Ik vind het ook een wat gespannen beeld geven, je houd har best in van voren, geef 'er daar eens wat meer lucht zodat je 'er hals, nek en rug los kan laten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
OoappeloO schreef:Een paard léer je het niet af om er vandoor te stieren. Of 'er is wat aan de hand (lijkt me niet), óf ze verveeld zich. Lekker aan het werk zetten met bijvoorbeeld stelling vragen en overgangen rijden.
Ik vind het ook een wat gespannen beeld geven, je houd har best in van voren, geef 'er daar eens wat meer lucht zodat je 'er hals, nek en rug los kan laten
OoappeloO schreef:Nee zomaar loslaten heeft geen zin, je moet je paard ook van voren ondersteunen. Als ze uitzichzelf in een houdinkje loopt moet je er meer met je benen aan rijden, vnl binnenbeen. Paard naar je hand toerijden, zorgen dat ze contact gaat opzoeken. Zonder dat kan je ook geen juiste stelling (en buiging) vragen van 'er.
trustHim schreef:wat mij vooral opviel aan de foto's is dat je vaak net iets naar links helt/zit
leuke pony verder, hihi hij zou hier goed tussen de katten passen met zijn naam, die heten n.l. wiskey, bailey, malibu en flugel
WiskyBokjes schreef:OoappeloO schreef:Nee zomaar loslaten heeft geen zin, je moet je paard ook van voren ondersteunen. Als ze uitzichzelf in een houdinkje loopt moet je er meer met je benen aan rijden, vnl binnenbeen. Paard naar je hand toerijden, zorgen dat ze contact gaat opzoeken. Zonder dat kan je ook geen juiste stelling (en buiging) vragen van 'er.
Ik heb liever dat ze eerst actiever looptWant als ik niks doe met mijn benen gaat ze sloffen, en dan pas kan ik haar naar mijn hand toe rijden
WiskyBokjes schreef:OoappeloO schreef:Nee zomaar loslaten heeft geen zin, je moet je paard ook van voren ondersteunen. Als ze uitzichzelf in een houdinkje loopt moet je er meer met je benen aan rijden, vnl binnenbeen. Paard naar je hand toerijden, zorgen dat ze contact gaat opzoeken. Zonder dat kan je ook geen juiste stelling (en buiging) vragen van 'er.
Ik heb liever dat ze eerst actiever looptWant als ik niks doe met mijn benen gaat ze sloffen, en dan pas kan ik haar naar mijn hand toe rijden
engelina schreef:zal vast allemaal goed komen met de tijd.
rome is ook niet gebouwd op 1 dag.
neem de tijd en probeer aan de dingen te werken die zijn aangegeven.
ik weet hoe hard je vooruit ben gegaan met wisky dus het zal vast wel goed komen![]()
succes