@Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Re: @Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:54

Snoop_fan schreef:
Ja ik zei dat ik m'n pony niet alleen aankan, dat beestie heeft wat kracht hoor (en ik niet..), longeren lukt nog niet, iemand gaf me de tip om iemand op het paard te zetten (eventueel een 2 jaar jongere vriendin, maar die kan hem niet sturen..), pessoa? wat is dat nu weer :p
Grondwerk lukt, met die snoepjes waar hij z'n buikje weer mee kan vullen...
Zoals je zou moeten lezen (of nog niet hebt gelezen) Ik zeg dat ik niet veel tijd hebben om te rijden.. Dus voor iets anders ook niet maar ik verzeker je, ik borstel hem wel meer dan dat ik rij hoor :s:s

Ok, dan is het goed. Waarmee ik zou beginnen is zijn vertrouwen winnen, en de baas zijn. Mijn shet is ook vééél sterker dan ik! Maar dat betekend niet dat hij mij kan meetrekken ofzo!
Zijn vertrouwen winnen, en laten zien dat jy de baas bent, dat is mijn tip!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:57

Maar die vriendinnen met haar bijrijdpaarden, die rijdt paarden bij in een manege, waar ik soms heen ga, maar er durf er geen uitleg aan te vragen! Waar ze soms bij topruiters bijreed en hielp daar kom ik nooit :s:s, die vriendin is 16 hoor.. Wil me niet "belachelijk" maken.. De vriendin op de foto's geeft me wel tips, maar niet verder dan het rijden.. Niemand heeft veel tijd en om me te helpen gewoon alledaags heeft m'n mama ook geen zin in, ze geeft niet zo snel toe!
Het grondwerk, bedoel je dan buigen? buigen lukt wel met die snoepjes maar dat zie je wel aan z'n buikje :p buiten buigen en kusje geven kan hij niets!! Kusje geven zonder snoepje en buigen met snoepjes :p
Maar ik heb de ervaring niet met grondwerk..

Nettieejj kan je wat precieser uitleggen hoe je bedoelt.. Ik probeer hem altijd eerst z'n les te spellen (vb. Hij komt naar beneden en wil naar z'n stal, terwijl ik hem nog op het gras wil borstelen, breng hem eerst naar het gras.. Hij moet dar blijven staan en dan mag hij binnen..) maar hij trekt wel hard hoor..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:59

hier komt weer een 10 pagina's lange discussie..

te groot maar veel plezier met het verkloten van je pony.

Ik tem.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:03

Als je even terug alle pagina's leest, dan kun je zien waar het ondertussen over gaat ipv zo te reageren! Alsjeblieft ze, zal ook zo hevig komen reageren op jou topcis

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:04

Ga je gang, ik heb alles gelezen en dat is mijn mening.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:34

Michelle_x schreef:
Ga je gang, ik heb alles gelezen en dat is mijn mening.

We zijn ondertussen bezig met wat serieuze tips, temmen voor een topic waarin een meisje te groot is voor haar pony heeft geen zin want dat is niet verboden. Ik zou zeggen, geef zelf ook eens wat tips..ts heeft hier verder helemaal niets aan.

Weer voor de ts zelf: Grondwerk bestaat niet alleen uit buigen en kusjes geven, dat zijn de kleine dingetjes die leuk zijn voor ernaast..het grote deel bestaat uit het leren van je paard om naar jou te luisteren op een leuke manier. Dus ook dat stappen,draven en stilstaan zonder weg te trekken zodat jij last krijgt van spierpijn. Ik denk dat zulke dingen belangrijker zijn dan buigen en kusjes geven, want dat wordt de pony op een gegeven moment ook beu.

lees bijvoorbeeld dit eens : http://www.horseplay.nl/basics.htm

en daarna dit : http://www.horseplay.nl/oefeningen.htm

en dit: http://www.nh.cybercomm.nl/abos/body_p3.htm

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:35

Michelle_x schreef:
hier komt weer een 10 pagina's lange discussie..

te groot maar veel plezier met het verkloten van je pony.

Ik tem.

