Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Bedoelen mensen met lange teugel ook echt lange teugel?Of geen druk?
Je kunt geen druk hebben maar je teugels redelijk op maat, dus bij weg denderen dat je er wel meteen bij bent
Het enige wat ik zelf zou doen is idd het grondwerk, vanaf de grond dingen boven hem gaan doen
Desnoods huur je tig keer een binnebak af met 4 muren zodat hij niet door het lint rent.

). Nouja goed, toch doorgegaan, zat nog gewoon aan een touw, vriendin er langs en ik erop, zolang ik niet bewoog ging het prima. Toen zei ik op een gegeven moment: laat haar maar wat losser, ze doet het goed vandaag + een kriebel door dr manen... Dat was reden voor de ultieme ontploffing
Ze ging als een idioot rond met springen bokken ik weet het niet precies meer, ben nog een tijdje blijven zitten, die vriendin was gevallen maar had het touw nog vast (wonder
) en probeerde haar rustig te krijgen. Nouja dat was zo gebeurd toen ik eraf lag
Toen ben ik er nog even opgegaan als 'goede' afsluiting en daarna had de eigenaar besloten dat hij het te gevaarlijk vond. Het paard wilde niet bereden worden. Inmiddels is ze er niet meer, ze had een enorm gezwel in haar baarmoeder en was dus niet meer geschikt voor de fok, helaas.kimmie261 schreef:bij wessel kan je gewoon naast en achter staan en je armen omhoog doen,maakt hem niets uit,je moet alleen niet met je bovenlichaam achter hem omhoog komen...
wat hij bv wel weer eng vind,is vorig jaar zomer deed ik zijn nek insmeren met een zalf,en ik hield dat flesje omhoog,daarvan ging ie dus wel weer over de rooie...
maar naast hem staan of achter hem en armen omhoog,nee dat doet hem niets...
en die pop heb ik dus ook geprobeerd,en eerst ging ie op hol,uiteindelijk stond ie stil in een hoekje,gewoon rustig,begon wat te snuffelen op de grond,hij deed zijn hoofd omhoog zag weer wat achter hem en ging weer aan de kletter,dit bleef maar zo doorgaan...maar er zaten ook weer stukken in dat hij wel rustiger werd,dus gewoon bleef draven en het "accepteerde",om dan vanuit het niets weer aan de kletter te gaan.