My Ponnies @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_16

Re: My Ponnies @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:59

Snoevie schreef:
Naomi_16 schreef:
en ja ik kan rijden want ben een Top ruiter!
wordt veel gevraagt voor rijden van paarden

ook zogenoemde top ruiters rijden niet altijd geweldig hoor Koe Dromen

nou zijn foto's momentopnames,maar dit oogt gewoon soms niet prettig
je zegt ook dat je het met niemand eens bent,maar als je niets wil aannemen van mensen die het goed bedoelen,waarom plaats je dan foto's?

maargoed,verder is alles al gezegd,ik vind vooral de laatste foto erg mooi Pling

ik neem dat niet aan omdat het niet strak staat , en ik weet wel beter omdat het niet zo is

neem dingen wel aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:00

Het is niet eerlijk om alles op je dyslectie af te schuiven terwijl je eigenlijk gewoon strontlui bent, dat is alles wat ik wil zeggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:02

ik zie op foto 2 een paard wat zijn mond openspert vanwege de druk in zijn mond........
maar oke het is een momentopname......

je rijdt je paard in je profiel meestal met slof,is dat je standaard uitrusting?

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:03

het gaat om de paarden , en niet over mijn dyslectie en of ik het wel of niet aan neem ,

het gaat om de paarden

ik ben erg dyslectisch , en das een handicap wat kan ik daar aan doen ik loop al bij een persoon die mij traint in woorden schat
Strontlui ben ik 10000% niet want doe genoeg op een dag !!

Woordenschat is slecht en daar kan ik niks aan doen , als ik iets moet typen doe ik daar 3x langer over dan de normale mensen want ik moet alles goed doorlezen of de zinsopbouw en die oliebol wel goed staan

Maar het gaat niet om mijn handicap maar op DE PAARDEN
DUS NIET MEER OVER MY DYSLECTIE VERHAAL KOMEN ANTW. want daar kan ik niks aan doen.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:05

Snoevie schreef:
ik zie op foto 2 een paard wat zijn mond openspert vanwege de druk in zijn mond........
maar oke het is een momentopname......

je rijdt je paard in je profiel meestal met slof,is dat je standaard uitrusting?

ik heb mijn profiel al maanden niet opgepimt maar ik rij ruim 2 mnd zonder slof
er komt over 2 weken een nieuwe topic van mij 1ste wedstrijd met mijn nieuwe paard
die zwarte paard(middelste)

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:06

Naomi_16 schreef:
Naomi_16 schreef:
en ja ik kan rijden want ben een Top ruiter!
wordt veel gevraagt voor rijden van paarden

ik neem dat niet aan omdat het niet strak staat , en ik weet wel beter omdat het niet zo is

neem dingen wel aan!

Als een 'echte' topruiter, snap ik überhaupt niet waarom er slofs opmoeten.. En daarbij voor een topruiter werk je veel te sterk in met je handen.. Hij is helemaal bij je bovenbeen op een foto.. Een topruiter makt op zulke momenten gewoon zijn teugels een paar centimeter korter zodat de handen niet helemaal naar het lichaam toe getrokken hoeven te worden.. Maar goed dit zal ik dan wel fout inzien, als jij zegt dat je een topruiter bent! Knipoog

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:09

die foto is 2 jaar geleden ik had ff geen andere, en ik krijg oefeningen dat ik eerst me hand naar me toe moet nemen en dan naarvoren
dit is een jong beesje toen ik haar kreeg ze kon der hals niet strekken en ik moes die oefeningen doen , jammer dat ik geen vervolg op die foto heb zodat je de oefening helemaal kan zien

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:09

Waarom rijd je ze allebij met slof ?
Waar kundigheid stopt maakt de slof het af zeggen ze altijd, dus zo'n topruiter vind ik je persoonlijk niet Knipoog

Je handen zijn veel te streng en bij die 1e pony vind ik het maar 1 spanning opgekropte trekkerij.
Heb hier iig geen goed woord voor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:12

