@ springwerk [fotoshoot]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

Re: @ springwerk [fotoshoot]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 08:01

Hier de eigenaar nog ns Haha!
Bedankt voor de leuke commentaar en complimentjes iedereen!!
Met de tips die we hier krijgen komen we al n heel eind vooruit!

Pescootje schreef:
Hoi, Dankje liesbeth voor de mooie foto's. Aan mijn houding kan nog heel wat verbeteren hier probeer ik ook zoveel mogelijk op te letten. Ik vind het handig dat ik nu de foto's kan zien. Hier kan ik zelf veel van leren. Nis is super om te rijden. We oefenen vooral nog op de afstand voor de hindernis. Hij heeft soms de neiging om te vroeg weg te springen. Dit paard is echt een van de leukste paarden waar ik ooit mee gereden heb. Hierbij wil ik de eigenaresse nog eens bedanken dat ik hem mag rijden en er ook wedstrijden mee mag rijden. Verder zijn tips meer dan welkom Haha!

groetjes Sara

De foto's zijn héél erg graag gedaan. Ik moet nog veel oefenen, dus verwacht je maar aan nog meer fotoreportages Haha! .
Verder ben ik heel blij dat jij nu met hem komt springen! Dus ook jij bedankt!!

Het bitje is een dubbelgebroken rubberen trensje.
Ik ben een tijd geleden overgestapt van een rvs enkelgebroken trens naar n rubberen appelbitje. Hij loopt hier gewoon veel fijner op. Dit appelbitje hangt in mn andere hoofdstel. Voor dit hoofdstel ging ik ook op zoek naar zo'n appelbitje maar die hadden ze niet meer voorradig in zijn maat. Vandaar dat ik voorlopig dit roze gekocht heb. ( tot het appelbitje is binnengekomen). Dit bitje heeft volgens mij geen smaak. De kleur is ook niet bewust gekozen : ze hadden enkel nog n roze in zijn maat Bloos .

Ook tijdens het dressuren moet hij meer los over zijn rug gaan lopen. Dat is één van de moeilijkheden waar ik zelf ook tegen aanloop. Gisteren tijdens mn dressuurles daar heel erg op gewerkt. Veel oefenen dus!!
Laatst bijgewerkt door Vuyatela op 15-04-08 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:09

Ik vind de ruiter met springen heel netjes zitten (denk wel om je kapstokken, maar dat ik wel erg moeilijk opletten als je vliegt), alleen als ze tussendoor aan het rijden zijn niet echt, al denk ik wel dat het misschien komt omdat je beugels even te kort zijn, en je cap ja.. nou orgineel commentaar Bloos

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 08:24

ruiter kan idd wat rechter zitten, leuke foto's

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:06

Bedankt, ik ga mijn beugels maar eens een gaatje langer doen dan de volgende keer Haha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 07:58

Nou iedereen bedankt voor de nuttige tips! Haha!
Hier kunnen we weer mee aan de slag!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:22

Super springpaard!
Leuk setje heb je!
en de balken passen er ook bij!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 12:08

LoveLita schreef:
Super springpaard!
Leuk setje heb je!
en de balken passen er ook bij!

Thankx!
De balken passen er idd wel bij...( is toevallig hoor! Bloos ).

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:33

Genoeg stof om aan te werken hé vanavond Clown

Vuitton_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:15

Knappe foto's & knap paardje!!
Je ziet echt dat ie er plezier in heeft.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:18

Nummer 12 is echt leuk Haha! .

De hindernis balken, matchen bij je dekje Haha! .

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:32

Ik vind de foto's niet de uitstraling van een SRL-camera hebben Knipoog..
Misschien is de kwalteit drastisch achteruit gegaan door het uploaden?

In dat geval raad ik je aan de volgende keer naar photobucket.com of imageshack.us te gaan Knipoog..

