Na +/- 1/2 Jr, Charly weer @ work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Na +/- 1/2 Jr, Charly weer @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:19

Daar heb je gelijk in. Deze oren tonen geen concentratie, maar uiten pijn/kwaadheid. Een paard dat naar zijn ruiter luisterd (al is dit natuurlijk niet goed, je hoort niet te rijden op stemhulpen) heeft zijn oren ontspannen en half naar achteren. Niet strak naar achteren...

Ik zou als ik jou was eens zijn rug na laten kijken of je zadel, want iets zit hem dwars in zijn lichaam!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:43

Hij is pas helemaal nagekeken, ook door de tandarts en er ligt een zadel op wat ik niet zolang geleden aangeschaft heb en dat lag toen perfect. dus in zijn rug en gebit zit iig niets verkeerds..

en niet ieder paard hoeft hetzelfde te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:43

Wat dat betreft wel, maar als er ooit nog uitkomt waar hij wel last van hebt, zul je dat vanzelf zien.

Verder, veel succes.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:06

Moet je charly is echt boos zien kijken..... dan zijn die oren pas echt plat naar achteren...

Ik was er bij deze dag.. en zijn oren bewegen zelfs mee met de beweging.. als hij zijn oren echt strak naar achter zou hebben *dus gespannen zou zijn* dan kan dit niet...

Ik herken het helemaal van deze oren.. mijn paarden doen het ook allebei... die hebben ook hun oren redelijk achterover staan maar wel helemaal ontspannen....

Kortom het is indd niet voor ieder paard hetzelfde.....

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:22

Leuke pony, loopt ook netjes! Maar blijf er op letten dat je niet te streng wordt met je hand.
En in mijn ogen mag je het zadel toch iets naar achter leggen, dit is niet vertekend daar het dekje. Je zadel moet echt achter de schouder liggen, niet erop.
Ik vind zijn oren daarentegen niet zo storend.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:04

Zo die pakt het erg netjes weer op zeg!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:10

Leuke pony, al vind ik hem erg gespannen ogen. Zadel mag ook echt een stuk naar achter, als je de lijn van de schouder volgt ligt hij erop. Het kan ook zijn dat hij daarom wat zuurder kijkt, dit doet namelijk zeer.

Verder ziet de pony er goed uit! (misschien iets aan de zware kant)

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:24

Wat MsMarit verteld is indd waar.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens het rijden niet erg erop let hoe zijn oren staan... Mij is geleerd dat je vooruit moet kijken Knipoog...

En van dat zadel ben ik wel eens, viel mezelf ook op dat hij iets naar achteren mocht.

En kwa lichaams gewicht is hij niet te zwaar.. Het is een Welsh Cob die behoren zwaarder te zijn dan arabieren, NRPS, KWPN'ers, enz Knipoog