Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar ze moeten gewoon luisteren naar je benen. Klara16 schreef:Je doet een paard een groter plezier door hem een keer goed aan het been te zetten( desnoods met flinke tik), dan door hem elke vijf passen opnieuw te storen met een hulp waar hij dan onvoldoende op reageert.
Dus ik denk dat de zweep flink gebruiken terecht kan zijn, maar niet als het vaak gebeurt
Vjestagirl schreef:Je paard reageerd op je been. Dat hij terugzakt is voor jou een teken dat je je been er goed aan moet houden. slaan gaat dit niet oplossen...
@ zeeuwtje: soms is het wel terrecht. Ik had van de week een paard wat gewoon echt NIET reageerde op mijn been/zweephulp (dameszadel) Ik heb heb 1 goede klap gegeven, en daarna liep hij gewoon...

__Charlotte schreef:Vjestagirl schreef:Je paard reageerd op je been. Dat hij terugzakt is voor jou een teken dat je je been er goed aan moet houden. slaan gaat dit niet oplossen...
@ zeeuwtje: soms is het wel terrecht. Ik had van de week een paard wat gewoon echt NIET reageerde op mijn been/zweephulp (dameszadel) Ik heb heb 1 goede klap gegeven, en daarna liep hij gewoon...
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik denk dat dit terugvallen eerder te zien is als fout van de ruiter, als fout van de pony.
Jij bent de gene die je been er goed aan moet houden, dit valt dus niet op te lossen met de zweep. Maar met je eigen benen.
MariekeS_ schreef:nou ja. één flinke tik is beter dan heel veel kleine aaitjes met je been, maar in dit geval denk ik niet dat je hem moet 'wakker schudden'. Een paar flinke meppen vind ik dus niet terecht. Als je een duidelijke tik geeft gelijk na het geven van een duidelijkere beenhulp en dit blijft herhalen gaat hij het wel snappen. Geef hem wat tijd, maar flinke meppen vind ik onterecht.
Als je paard helemaal niet reageerd, mag je best een flinke tik verkopen!!