Passoa @ Work! 1e keer bokt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Re: Passoa @ Work! 1e keer bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:55

Een paard léer je het niet af om er vandoor te stieren. Of 'er is wat aan de hand (lijkt me niet), óf ze verveeld zich. Lekker aan het werk zetten met bijvoorbeeld stelling vragen en overgangen rijden.
Ik vind het ook een wat gespannen beeld geven, je houd har best in van voren, geef 'er daar eens wat meer lucht zodat je 'er hals, nek en rug los kan laten Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:04

OoappeloO schreef:
Een paard léer je het niet af om er vandoor te stieren. Of 'er is wat aan de hand (lijkt me niet), óf ze verveeld zich. Lekker aan het werk zetten met bijvoorbeeld stelling vragen en overgangen rijden.
Ik vind het ook een wat gespannen beeld geven, je houd har best in van voren, geef 'er daar eens wat meer lucht zodat je 'er hals, nek en rug los kan laten Lachen

Misschien leer je het niet af, maar je kan er wel voor zorgen idd dat ze het niet meer gaat doen Knipoog
stelling vragen etc. ben ik mee bezig, staat op het begin. Vast van voren is niet zo, ze kan doen wat ze wil maar ze doet dat niet! Als ik losse teugels doe dan loopt ze nog zo.. Knipoog Het heeft niet veel zin

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:07

Nee zomaar loslaten heeft geen zin, je moet je paard ook van voren ondersteunen. Als ze uitzichzelf in een houdinkje loopt moet je er meer met je benen aan rijden, vnl binnenbeen. Paard naar je hand toerijden, zorgen dat ze contact gaat opzoeken. Zonder dat kan je ook geen juiste stelling (en buiging) vragen van 'er.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:15

OoappeloO schreef:
Nee zomaar loslaten heeft geen zin, je moet je paard ook van voren ondersteunen. Als ze uitzichzelf in een houdinkje loopt moet je er meer met je benen aan rijden, vnl binnenbeen. Paard naar je hand toerijden, zorgen dat ze contact gaat opzoeken. Zonder dat kan je ook geen juiste stelling (en buiging) vragen van 'er.

Ik heb liever dat ze eerst actiever loopt Knipoog Want als ik niks doe met mijn benen gaat ze sloffen, en dan pas kan ik haar naar mijn hand toe rijden

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:23

wat mij vooral opviel aan de foto's is dat je vaak net iets naar links helt/zit

leuke pony verder, hihi hij zou hier goed tussen de katten passen met zijn naam, die heten n.l. wiskey, bailey, malibu en flugel

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:25

trustHim schreef:
wat mij vooral opviel aan de foto's is dat je vaak net iets naar links helt/zit

leuke pony verder, hihi hij zou hier goed tussen de katten passen met zijn naam, die heten n.l. wiskey, bailey, malibu en flugel

Nu ik het bekijk klopt het ja Bloos
Zal er op letten Knipoog
Mijn andere pony heet Wisky Huilen van het lachen

Me_lodY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:16

WiskyBokjes schreef:
OoappeloO schreef:

Ik heb liever dat ze eerst actiever loopt Knipoog Want als ik niks doe met mijn benen gaat ze sloffen, en dan pas kan ik haar naar mijn hand toe rijden

Ik heb ook even naar je foto's gekeken en ik ben helaas niet zo gecharmeerd van wat ik zag, en kennelijk waren er twee anderen die dit ook gezien hebben.

Je paard is niet rechtgericht en ik heb voor jou rode lijnen op je foto's gezet:
op fotoi 1 zie je duidelijk hoe scheef jij zit, en dat komt én dooe jou en omdat je paard niet rechtgericht is, waarbij je dat kunt zien met de gebogen lijn, op foto 2 zie je dat.

