Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Burberry_

Re: Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:10

wat een mooierd!!
en wat een manen zeg Gaaaap prachtig

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:51

Gefeliciteerd met je wp.
Het is al vaker genoemd in vorige posts, en ik ben ook van mening dat je paard niet lekker over de rug loopt en de aanleuning onvoldoende is. Op sommige foto's zie ik de onderhals eruit komen. Niet echt mooi in de oprichting.

Maar wel knap dat je met een Tinker zover bent gekomen. Zal lang niet altijd gemakkelijk zijn.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:01

Touwladder schreef:
Ik dacht dat ik naar een B proef aan het kijken was eerlijkgezegd. Je hulpen zijn te grof en je hangt in de teugels. Vind het niet mooi. Ik zie hier niets gebeuren wat in een Z proef is vereist. Hij loopt stram en tegen de teugel. Winspunt vind ik erg raar.

Het is niet mooi en heeft weinig met een Z paard te maken.

Ik ben gelukkig dus niet de enigste die dacht dat het niet op Z leek Bloos

Het is knap van je dat je zo in het Z bent beland
Maar op de manier van de foto's zou ik niet eens in Z willen rijden
Ik zie een ruiter die veel in de mond hang een paard want niet loslaat en vooral er zijn onderhals bij gebruikt.

Erg jammer.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:07

Heleen1988 schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van de foto's. Ik vind ten eerste wel dat je een prachtig mooie tinker hebt! En wat een manen zeg!! Naar mijn mening loopt je paard er echter op geen enkele foto ECHT lekker doorheen.. Hij lijkt op de foto's zijn rug weg te drukken. Ik zeg alleen wat ik kan zien vanaf de foto's, misschien was het in het echt heel anders.. maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Probeer wat meer van achteruit te rijden, zodat ie zijn rug net wat lekkerder gebruikt. succes! Trouwens, knap hoor dat je zo hoog rijdt met een tinker!!!

geheel mee eens, Ja

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:12

Heleen1988 schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van de foto's. Ik vind ten eerste wel dat je een prachtig mooie tinker hebt! En wat een manen zeg!! Naar mijn mening loopt je paard er echter op geen enkele foto ECHT lekker doorheen.. Hij lijkt op de foto's zijn rug weg te drukken. Ik zeg alleen wat ik kan zien vanaf de foto's, misschien was het in het echt heel anders.. maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Probeer wat meer van achteruit te rijden, zodat ie zijn rug net wat lekkerder gebruikt. succes! Trouwens, knap hoor dat je zo hoog rijdt met een tinker!!!

Ik sluit me hier helemaal bij aan! Lachen
Alhoewel ik het idee heb dat ik naar een lagere proef kijk, ipv Z!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:15

Ik zie hier helaas ook geen Z combinatie in..

Pony loopt zonder rug, constant spanning in de bovenlijn, onderhals word vastgezet .

Let ook erg op je benen tijdens je hulpen, de pony is dan misschien wat aan de kleine kant, maar het is niet de bedoeling dat je benen in zijn liezen komen te liggen.

Neem anders een zacht zwanenhalsspoortje,
En leer jezelf zowiezo aan om met je kuiten te drijven ipv met je hakken .

xAAPYE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:33

Heleen1988 schreef:

ik ben het hier mee eens,

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:46

Wat vind je er eigenlijk zelf van als je zo de foto's ziet? Ben je er trots op, vind je het er lekker uitzien? Ik zou als ik jou was dressuurfilms/wedstrijden gaan kijken om zo een beter beeld te krijgen van hoe het eruit moet zien.

Film jezelf eens, dan zie je hoe erg je tegenwerkt. Geloof niet dat t moment opnamens zijn, want je ziet het op elke foto. Aan de bespiering kun je ook zien dat hij verkeerd gereden wordt.