Ik vind dat je NOOIT een reden hebt om met zo'n strakke slof te rijden. En ja, hij zit wél strak. Als hij los zou zitten zou er wél een boogje in zitten. Bovendien ben je wél streng met je hand. Dat zie je op die foto, en al is het een momentopname: het mag niet eens gebeuren! Accepteer het commentaar aub, want daarom klink ik nu een beetje geirriteerd. Op HAW plaatsen = rijtechnisch commentaar krijgen. Als je dat niet wil, moet je ook geen foto's plaatsen Knipoog En hoofdletters en punten zetten is niet veel moeite.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:12

IK rij der 1 met slof die middelste Zwarte AL 2 MAANDEN NIET

die bonte moet met slof want, die heeft een blessure en daarmoet je op stappen want , anders hou je hem niet.

En vandaar die slof zodat we net iets meer te vertellen hebben , want als we die slof er niet op zetten dan is het een rodeopaard en is die niet meer te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:13

Naomi_16 schreef:

die bonte moet met slof want, die heeft een blessure en daarmoet je op stappen want , anders hou je hem niet.

En vandaar die slof zodat we net iets meer te vertellen hebben , want als we die slof er niet op zetten dan is het een rodeopaard en is die niet meer te stoppen.

Onzin. Een paard stop je niet met een slof. Hij zat toch los zei je?
Als je paard dan echt zo druk is, kun je beter een martingaal om doen.
Of gewoon wachten tot de blessure over is.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:13

ik vind het eigenlijk best wel humor dat je jezelf een topruiter noemt.. Pling
maarja..

Ik hoop dat het in real life wat beter gaat met rijden dan op de foto's.. wat je al zegt, het zijn moment-opnames en oude foto's.. Dat is oké..
Maar ik vind ook een beetje dat je je slof strak hebt, iig aangespannen. Wist je dat je je paard er juist vast mee kunt rijden als je 't op de verkeerde manier gebruikt.. Dromen
Maar ik vind wel dat je op alles wat mijn voorgangers zeggen commentaar hebt..

en vind het nog steeds humor dat je jezelf een Topruiter noemt.. ROFL Cool
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 18-04-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:14

DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:15

bizzybijtje schreef:
Naomi_16 schreef:

Onzin. Een paard stop je niet met een slof. Hij zat toch los zei je?
Als je paard dan echt zo druk is, kun je beter een martingaal om doen.
Of gewoon wachten tot de blessure over is.

ik heb het over die bonte daar moet dei strak en over dat strakke in anderegedeelte ging over die zwarte

die blessure moet door stappen overgaan en je mag 10 min draven

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:15

Naomi_16 schreef:

Waarom staat die dan bij elk moment strak ?

Als je paard begint te flippen moet je hem gebruiken, niet continu.

In je profiel zie ik je ook op meerendeels van je foto's op een aantal paarden met slof rijden, kan je niet zonder ofzo ?
Ik vind het iig niet erg netjes .. Ik kan me er zelfs erg aan irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:16

Naomi_16 schreef:
DER is echt wel een reden voor om met slof te rijden , als je paard te sterk voor jezelf is , dan is dat een reden om met slof te rijden. En ook als de dierenarts het jou beveelt om op je paard te stappen terwijl die een blessure heeft en dat moet je onder controle hebben dan is slof noodzakelijk want , anders heelt de blessure nooit en is het zo rodeo knol wat niet te stopppen is !!!

Aan de hand kun je ook stappen hoor. Een slof is ook helemaal niet om je paard bij te houden. Het is gewoon een middel om je paard 'aan de teugel'(in de krul) te krijgen. Als ze zo moeilijk is, dan zou ik toch écht ernaast stappen. Een slof houd een paard echt niet tegen hoor.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:16

TiaraBungy schreef:
maarja..