Daarom schiet zij weg, want ze kan niet alles, en je leert dat niet af, het is een signaal dat zij aan jou geeft. Je hoeft (nog) niet naar een ostheopaat, maar wanneer je geen rechtrichtinstructie krijgt zou je wel eens over een driekwart jaar een peesblessure kunnen oplopen op de linkervoorkant, aangezien dat logischerwijs de meest belaste voet is en dus krijgt die het eerste last en dan is het de rechterachtervoet die volgt.

ik hoop dat je wat aan deze tips hebt, voor meer vragen kan je per pb bij me terecht.

Een degelijke instructrice die jou leert rechtrichten is meer waard dan wat dan ook.

Overigens wanneer je paard niet recht is, is het absoluut uit den boze een galop te vragen van het dier, de galop vernielt meeraan de binnenkant dan je kunt vermoeden omdat ze zo gebogen is.

En verder vind ik het ok raar dat je een eigen zadel op die rug gaat leggen terwijl dat zadel eerst aan haar aangemeten moet worden, een zadel is niet enkel voor jouw gemak, het is er voor beider gemak maar eerst voor het gemak van het paard en dan pas voor jou.

Overigens is dit zadel dus ook scheef, je zal zien als je het nakijkt dat de linkerkant het meest ingedeukt is.
Wanneer jij nu ook nog eens een ander niet passend en te krap zadel gaatr gebruiken van een paard wat de andere kant op gebogen is, heb je de poppetjes aan het dansen, dan wordt haar rug ook nog eens bezeerd en ingedrukt op een niet wenselijke manier, nl een zeer poijnlijke.

Je hebt trouwens ook meer spanning op je rehterhand dan op je lnkerhand.

Wanneer je ook naar haar hoeven kijkt straks of morgen zal je zien dat er één hoef is die het meest is afgesleten.

Het paard loopt wel door hoor, want jijwil rijden, en dus wordt er gereden. Tot het niet meer kan en dan is het eigenlijk al te laat.

Ik laat je de foto's zien, wel via een url want ik krijg ze niet geplaatst, excuses:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=CUITBA3O

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=I4XNGGQQ

Okee wil je het verbeteren: rijd op je buitenteugel en geef de binnenteugel en laat de binnenteugel in los contact en rijd op je rechterteugel in contact en geef geen been meer.

dat is een begin van het rechtrichtproces, en steeds corrigeren totdat ze recht loopt, dit doe je door haar twee stappen te laten stappen en dan meteen weer een wending te rijden weer twee stappen en weer een wending en weer twee stappen en weer een wending, dit heet een slangenlijn.
De wending doe je trouwens pas op het moment wanneer het hele lichaam recht achter je volgt.
succes!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:19

WiskyBokjes schreef:
OoappeloO schreef:

Actief en naar de hand toe gaat samen hoor. Als je 'er juist actief rijdt komt ze vanzelf naar de hand toe, als je dat juist en zacht aanbied.
Maar het zal vast wel goedkomen. Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:25

Nou dit was pas de eerste keer dat ik op haar reed en dan goed wil rijden. Heb er wel paar keer op gereden maar niet actief Knipoog
Mijn zus rijd er op en die vind daar 'niks' aan dus ben net pas begonnen.

Zal er wat mee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:56

zal vast allemaal goed komen met de tijd.
rome is ook niet gebouwd op 1 dag.

neem de tijd en probeer aan de dingen te werken die zijn aangegeven.
ik weet hoe hard je vooruit ben gegaan met wisky dus het zal vast wel goed komen Bloos
succes

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 14:20

engelina schreef:
zal vast allemaal goed komen met de tijd.
rome is ook niet gebouwd op 1 dag.

neem de tijd en probeer aan de dingen te werken die zijn aangegeven.
ik weet hoe hard je vooruit ben gegaan met wisky dus het zal vast wel goed komen Bloos
succes

Dankje laura Ja Ik begin gewoon rustig aan

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:14

Hey marije!

Weer is een ander paardje!!! Ziet er leuk uit...ben benieuwd als je haar een tijdje rijd!

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:48

Leuk paardje, ziet er leuk uit hoor!