Shaienne schreef:Prinses Donja ken ik ook van vroeger, ik denk van de vorige eigenaar. Ze is een goede springer he?
Zeker is ze een goeie springer daar gaan we ook voor.
Hoe hete de vorige eigenaar?
Waar ken jij der van dan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shaienne schreef:Prinses Donja ken ik ook van vroeger, ik denk van de vorige eigenaar. Ze is een goede springer he?
chertunzi schreef:Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar andere instructie. Iemand die een paard gewoon vanuit de ontspanning laat zakken. Elk paard loopt in de onspanning vrijwel vanzelf nageeflijk. En je handen breder houden geeft je alleen maar meer kracht om het paard naar beneden te trekken.
het gaat allemaal veel beter want ze had nogal veel last van der gebit dus daarom keek ze naar de sterren.crossmonster schreef:Je zet je handen vast , waardoor je geen "aan de teugel" krijgt, maar een gedwongen houding, een zgn nepkrul.
Aan de teugel rijden doe je niet door zo te dwingen
Zou ernstig gaan twijfelen aan je instructrice als zij zegt dat het wel zo moet...
Om jou en je pony te helpen, zou ik eens wat gaan longeren, met een bijzet naar keuze. Waardoor het dier leert over de rug te lopen, en weer wat soepeler word in het lijf.
Nu ben je aan het vechten, en dat heeft totaal geen zin en gaat alleen ten koste van zijn rug.
crossmonster schreef:Als je geen advies aan wilt nemen, kun je beter geen foto's plaatsen op een discussieforum.
De rijfoto's zien er niet vriendelijk uit.
Hoe is jou verteld dat je een paard aan de teugel rijd? Ben ik benieuwt naar
crossmonster schreef:Ik ben gewoon benieuwt hoe jij denkt dat het moet. Dat is geen vreemde vraag.
Mijn paard is absoluut ook niet de makkelijkste en heb haar (door eigen toedoen) niet lekker aan het lopen gehad. Mijn huidige instructrise is weer helemaal van voor af aan begonnen: de BASIS! Niks handen werk, BENEN! Losjes zijn in je ellebogen, je polsen en helaas niet de manier waarop jij op deze foto's je paard naar de "nageeflijkheid" aan het rijden bent 

Lara_Silver schreef:Wat kunnen zowel jij als je instructrice je paard goed in de krul trekken zeg!
Nageeflijkheid kan nooit optreden in stilstand, omdat er ontspanning, goed achterhandgebruik, goed ruggebruik, en een verende en gevoelige ruiterhand voor nodig zijn. Op de foto's zijn geen van allen te zien.
Waarom zorg je er niet eerst voor dat je de basis goed voor elkaar hebt alvorens aan de hoofdhouding te denken?
Ik zie overigens dat je iets zei over een medisch probleem, met een wervel? En dat het daarom moeilijk is voor het paardje om te zakken. Maar als je toch weet dat er een probleem is, waarom accepteer je dat dan niet en geniet gewoon van je paardje ook al loopt ze met haar hoofd omhoog?
Op de manier waarop jij en je instructrice bezig zijn bereik je niets.
Nagini schreef:Dus je gaat nu op een snelle manier een WP proberen te halen zodat je kunt springen?
Jeetje werk er gewoon rustig naar toe. Lekker ontspannen rijden en niet helemaal gefixeerd erop dat ze naar beneden moet.
En wat kun je verliezen met de tips die je hier krijgt? Je bent alleen maar aant proberen te bewijzen dat jij het allemaal wel beter weet. Daar heb je toch niets aan?? Je kunt niet meer als proberen. Wil je dat niet ja dan zul je dit probleem ook vast houden.
Nagini schreef:Ja, dat is ook te zien op de foto's dan.
Anne14061993 schreef:Ik vind juist dat ze als ze er eenmaal door heen is dat ze het super doet het is gewoon haar soort van protest geven en het moet wel gedwongen worden want anders krijgt ze weer last van der rug en dat wil ik ook weer niet hebben dus het is voor mij het een of het ander.
En ik denk als het voor haar gedwongen zou zijn zou ze nooit ook zo blijven lopen als zei niet aan de teugels zat en het was maar 1 keer dat ze er aan zat en voor de rest kon ik haar gewoon nagevelijk rijden
Lara_Silver schreef:Nee, dat weet ze niet, net zo min als jij.
Charlottte schreef:Anne14061993 schreef:Ik vind juist dat ze als ze er eenmaal door heen is dat ze het super doet het is gewoon haar soort van protest geven en het moet wel gedwongen worden want anders krijgt ze weer last van der rug en dat wil ik ook weer niet hebben dus het is voor mij het een of het ander.
En ik denk als het voor haar gedwongen zou zijn zou ze nooit ook zo blijven lopen als zei niet aan de teugels zat en het was maar 1 keer dat ze er aan zat en voor de rest kon ik haar gewoon nagevelijk rijden
Je moet een paard aan de teugel rijden en niet trekken
Charlottte schreef:Blijkbaar moet het zo vaak gezegd worden aangezien het niet tot je doordringt