Moderatoropmerking:
In elk geval bedankt voor de fijne aanzet

Als je bijv. de reacties van LadyElmira leest, dan zie je ook dat het heel anders kan Lachen

Ik ben eigenlijk niet van plan om dit topic 10 pagina's lang in de gaten te gaan houden. Daarom hier meteen een duidelijke waarschuwing aan iedereen die alleen maar op een negatieve manier te melden heeft dat de topicstarter te groot / zwaar whatever is: niet doen.
Dit is al meerdere keren genoemd en de topicstarter heeft al uitgelegd wat haar mening daarover is.
Iedereen die nog nuttig opbouwend rijtechnisch commentaar heeft is welkom om hier te reageren Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:36

Oké bedankt! Denk dat ik ga stoppen met bokt.nl, heb wat teveel negatieve commentaar gekregen van die Michelle!! Dat ik nieuwe eigenaars enz moet zoeken

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:38

Snoop_fan schreef:
Oké bedankt! Denk dat ik ga stoppen met bokt.nl, heb wat teveel negatieve commentaar gekregen van die Michelle!! Dat ik nieuwe eigenaars enz moet zoeken

Niets van aan trekken hoor meid, anders zouden hier heel veel bokkers weg zijn gegaan.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:20

Snoop_fan schreef:

Haha, sorry kan het even niet laten. Jíj zegt dat je niks met je pony kan behalve rijden, en toen zei ik dat als je dan helemaal niets behalve rijden zou kunnen je idd beter een ander baasje zou kunnen zoeken die de pony wél de baas kan, dus niet net doen of zit ik je continue dwars, heb het nu enkel op een botte manier verteld.

Amen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:33

Michelle dat jij jezelf een amen moet verkopen zegt genoeg..

Laat dit meisje lekker gaan, in het andere topic geef je ook geen onderbouwend commentaar en nu ook niet..toevoegende waarde heet dat!

Neem aan dat het niet de bedoeling is dat dit meisje dalijk echt niet meer terug wilt komen op bokt, door een stel mensen als jij.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:36

Door een stel mensen als ik, vind jij het een lekker gezicht dan, en wat heb ik gedaan, dat er direct word gesproken over Mensen als jij?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:33

Michelle ik had niet moeten reageren op jouw post, sorry daarvoor. Ik liet mij gaan omdat ik je posts niet vriendelijk vond, en ik merkte dat dit meisje interesse toonde in de tips die haar gegeven werden en ook de gegeven tips wou gaan proberen. Ze zou ook de websites gaan lezen over het grondwerk. Omdat jij alleen een botte reactie plaatste en verder geen onderbouwde tips gaf liet ik mij gaan, dat had ik niet moeten doen.

Ik stel voor om dit zo hierbij te laten. De TS liet mij weten dat ze niet meer in dit topic zou reageren, omdat ondanks zij iets met de gegeven tips zou gaan doen, al is het maar het nadenken erover, er toch gereageerd wordt(en dan doel ik even op jou omdat ik verder niemand zag) zonder onderbouwd commentaar. Nogmaals stel ik voor om het hierbij te laten, de TS stopt zelf met dit topic en zal dus niet meer reageren. Ik ook niet, en ik neem aan dat je het niet gezellig vind om in je eentje te blijven praten. Laten we dus nu ontopic gaan (overigens stop ik er dus mee hier dus ontopic ga ik ook niet verder) en dit meisje niet van bokt laten gaan door posts waardoor zij zich thuis niet fijn voelt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:02

Moderatoropmerking:
Michelle, wat heb je niet begrepen aan mijn modopmerking?

Hier alleen nog opbouwend rijtechnisch commentaar, verder niks!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:15

Als je weet dat je te groot bent, waarom rijdt je er dan op? Ik vind dat een beetje vreemd.. je maakt het je paard bewust moeilijk, dat is toch niet rechtvaardig tegenover het beestje. Verward

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:27

Oscar wat moet je nu voor opbouwend commentaar geven aan iemand die alleen maar wil horen dat ze het goed doet, ze zelf al zegt dat ze vriendelijk commentaar wil maar zichzelf eigenlijk ook te groot vind voor de pony?. Ik heb toch al een paar goede adviesen gezien en die krijgen dan een beetje....laten we zeggen...boos antwoord terug.