lipizzaner @work (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: lipizzaner @work (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:34

Knap hoor, al die mensen die vanaf een foto kunnen zien dat een paard wel of niet Z1 loopt. Ik zie een paard wat ik heel mooi in de aanleuning vind lopen op de foto, een mooie"open" aanleuning en niet in de krul gesjord. Verder zegt de TS duidelijk dat het basiswerk is, gewoon"banketstaaf' werk zeg maar wat retebelangrijk is, ook voor een Z-paard.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:35

Knap dat mensen van hier kunnen voelen of 'n paard de rug goed gebruikt.
Niet ieder Z-paard heeft 'n KWPN afstamming waar je U tegen zegt, komt laaiend heet en schuimend met benen gooiend de ring in en neemt meteen de 1e prijs mee naar huis.
(Overigens no offense naar Z ruiters met 'n KWPN'er oid, niet dat ik dadelijk heel Bokt over me heen krijg. Haha!)

Ik vind 't fijne plaatjes, basiswerk zoals je zelf aangeeft.
Model van 't paard vind ik minder, echt wat aan de volle kant, maar zolang ze er geen last van ondervind. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:40

Ik heb beslist geen kwpn'er met een afstamming waar je U tegen zegt Knipoog maak je daar maar geen zorgen om, zie wel een paard dat in twee stukken lijkt te lopen...Als je een andere voorkant eraan zou plakken, zou de foto geen verschil tonen Knipoog Gezien die twee nu ook niet echt blijken samen te werken...Maar daar commentaar die niet in het plaatje past kennelijk niet gewenst is trek ik me alweer terug Ach gut

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:41

Hij loopt op sommige foto's te diep.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:47

Sharon89 schreef:
toen ik naar de fotos keek vond ik het er ook niet zo als z1 uitzien.
Want kijk eens naar dit topic die ook z1 rijd. Wellis waar op wedstrijd maar dit vind ik er wel wat meer op lijken.
[HAW] Wouter met Time (v.Lancet) @ wedstrijd (Z1)
Verder vind ik het een mooi paardje en je rijd hem netjes!

Als dit paard niet in wedstrijd outfit zou zijn, niet door een spiegelreflex zou zijn gefotografeerd en een rot dag zou hebben, zou je dit ook niet Z waardig vinden!

Hij heeft inderdaad weinig impuls van achter. Gewoon lekker dooroefenen en mooi van achter naar voor d'r onder rijden! Veel schakelen. Gaat wel goed komen! Succes ermee.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:59

Sharon89 schreef:
Want kijk eens naar dit topic die ook z1 rijd. Wellis waar op wedstrijd maar dit vind ik er wel wat meer op lijken.

Wat flauw om te gaan vergelijken met een ander topic Scheve mond

En de TS zal het heus niet verzinnen dat ze Z is. Vind het ook nogal knap dat sommige bokkers dat via momentopnamen's kunnen zien.
Verder vind ik het er ontspannen uitzien! Ik mis zelf nog wat impuls. Veel succes verder!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:46

Lovely1 schreef:
Ik denk dat we de TS wel gewoon kunnen geloven.. Ik vind het een fijn plaatje lekker ontspannen zonder gekkigheid. Je ziet dat de merrie wat ouder is vandaar het buikje denk ik Lachen Lekker zo doorgaan zou ik zeggen!
Ben trouwens ook wel benieuwd naar de hengst die je in de profiel noemt.. nog een @work topic Knipoog haha!

zie hier Haha! [HAW] lipizzaner hengst @ work

Avalla loopt gelukkig wel met goed ruggebruik, anders zou het namelijk onmogelijk zijn voor mij om haar uit te zitten Knipoog

Ik kan haar leeftijd wel als excuus gebruiken voor haar buikje, maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ze dat altijd al heeft gehad Tong uitsteken

Polly: over twee weken heb ik volgens mij weer een wedstrijd in Vries. Ben jij ook al weer gestart?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:50

Sharon89 schreef:

Als je de betreffende fotograaf zver kunt krijgen om ook bij ons foto's te maken: graag Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:00

De combinatie start wel degelijk Z hoor, voor degenen die daaraan aan twijfelen...

Ze is inderdaad goed gevuld. Haha!
Ik weet nu bij wie ik moet zijn als ik Winston een keer niet schoon kan krijgen. Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:54

N_fotografie schreef:
Sharon89 schreef:

Als dit paard niet in wedstrijd outfit zou zijn, niet door een spiegelreflex zou zijn gefotografeerd en een rot dag zou hebben, zou je dit ook niet Z waardig vinden!

