Luitje eindelijk @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Re: Luitje eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:48

He iris!
Wat een uitstraling heeft luitje zeg! Lekker gespierd lijfje Ja
Vind dat je een hele nette houding hebt, tuurlijk zijn er altijd verbeterpuntjes maar ik denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:53

Ziet er netjes uit hoor Lachen

waar ben je aan het rijden? Clown hebben ze wel leuke hindernissen Tong uitsteken

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:20

Foto 7 vind ik niet zo'n fijn beeld geven, paard drukt zijn rug weg en trekt zijn hoofd omhoog.
Probeer op die momenten bij te drijven en dan van voor op te vangen en te laten nageven.
Op meerdere foto's zie ik het elastiek gespannen,weetniet of dat de bedoeling is?

het paard loopt niet over de rug en duwt zijn rug weg en zet onderhals erop. Daarom zei ik: jammer dat je een onderhals kweekt.........Paard hangt op elke foto tegen het stiek in. In ieder geval hangt het stiek nergens los. een paard moet nageven door te verzamelen en een paard moet niet nageven op druk. Zeker niet door de druk waar ze tegen in kunnen gaan hangen zoals dit stiekgebruik laat zien: daarmee kweek je wel degelijk een onderhals.

Als het paard mooi rond wordt en dat krijg je alleen van achter naar voren, voor elkaar (niet door hem aan de voorkant vast te binden) vanuit dwang krijg je nooit een paard wat zichzelf aanbiedt en dus in mooie gelijkmatige aanleuning nageeflijk wordt.

Dat bedoelde ik te zeggen, zo misschien voldoende onderbouwd

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:21

alleen op foto 2 zie ik cxorrect hulpteugelgebruik, gelukkig!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:28

Ziet er goed uit, probeer recht op te blijven zitten..
Ook mag je hem soms nog wat meer doordrukken
naar beneden, al hoewel dat natuurlijk erg moeilijk is bij
een niet zo actief paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:41

@ Kim
ik zie persoonlijk op meerdere foto's een los/niet strak elastiek maar misschien kijk ik door een roze bril.
Daarnaast is het niet zo dat ik hem slechts van voren vastbind en hem met dwang naar beneden rijd.
Ik gebruik ook mijn (niet al te aanwezige) beentjes.

Ik weet hoe een paard behoort na te geven en doe mijn best dit zo goed mogelijk uit te voeren maar ik ben ook maar een mens en heb nog heel veel te leren.
op foto 7 gaattie er idd tegenin maar zo loopt hij niet de hele tijd zoals je op de rest van de foto's kunt zien.

Jammer dat je het zo ziet en vind dat ik een onderhals aan het kweken ben.
Ik gebruik het elastiek 1 keer per week om het voor ons beiden wat makkelijker te maken om lang en laag te rijden,
Daarnaast heb ik het elastiek nu gebruikt omdat we pas voor de 3e x ooit buiten reden en het mij een beetje een zekerder gevoel geeft.
maar ik gebruik dat niet voor niets en dus zitten er momenten/stukken bij waar hij niet loopt zoals het perfecte plaatje zou zijn.
Daar werken we dan ook hard aan.

kortom: nee het plaatje is nog niet perfect maar we werken er aan, als ik slechts foto's zou kunnen plaatsen van momenten dat hij aan een stuk door geweldig loopt zou ik nog wel een tijdje kunnen wachten.
ik vind het leuk om te laten zien hoe we er nu voor staan en hoop dat de foto's van over een tijdje wéér een beter beeld geven
dankjewel voor je onderbouwing

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:51

is wel goed hoor, je hebt een schitterrend paard onder je kont, verrrij hem niet met hulpteugels. dat is mij nl wel gelukt en de weg terug is dan lang hoor!! wees zuinig op luitje

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:34

zal ik zeker zijn Knipoog dankjewel!