actie&reactie!? ruiter moet werken ipv paard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: actie&reactie!? ruiter moet werken ipv paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 06:22

Op jouw profiel lees ik dat je pas 3 a 4 jaar rijdt. Dit vind ik wel erg kort om een paard in te rijden.
Vooral als je dan een wat lastigere hebt, kun je gewoon nog niet de kennis hebben om dit vakkundig op te lossen.
Een jong paard vraagt een hele consequente en hadige ruiter ander gaat het fout. Dit is niet op te vangen met 1 of 2 x in de week goed les.

Eigenlijk heb je een verkeerde keuze gemaakt om een jong paard te kopen. Het was misschien verstandiger om een wat verder geschoold en ouder paard te kopen, dan had jij daar van kunnen leren.

ps een paard is niet koppig, daar hebben ze de hersenen niet voor om die menselijke eigenschap te bezitten.
Hij begrijpt je niet. Wel heb je (gelukkig) verschil in karakter bv flegmatiek of juist hypernerveus.

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:01

Het is mijn paard niet. Het is eentje van mijn buur, die heeft (had) er 6. Ik rij ook nooit alleen. Mijn papa is altijd bij mij en wijst me op mijn fouten. Hij heeft ook paardgereden.
Ik rij Eros op vrijdag (in de les) en normaal ook in de springles wat kleine sprongen mee. En dan nog eens gewoon met mijn papa. Ik rij hem op schooldagen niet meer dan 3x per week dat is al meer dan genoeg voor hem. In de vakantie kan het wel 1x meer zijn, maarja. Ik heb de tijd ervoor altijd op een ouder paard gereden. En van haar heb ik héél veel geleerd, zij heeft mij harder gemaakt eig, want het was geen makkelijke.. Lachen
Ik denk eig wel dat een paard koppig kan zijn...
Eros is ook, vorig jaar in de grote vakantie opgeleerd (een maand weg,maar toen was hij ziek en hebben we hem terug genomen) dan terug opnieuw begonnen toen hij genezen was, en derna is hij naar een man en vrouw gegaan waar hij 3 dikke maanden geweest is, en waar ik ook vaak naartoe ging om op hem te rijden. Hij kent dus wel al iets.
Maar ik begrijp je reactie..

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 11:58

Ik heb gistere een drilles gehad van degenen die hem opgeleerd hebben. Afgezien dat we hebben! Ik vooral Lachen Maar we hebben er weer heel veel van geleerd!
Mijn grootste fout is en blijft: het kordaat zijn..
De man heeft er mij gistere weer heeeel fel op gewezen. "Ge moet slaan! Niet tikken!" mijn excuss: " Ik ben niet agressief" Haha! haha! (als hij niet reageert eh!) Als ik kordaat ben, gaat Eros veel beter opletten en komt zijn achterhand automatisch onderin. Eros test mij eigenlijk uit, als ik heb bv benen geef en hij reageert niet dan denkt hij van och laat ze maar doen, maar geef ik hem een goede tik dan moet en krijg ik ook wel respons. Lachen
Ook het plooien was wat moeilijk ervoor. Maar hij is nog jong. Ook als hij een tik gehad heeft gaat hij beter opletten met het plooien, door de voltes hou ik hem bezig en zo gaat hij beter plooien. Ook moet ik hem niet zomaar zijn gang laten gaan met zijn neusje, hij moet weten dat het beneden goed is en dat ik hem daar met rust laat.
De galop! Een marteling voor mij Lachen Hij kan het wel, het is nog moeilijk maar we vorderen. Ik moet zien dat ik hem in galop niet te lang laat worden, ik moet hem goed bij mekaar houden. Zo laten aanspringen en zo terug naar draf, dan is het voor ons beide makkelijk. Oefenen maar dus!
In Mielen moet Eros nu eenmaal werken. Lachen Dat zei de man ook nog. haha Lachen
Hij bewonderde ons echter dat we met zo een warm weer zo goed werkten. Ik was doodop na het rijden! Een goede dril voor mij kan geen kwaad. Lachen