Filmpje Andor (haf) @ work (ruime draf passen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andor

Re: Filmpje Andor (haf) @ work (ruime draf passen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:24

Dank jullie wel voor de (nu) leuke berichten.
Heb hem net weer gereden. Dit keer zonder spoortje. Ook dit keer kwamen er weer een aantal super passen uit, wat duidelijk verruiming was.

Hoe ik dit getraind heb willen meerdere van jullie weten...
Ik houd mijn teugels op maat en maak af en toe een ophouding. Als ik een ophouding aan de buitenteugel maak en gelijk aan de binnenkant been geef dan maakt hij deze passen. Nog wel is waar niet altijd maar 9 van de 10 keer wel. Het is idd wat spokie79 zegt: Nog niet bevestigd. Maar goed dat hoeft ook nog niet want we zijn nog maar net zo gaan rijden. Ook rijd ik heel veel voltes met hem en heb veel geduld gehad. Dat heb je zeker nodig en dat had ik hiervoor niet.

Het klopt idd dat ik van heel ver gekomen ben en daarom ben ik ook trots dat hij het nu al zo goed doet! Dat betekend alleen maar meer voor de toekomst. Voorlopig heb ik besloten om even niet meer met spoortje te rijden, totdat ik mijn benen onder controle heb.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:47

Je hebt een hele leuke haflinger, mooi type! Maar ik heb mijn vermoeden dat de passen die hij maakt met zijn voorbenen, komen doordat hij dit is gaan linken aan jou ophouding en been. Het is dus in mijn ogen meer een truukje, dan een paard dat vanuit gedragenheid verruimd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind jullie een leuke combinatie, en je hebt je haf echt leuk aan het lopen, alleen ben ik het niet met je eens dat dit een natuurlijk verruiming is.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:17

hoi, leuke haf heb je!
hij maakt inderdaad mooi grote passen, maar ook ik krijg het idee (niet van ergernis) maar meer zo het idee dat hij aan zijn bene wil krabben tijdens het lopen.

maar ik denk dit alleen maar, ben geen rijinstructeur. sucses verder

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:22

Hihi dat doet mn vz paard ook, vooral in stap maar ook wel eens in draf, als ze moe is gaat ze met dr benen gooien. Ziet er net zo uit!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:32

het ziet er wel leuk uit, het is jammer dat je je benen niet stil houd en hem steeds aanspoort zeker, omdat je ook nog is sporen draagt.

wat ik me afvraag is waarom gooit hij links wel af en toe weg en rechts niet?
en echt een verruimende draf is het niet, meer een verruimend been.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:45

fjordowner18 schreef:
het ziet er wel leuk uit, het is jammer dat je je benen niet stil houd en hem steeds aanspoort zeker, omdat je ook nog is sporen draagt.

wat ik me afvraag is waarom gooit hij links wel af en toe weg en rechts niet?
en echt een verruimende draf is het niet, meer een verruimend been.

Dat hij het nu nog maar met 1 been doet komt omdat hij nog niet bevestigd is. Ook heeft het met de stelling in zijn lijf te maken. Maar we zijn nog druk aan het werk om het te bevestigen en om hem rechter in zijn lijf te krijgen. (Dat van mijn been weet ik, daarom had ik ook in mijn vorige bericht gezet dat ik voorlopig zonder spoor ga rijden, totdat ik mijn benen onder controle heb of misschien wel helemaal niet meer)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:53

Ik erger me een beetje aan je sporen.
En elke keer als je met je spoor duwt, wordt hij word onrustiger in de aanleuning.
Probeer wat minder te drijven.

Edit: heb net over je berichtje heen gelezen, mooi dat het ook zonder de sporen lukt Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:26

Ik vind het zo jammer om te zien dat de hele tact verloren gaat en ook de aanleuning onrustig wordt... Verder heb je wel een heel leuke pony, veel plezier nog samen!