Van de hand af rijden en ontspanning in de rug is ook niet teveel gevraagd voor een tinker. Als ik zo proeven zou rijden zou ik me een paar maanden terugtrekken om het beeld te verbeteren.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 15:26

Ik ben net 14 jaar, dus verwacht niet dat ik al alle 'knopjes' gevonden heb. Alle paarden/ pony's die ik rijd, rijd ik op mijn kuiten. Ik ben zelfs een keer mijn sporen vergeten om te doen en dat heb ik niet eens gemerkt toen ik aan het rijden was. Zo goed reageren ze dus op mijn kuiten. Ik heb al 2.5 maand geen wedstrijden meer gereden en ben het voorlopig ook nog niet zo van plan, omdat ik nu dus de puntjes op de I aan het zetten ben. (behalve dan de tinkerdag) Ik rijd toch echt in de Z1 , want ik heb al 5 winstpunten.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:08

Ik ben niet echt onder de indruk van je foto's. Het ziet er niet actief uit, eerder wat sloom. De aanleuning is er nog niet helemaal, wat toch wel belangrijk is in de Z1. Ben heel benieuwd naar een filmpje, want dan kan je wat beter zien hoe het rijden eruit ziet. Maar de foto's geven geen geweldige indruk.
Het ziet er netjes uit voor de L oid, maar niet voor de Z als ik het zo bekijk.

Succes verder en werk aan de activiteit van het achterbeen

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:13

Als je deze momenten op je kuiten rijden noemt, de spoor zit op bijna elke foto in de buik. Niet alle knopjes? Dat je bv moeite hebt met sommige oefeningen scherp te rijden snap ik nog wel. Maar een paard wat zo tegen de hand loopt hoort niet in het Z thuis. Dat zie je zelf toch ook wel?
Normaal zou je niet hoger dan een 3 krijgen voor de oefeningen die op de foto's staan. Dan kom je ook niet aan winstpunten.

Zou met je instructeur alles nog eens duidelijk onder de loep nemen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:42

shar_ianne schreef:
Ik heb al 2.5 maand geen wedstrijden meer gereden en ben het voorlopig ook nog niet zo van plan, omdat ik nu dus de puntjes op de I aan het zetten ben. (behalve dan de tinkerdag) Ik rijd toch echt in de Z1 , want ik heb al 5 winstpunten.

Heb je alle winstpunten op de Tinkerdag gereden? Heb je beide dagen gestart? Bij verschillende jury's? Wat krijg je over het algemeen voor commentaar van de jury's? Ben je het daar mee eens?

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:21

Prachtige Tinker!! wat leuk dat hij helemaal wit is of heb ik dat mis Gaaaap
Verder een prachtige manenbos! Clown verder ga Ik ga toch wel mee met het commentaar
wat de andere bokkers al hebben gegeven dat je het paard niet genoeg halslengte geeft, ik weet niet of het zo is maar het paard lijkt me nogal onder druk lopen. En het lijkt een beetje of je je handen vast zet maar dat kan ik mis hebben Geld, geld!
Verder erg knap dat je hem gryffindor in de Z rijd! Cool

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:55

Mooi paardje Haha!
Ik heb toch echt mijn hele leven gedacht dat tinkers bont waren..xD
okee, weer wat geleerd.
verder ga ik mee met het bovenstaande comentaar Lachen

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 15:18

rhijnauwen schreef:
shar_ianne schreef:
Ik heb al 2.5 maand geen wedstrijden meer gereden en ben het voorlopig ook nog niet zo van plan, omdat ik nu dus de puntjes op de I aan het zetten ben. (behalve dan de tinkerdag) Ik rijd toch echt in de Z1 , want ik heb al 5 winstpunten.

Heb je alle winstpunten op de Tinkerdag gereden? Heb je beide dagen gestart? Bij verschillende jury's? Wat krijg je over het algemeen voor commentaar van de jury's? Ben je het daar mee eens?

Nee, ik heb niet alle 5 de winstpunten op de tinkerdag gereden, dus ik haal ook op de 'normale' wedstrijden tussen de dure pony'tjes winstpunten. Ik krijg als commentaar op mijn proeven : (*pakt de coupons van de tinkerdag erbij*) meer verschil tonen bij middendraf en uitgestrekte draf, niet 4-kant bij halthouden, bij A afwenden in galop: tempo te hoog, bij uitgestrekte stap moet ze meer verruimen en meer verschil tonen bij de middengalop. Dit zijn echt alle dingen die op de coupons staan. Ohja en de reclame op mijn dekje is te groot. Ik ben het zeker eens met dit commentaar van de jury's.

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:06

Dan is de jury behoorlijk blind. Maargoed, genoeg juries die er weinig kijk op hebben. Dure ponytjes vind ik een beetje suf verwoord maargoed. Zat even aan paardenproeven te denken....

