Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoop_fan schreef:Jillie, dus volgens jou.. Moet je paard dan blijven galopperen, dus je laat je pard gewoon z'n zin doen? Dus moest hij beginnen te bokken denk je: "ach laat hem maar bokken, zo is hij klaar en doe ik rustig verder"..
Over enkele maanden gaat je paard denken: "Oh, kheb zin in een rondje galopperen, mag het toch steeds dus gewoon even me uitleven"..
Want jij wil draven en dat moet zo!! Je verzorgfries ging toen galopperen uit zichzelf en dan doe jij opeens een niuewe oefening! Dan zou je beter eerst nog 10 sec. draven en dan mag hij galopperen!!
" En als ze dan weer willen gaan draven, nog even een rondje volhouden. Het gaat erom dat de ruiter bepaalt wat er gebeurt, en niet het paard. En dat kan dus soms zijn door te weer te gaan draven, of juist door te blijven galopperen. Helemaal afhankelijk van de situatie. Als mijn paard bv niet meer wil gaan draven als ik een ophouding geef, zou ik ervoor kiezen om juist extra te gaan galopperen. Lielle schreef:wat jillie zeg kan ook soms heel goed werken. "Wil je galopperen? Dat mag, maar dan wel net iets harder en net niets langer dan je wil" En als ze dan weer willen gaan draven, nog even een rondje volhouden. Het gaat erom dat de ruiter bepaalt wat er gebeurt, en niet het paard. En dat kan dus soms zijn door te weer te gaan draven, of juist door te blijven galopperen. Helemaal afhankelijk van de situatie. Als mijn paard bv niet meer wil gaan draven als ik een ophouding geef, zou ik ervoor kiezen om juist extra te gaan galopperen.

Citaat:Blijft het paard herhaaldelijk aanspringen in galop zonder dat ik (onbedoeld) onduidelijk voor ben geweest of het geen joligheid is dan zul je ook galloperen, aan het wérk. Jij wou, nu zúl je.