Ik hoop dat het in real life wat beter gaat met rijden dan op de foto's.. wat je al zegt, het zijn moment-opnames en oude foto's.. Dat is oké..

ja iedereen vind zich een top ruiter ,

mar in the real life gaat het 1000% beter dan dat het op de foto´s te zien zijn ,

ik ze eerlijk alleen op die laatste paard ben ik top ruiter op me eigenpaard minder ,
maar vond het humoristisch om het te zeggen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:17

ik word naar van het slofgebruik, alles behalve een paardvriendelijk gezicht en je leert een paard op een verkeerde manier lopen op deze manier, op de laatste foto die "leuk" oogt loopt het paard volgens mij met een gekanteld hoofd.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:18

bizzybijtje schreef:
Naomi_16 schreef:

Aan de hand kun je ook stappen hoor. Een slof is ook helemaal niet om je paard bij te houden. Het is gewoon een middel om je paard 'aan de teugel'(in de krul) te krijgen. Als ze zo moeilijk is, dan zou ik toch écht ernaast stappen. Een slof houd een paard echt niet tegen hoor.

dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:19

Naomi_16 schreef:
TiaraBungy schreef:
maarja..

mar in the real life gaat het 1000% beter dan dat het op de foto´s te zien zijn ,

ik ze eerlijk alleen op die laatste paard ben ik top ruiter op me eigenpaard minder ,

Een topruiter Bloos! Wauw. Haha!
Je accepteert gewoon geen commentaar.
En jij bent zeker geen 'top ruiter' als je je paard nog niet ontspannen kan rijden (en dus zonder slof)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:19

pfff top ruiter, laat me niet laggen. Ervaren topruiter met de slof zeker.
Je kan niet eens normaal typen.
Wel toevallig dat het buiten de foto's het ineens wel goed gaat. Ik zou zeggen maak wat nieuwe foto's en laat zien hoe een top ruiter (AMAZONE) je ben.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:20

Naomi_16 schreef:
TiaraBungy schreef:
maarja..

nee sorry.. daar moet ik je in teleurstellen.. ik vind mezelf geen topruiter..

edit: ik vind mezelf een über-super-mega-goede-Topruiter.. Clown ROFL

Sorry hoor.. vind dit echt een onzintopic als je geen commentaar wil hebben.. ga dan lekker je paard vastrijden met je slof en zoek het maar uit..
*sorry.. wordt hier beetje moe van.. Bloos*
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 18-04-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:21

Naomi_16 schreef:
bizzybijtje schreef:

dat kan namelijk niet aan de hand stappen want ze gaat dan bokken en stijgeren aan de hand en dan is het voor eigenveiligheid erop veiliger dan ernaast,
en het gekke is een slof stop haar wel , en martigaal niet. daar rijd ze door heen , bij andere paarden is het andersom maar deze paard is knetter gek en is zo rare handleiding bij dat we het zelf niet beter weten dan we het zo doen

Erop veiliger dan ernaast?
Erop: Eraf vallen, verkeerd terecht komen
Ernaast: Het paard loslaten als deze gek gaat doen en het paard gaat vanzelf terug naar stal.
Wow. Wat zou veiliger zijn?
Als je je slof zo strak doet zal het paard idd niet veel kunnen doen. Maar misschien is de slof wel de reden dat ze zo gek doet.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:21

Naomi_16 schreef:
bizzybijtje schreef:

Gek he als je die slof zo gebruikt Haha!
en gek he als ze door een martingaal heen rijd als ze al gewend is om naar beneden getrokken te worden met een slof

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:22

garny95 schreef:
ik word naar van het slofgebruik, alles behalve een paardvriendelijk gezicht en je leert een paard op een verkeerde manier lopen op deze manier, op de laatste foto die "leuk" oogt loopt het paard volgens mij met een gekanteld hoofd.

ja stelling naar binnen , voor volte ingaan.
Daar maakte ik een volte en geef ik alvast een kleine stelling naar binnen en dan daarna binnen been en dan heb ik de volte,

deze paard heeft een heupbreuk gehad en is lange tijd schreef gelopen en nu loopt ze eindelijk recht .
Maar dat de hoofd kantelt is meer van stelling geven en veranderen ,
want ik me kan herrinneren aan de foto.