Leuk paardje, dat wel! Gaaf setje ook!
Het meisje op het paard moet vooral letten op haar houding en handen.
Probeer de handen gelijk te houden, zodat je geen zaageffect krijgt of het bit naar 1 kant in de mond trekt Knipoog..

Succes!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 12:38

EsmeeF schreef:
Ik vind de foto's niet de uitstraling van een SRL-camera hebben Knipoog..
Misschien is de kwalteit drastisch achteruit gegaan door het uploaden?

In dat geval raad ik je aan de volgende keer naar photobucket.com of imageshack.us te gaan Knipoog..

Leuk paardje, dat wel! Gaaf setje ook!
Het meisje op het paard moet vooral letten op haar houding en handen.
Probeer de handen gelijk te houden, zodat je geen zaageffect krijgt of het bit naar 1 kant in de mond trekt Knipoog..

Succes!

Nou de kwaliteit van de foto's is inderdaad wel beter als ik ze gewoon op mn PC zie. Dus het kan best door het uploaden komen.
Verder heb ik de SLR camera nog niet zo heel lang en door de winter heb ik eigenlijk niet zo veel kunnen oefenen. Ik kan dus uit de camera nog niet uithalen wat er inzit. Dat zal er ook wel veel mee te maken hebben.
Als je nog tips hebt graag...

Thanks voor de tips! Zal ze doorgeven. Knipoog

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:01

Dat hoofdstel. Kwijl Kwijl Kwijl

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:00

De beugels langer hebben idd gewerkt, het zat al veel beter. Verder had ik gisteren wel mijn cap op. Een geluk ook maar want ik ben er afgevallen, hij weigerde op de hindernis doordat ik dacht dat mijn afstand niet klopte. Mijn eigen schuld dus. Daarna sprong hij er wel gewoon over. Soms vertrouw ik mezelf niet genoeg. Het paard vertrouw ik wel want ik weet dat hij het kan.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 08:06

lovesietske schreef:
Dat hoofdstel. Kwijl Kwijl Kwijl

Thankx!!
Tis er eentje van Kieffer : alleen jammer dat in de neusriem een diamantje reeds gelost is.

Pescootje schreef:
De beugels langer hebben idd gewerkt, het zat al veel beter. Verder had ik gisteren wel mijn cap op. Een geluk ook maar want ik ben er afgevallen, hij weigerde op de hindernis doordat ik dacht dat mijn afstand niet klopte. Mijn eigen schuld dus. Daarna sprong hij er wel gewoon over. Soms vertrouw ik mezelf niet genoeg. Het paard vertrouw ik wel want ik weet dat hij het kan.

Je hebt inderdaad nogal een val gemaakt Ach gut Hopelijk niet te zeer gedaan?

Paard in kwestie kan het allemaal wel maar als hij voelt dat je er niet genoeg vertrouwen in hebt , zal hij makkelijker in de rem gaan staan.
We doen het rustig aan : vertrouwen opbouwen!

Straks weer : camera ligt al klaar Clown

LauraaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:31

Je hebt een mooi paard! Maar je bijrijder mag wel haar schouders naar achteren trekken, dan lijkt het plaatje een beetje anders!
Maar je paard heeft wel plezier in het rijden, erg leuk om te zien!

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:58

Neeh kheb alleen mijn vingers echt pijn gedaan. maar met plakkers is dat allemaal verholpen. Verder komt het strak allemaal in orde, in idd veel vertrouwen opbouwen.

Bedankt voor de tips en ik zal er op letten.

Tot strak hé liesbeth Haha!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 10:31

Lauraaa schreef:
Je hebt een mooi paard! Maar je bijrijder mag wel haar schouders naar achteren trekken, dan lijkt het plaatje een beetje anders!
Maar je paard heeft wel plezier in het rijden, erg leuk om te zien!

