & heeft genoeg achterhandgebruik.
Ik vind hem hier gewoon los & ontspannen lopen, kan er niks anders van maken.
Over het bitkauwen zeg ik niks want daar weet ik het fijne niet van, maar lijkt me alleen spanning die verder niet te zien is in zijn lijf.
Nou haha lekker serieus en een uberrelaxte creatie war