Blijf bij mijn advies. Neem een goede instructeur en laat je filmen

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 20:45

Touwladder schreef:
Dan is de jury behoorlijk blind. Maargoed, genoeg juries die er weinig kijk op hebben. Dure ponytjes vind ik een beetje suf verwoord maargoed. Zat even aan paardenproeven te denken....

Blijf bij mijn advies. Neem een goede instructeur en laat je filmen

Ik rijd tussen allemaal pony's die aardig wat geld hebben gekost met top afstamming en die geweldig kunnen lopen. Ik les bij Mary Calis een Grandprix amazone voor 30 euro per halfuur.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:48

Zier er netjes uit hoor!
Die manen Bloos!
Hoe lang zijn die 120 cm ofzo? Tong uitsteken
Voorderest niet echt veel opmerkingen ga zo door!

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:22

Heleen1988 schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens alleen ik denk dat het echt een moment opname moet zijn geweest want anders kan je natuurlijk niet zo Z1 rijden(A) leuke tinker!! en ben heel benieuwd naar andere fotos! Zou graag wat fototjes willen zien waarbij je haar een beetje naar beneden rijd
Laatst bijgewerkt door gizmo_lover op 03-05-08 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:26

Touwladder schreef:
Dan is de jury behoorlijk blind.

Tuurlijk, alle jury's zijn blind omdat ze haar een wp geven... Right... Rolleyes
En ik moet zeggen, de foto's geven een minder beeld helaas, maar in het echt zag het er netjes en ontspannen uit.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:25

Kan het kloppen dat ik jou heb zien rijden tijdens Hippisch Drachten? Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen al hetzelfde beeld had wat ik nu op de foto's zie. Je pony moet meer over de rug en fijner in de aanleuning. Super dat je al zover bent gekomen en als je aan bovenstaande punten werkt kan het alleen maar beter worden! Veel succes met je pony!

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 08:59

Dancer schreef:
Kan het kloppen dat ik jou heb zien rijden tijdens Hippisch Drachten? Ik moet eerlijk zeggen dat ik toen al hetzelfde beeld had wat ik nu op de foto's zie. Je pony moet meer over de rug en fijner in de aanleuning. Super dat je al zover bent gekomen en als je aan bovenstaande punten werkt kan het alleen maar beter worden! Veel succes met je pony!

Ja, ik heb op hippisch drachten gereden. Toen was Gryffindor echt heel erg gespannen en ze wou alleen maar keihard galoperen, dus toen heb ik haar heel veel terug moeten rijden. En dan krijg je niet echt een ontspannen beeld nee.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:00

minjon schreef:
Zier er netjes uit hoor!
Die manen Bloos!
Hoe lang zijn die 120 cm ofzo? Tong uitsteken
Voorderest niet echt veel opmerkingen ga zo door!

Haar manen zijn 160 cm. Die van mijn andere pony zijn 190 cm. (ze hebben er geen last van)

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:37

MelanieB schreef:
Touwladder schreef:
Dan is de jury behoorlijk blind.

Tuurlijk, alle jury's zijn blind omdat ze haar een wp geven... Right... Rolleyes
En ik moet zeggen, de foto's geven een minder beeld helaas, maar in het echt zag het er netjes en ontspannen uit.

Tja, dat maak jij er dan weer van.

Vind het er gewoon niet uitzien. Knap van de fotograaf dat ze juist die momenten heeft vast te leggen waarop hij niet zo goed loopt, als het momentopnamens zijn.

Zie trouwens op je website dat je 4 van de 5 punten op de tinkerdag hebt gereden? Maar dat maakt niet uit. T is wel knap wat je doet, alleen dat is niet te zien op de fotos. Dat id zonde.

Hoop gewoon dat je jezelf meer gaat ontwikkelen aan de hand van het commentaar. En dat je zelf inziet dat het beeld wat deze foto's geeft niet Z waardig is. Meer ontspannen, meer door de rug en de kaak, meer achterhand, meer spieren kweken. Minder hangen en minder hakken in de buik.

Succes!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:43

Die fotograaf ben ik... Clown

Volgende keer maar filmpje maken... Nagelbijten / Gniffelen