Hij heeft inderdaad weinig impuls van achter. Gewoon lekker dooroefenen en mooi van achter naar voor d'r onder rijden! Veel schakelen. Gaat wel goed komen! Succes ermee.

Heela, het gaat wel over mij he Haha!! Ik vind de foto s ook niet Z waardig gezien het feit dat het paard totaal niet gedragen loopt. Daarbij is hij niet in wedstrijdconditie wat ook snel een vertekend beeld geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:44

laurae schreef:
Hahaha, we rijden echt Z1 Knipoog

De Z1 doorkomen met een paard wat moeilijk buigt is inderdaad echt lastig. Maar ik heb het voordeel dat zij heel rustig is in haar hoofd, zodat ik mij tijdens een proef ook alleen druk hoef te maken om het rijden van de proef. Die kan ik dus netjes afwerken. Daarnaast kan ze alle oefeningen lopen voor minimaal een 6, dus op zich wil het ook allemaal wel Lachen.

Maar ik zal met haar niet bovenin de prijzen belanden als er een paar goede paarden meelopen.

Ik zie trouwens niet helemaal waar je een probleem zou kunnen zien met de nageeflijkheid. Ik laat haar heel bewust bovenin op of net voor voor de loodlijn lopen.

En ze krijgt geen veulen, ze is gewoon goed gevuld Haha!

haha, dik is in Haha!
gewoon zware botten Nors opkijken

Ben heel benieuwd naar fotos waar je zwaarder aan het trainen bent, volgens mij kan jouw paardje best een showtje geven!

manonaaaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:03

Jammer dat TS gekraakt wordt. Het is een leuk paard, zeker voor een 16 jarige!

En laten we onthouden dat de basis belangrijk is! Er zijn wat schoonheidsfoutjes zoals je handen, je zit en af en toe uit elkaar vallen.

Verder ziet het er keurig uit, en onthoud, het belangrijkste is lol! Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:13

Ik zie iemand die eindelijk eens niet ver achter de loodlijn rijdt....
Iemand die haar paard ook even lekker wat basiswerk laat doen, zonder dag in dag uit dezelfde "kunstjes" te vertonen. Hulde...dat zouden er van mij meer mogen doen.
Ik heb zelf op behoorlijk niveau gezwommen. Ik trainde ook niet elke dag op het hoogste niveau. Eén tot twee keer per week tot het uiterste en de rest onderhoudswerk doen.
Met onze paarden gaan we vaak heel anders om...en juist daar komen blessures van: elke dag zwaar en eentonig werk moeten doen.

Het lijkt me (voor zover ik het kan beoordelen), dat je paard als een typische lippizaner wat week in de rug is. Dat maakt lengtebuiging extra moeilijk en maakt het voor mij extra knap dat je dit niveau überhaupt hebt weten te bereiken! En dat is ook wat iemand anders bedoelde (denk ik) met dat je paard in twee stukken lijkt te lopen. Dat is helaas het gevolg van het exterieur met een weke rug. Friezen en Tinkers ed kunnen dat ook soms hebben. En dat is extra lastig bij elkaar en in lengtebuiging te rijden.
Laatst bijgewerkt door polly2 op 21-04-08 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:14

pharagirlke schreef:
Ik heb beslist geen kwpn'er met een afstamming waar je U tegen zegt Knipoog maak je daar maar geen zorgen om, zie wel een paard dat in twee stukken lijkt te lopen...Als je een andere voorkant eraan zou plakken, zou de foto geen verschil tonen Knipoog Gezien die twee nu ook niet echt blijken samen te werken...Maar daar commentaar die niet in het plaatje past kennelijk niet gewenst is trek ik me alweer terug :(:)

Dat valt reuze mee..Als ik voor mezelf spreek iig. Niks mis met onderbouwde kritiek!! Neem aan dat de TS dat juist graag ziet! Lachen
was alleen een beetje (te Bloos )fanatiek op de fameuze bokt uitspraak:
Ik vind dit er niet Z uit zien of iets in die richting. Lachen
en vind het dan ook erg flauw om er een ander topic bij te halen..