Bedankt!!
Plezier heeft hij zeker : normaal dressuur ik enkel met hem en maak graag ook eens n wandeling. Dat vind ie allemaal best. Maar in het springen kan hij zich echt 'uitleven'. Echt leuk om te zien altijd.

Pescootje schreef:
Neeh kheb alleen mijn vingers echt pijn gedaan. maar met plakkers is dat allemaal verholpen. Verder komt het strak allemaal in orde, in idd veel vertrouwen opbouwen.

Bedankt voor de tips en ik zal er op letten.

Tot strak hé liesbeth Haha!

Goed dat je niet te erg gekwetst bent! Bloos
Zie je straks!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:36

Super dat de ruiter het allemaal zo opneemt... Ik ga niet alles herhalen, want ik lees meerdere malen dat de ruiter het weet en ermee aan het werk gaat.
Je springhouding ziet er ook erg netjes uit!! Veel plezier nog met rijden, en voor de TS natuurlijk met de camera *LOL*

Dressageke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:12

Hier se wie we hier aantreffen ons nisje,mooie fotos hoor...binnenkort mogen we er ook aan gaan geloven Lachen misschien zondag al ... x

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:37

Ziet er goed uit hoor. Alleen inderdaad je houding daar mag wel aan gewerkt worden. Je zal merken dat als je iets meer achterover gaat zitten dat je paard al meer op de achterhand komt te staan. Dat komt door het verplaatste gewicht en je legt dan automatisch je benen terug op de goede plek. Verder valt het mij erg op dat op veel foto's het bit aan 1 kant uit zijn mond hangt. Probeer er dus op te letten dat je gaat sturen met je heupen en dat je de druk op de teugels gelijk houdt, zodat het bit van je bit recht in zijn mond blijft zitten. Dat is fijner en hierdoor stoor jij je paard ook minder in zijn mond

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 11:51

Karin_88 schreef:
Super dat de ruiter het allemaal zo opneemt... Ik ga niet alles herhalen, want ik lees meerdere malen dat de ruiter het weet en ermee aan het werk gaat.
Je springhouding ziet er ook erg netjes uit!! Veel plezier nog met rijden, en voor de TS natuurlijk met de camera *LOL*

Bedankt!
De tips die we krijgen hier zijn echt heel nuttig en ik weet 100% zeker dat de ruiter heel blij is met de tips die ze krijgt : zo zijn de beugels woensdag al n gatje langer gezet en heeft ze netjes haar cap opgezet Knipoog .

Dressageke schreef:
Hier se wie we hier aantreffen ons nisje,mooie fotos hoor...binnenkort mogen we er ook aan gaan geloven Lachen misschien zondag al ... x

Hihihi we komen mekaar weeral tegen Haha!
Zondag neem ik zonder fout mijn camera mee! Ga straks nog n beetje oefenen op mn eigen paardje, en dan kan ik zondag jou & Anton op de foto zetten!

_Celien schreef:
Ziet er goed uit hoor. Alleen inderdaad je houding daar mag wel aan gewerkt worden. Je zal merken dat als je iets meer achterover gaat zitten dat je paard al meer op de achterhand komt te staan. Dat komt door het verplaatste gewicht en je legt dan automatisch je benen terug op de goede plek. Verder valt het mij erg op dat op veel foto's het bit aan 1 kant uit zijn mond hangt. Probeer er dus op te letten dat je gaat sturen met je heupen en dat je de druk op de teugels gelijk houdt, zodat het bit van je bit recht in zijn mond blijft zitten. Dat is fijner en hierdoor stoor jij je paard ook minder in zijn mond

Thanks! Heel nuttig stukje.

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:34

leuk paard heb je
kan ook leuk springen

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:23

Steef_ schreef:
leuk paard heb je
kan ook leuk springen

Dankjewel! Haha!

SandraCara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:44

Leuk paard springt ook netjes..
Alleen idd jammer dat ie ze rug niet mee neemt.. succes met eraan werken, lukt vast wel.. Knipoog