Ik ken TS niet, ben eigenlijk niet zo weg van barokke paarden (no offence)..
Maar vond dit gewoon iets te ver gaan ("de fameuze boktuitspraak")

Verder sluit ik me aan bij de voorgangers, o.a. N_fotografie etc. Paard zou idd wel iets meer van achter naar voren gereden mogen worden; impuls etc.
Maar nogmaals een relaxdagje en een keer niet perfect op het achterbeen etc moet ook zeker kunnen Lachen
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 21-04-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:15

Ziet er goed uit hoor, heerlijk RELAXED. Iets wat ERG belangrijk is. Maar sommige bokkers zien liever een in de krul getrokken en geprikt model paard.
Maar goed, wie ben ik.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:25

nobility schreef:
Ziet er goed uit hoor, heerlijk RELAXED. Iets wat ERG belangrijk is. Maar sommige bokkers zien liever een in de krul getrokken en geprikt model paard.
Maar goed, wie ben ik.
Waar zie jij een paard als deze?? Jij ziet het wel erg zwart wit zeg. Dit paard ziet er inderdaad relaxed uit, maar op Z niveau moet het paard toch echt meer de berg op lopen. Daarbij moet een paard op niveau ook getraind zijn, en niet zo erg uitgezwaard als deze. Ik vind het prima dat de TS op deze manier van paard geniet, maar er mag nog wel het een en ander aan veranderen/verbeteren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:28

Flauw om topics van anderen erbij te halen om even te pronken hoe het dan ook kan.
Als het geen in het rechthoeksmodel staand paard is met TOPafstamming en een chique lijntje telt het niet meer mee? Belachelijk.

TS geniet en rijdt, en plaatst foto's van haar training. Dat het er dan niet zo spectaculair uitziet als op wedstrijd, heeft ze duidelijk vermeld door het basiswerk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:29

Hermesdeux schreef:
Flauw om topics van anderen erbij te halen om even te pronken hoe het dan ook kan.
Als het geen in het rechthoeksmodel staand paard is met TOPafstamming en een chique lijntje telt het niet meer mee? Belachelijk.

TS geniet en rijdt, en plaatst foto's van haar training. Dat het er dan niet zo spectaculair uitziet als op wedstrijd, heeft ze duidelijk vermeld door het basiswerk...

het vreemde is enkel dat zelfs het basiswerk maar povertjes gereden word...Ik wil dan wel eens zien hoe ze er Z oefeningen uit rijd. (no offence TS)

overigens, een groot aantal van de bokkers die hier reageren hebben helemaal geen chique lijntje in hun knol Knipoog

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:43

je zit zelf wel erg mooi recht..!!!
netjes hoor Knipoog

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:46

talented schreef:
nobility schreef:
Maar goed, wie ben ik.
Waar zie jij een paard als deze?? Jij ziet het wel erg zwart wit zeg. Dit paard ziet er inderdaad relaxed uit, maar op Z niveau moet het paard toch echt meer de berg op lopen. Daarbij moet een paard op niveau ook getraind zijn, en niet zo erg uitgezwaard als deze. Ik vind het prima dat de TS op deze manier van paard geniet, maar er mag nog wel het een en ander aan veranderen/verbeteren.

Eh, weet echt wel hoe een Z paard moet lopen.Voelt je je aangesproken ofzo? Ieder zn eigen.Hoezo zwart wit?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:13

zucht...mensen...moet er nu altijd zo geneuzeld worden?
Trainen doe je als je het goed doet niet altijd op het scherpst van de snede..

Waarom altijd die argwaan naar TS-ers...waarom altijd "bewijs" willen zien. Waarom niet gewoon plaatjes kunnen kijken zonder te veroordelen? Ik vind dat echt jammer...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:53

Ja leuk bokt... ik heb niet zoveel rijfoto's maar als ik ze eens heb plaats ik ze zeker niet op bokt. Er zitten er altijd bij die negatief commentaar moeten geven terwijl jij gewoon blij bent met je paard en de leuke nieuwe foto's die je net nieuwe hebt en dat wilt delen.
Jammer dat dat toch altijd weer zo meot en ik heb met verbazing hier weer zitten lezen.

Maar goed, ik zag net je topic van je nieuwe en dacht misschien heb je er dan van Avalla ook geplaatst dus even zoeken naar leuke Lipi foto's! Ze ziet er goed uit, lekker rond en gezond hoor!! Enne.... errug wit inderdaad Knipoog

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:11

Ik wil ook zo'n witte! Helaas heeft mijn arabiertje tegenwoordig allemaal stippels gekregen.... snik!
Veel plezier met een heerlijk dier,
groetjes kim

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:16

Leuk hoor!

en hoe houd je hem zo wit Tong uitsteken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:05

talented schreef:
nobility schreef:
Maar goed, wie ben ik.

Gelukkig is dit op elke ruiter en elk paard van toepassing hé Knipoog