Laiza @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Laiza @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:49

wat een poppetje die pony,
ik zou op de laatste foto niet zo de teugels los gooien,
probeer contact te houden mt de paarden mond,
ik zou fijn recht blijven zitten,
ik snap wel wat je bedoeling is als je hem vwnw wilt rijden,
jewilt de rug ontlasten toch?
maar ik zou toch proberen recht te blijven zitten,
anders ga je hem in de weg zitten,
waardoor hij op de voorhand kanteld,
gewoon lekker blijven oefenen komt dat allemaal goed.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:18

Hoe houd je het vol om zo ver naar voren te blijven hangen! Daar zou ik echt aan gaan werken als ik jou was, dit is voor je pony niet fijn, je dwingt hem op de voorhand te lopen, en voor jezelf ook niet, hier krijg je rugklachten van Knipoog.
Ik vind wel dat het er heel ontspannen uitziet. Je geeft aan dat je les krijgt, prima! Er zijn zeker nog wat verbeterpunten aan jou,(houding, handen, hakken uitdrukken) maar je pony loopt er ontspannen bij en dat zie ik toch liever dan die ponys die in de krul worden getrokken! Met die wedstrijden zal ik als ik jou was nog even wachten, eerst maar eens lekker door oefenen Lachen Succes er mee!
Laatst bijgewerkt door Benthe op 15-04-08 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:23

probeer zelf rechtop t blijven zitten..
en t lijkt op de foto alsof je zadel naar voren schuift?? en ik vind je wat te groot..

maar voor de rest vind ik het rijden er opzich goed uitzien pony word zoals Mrln90 al zei niet in de krul getrokken t loopt gewoon lekker ontspannen

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:33

Leuke pony, maar probeer goed om je houding te denken en aan je evenwicht te werken! Als je dat zou verbeteren denk ik dat het al een heel ander plaatje word. En vooruit kijken he! Lachen

Weet jij of Laiza vroeger op Manege de Groot heeft gestaan?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:28

Allereerst ben je véél te groot.
Ten tweede zit je véél te ver voorover, en loopt je pony véél te veel op de voorhand.
Je teugels zijn te los, en je handen ACHTER je knieën? Verdrietig Pak je teugels dan wat korter!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:36

linneketeut schreef:
Allereerst ben je véél te groot.
Ten tweede zit je véél te ver voorover, en loopt je pony véél te veel op de voorhand.
Je teugels zijn te los, en je handen ACHTER je knieën? Verdrietig Pak je teugels dan wat korter!

helemaal mee eens
arm paardje

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:42

Pommepidou schreef:
Mijn houding is idd erg bagger, hier let ik op

Dit viel mij net toevallig nog op. Je hebt geen 1 foto geplaatst waar je fatsoenlijk rechtop zit! Naar mijn idee let je dus absoluut niet op je houding.

Ik adviseer je om allereerst je houding te verbeteren voor je je met andere dingen bezig gaat houden. Zo schiet het niet op namelijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:45

je zit erg ver voorover,probeer rechtop te zitten,hierdoor valt de pony erg op de voorhand
ook mogen je teugels wel een kilometertje korter,dat rijdt een stuk makkelijker en dat maakt het geheel ook beter om te zien,want nu trek je je handen helemaal naar achter.

als je wil starten,zou ik eerst meer aan je houding werken en goede dressuurles nemen.

leuke pony wel verder
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 15-04-08 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:46

normaalreageer ik niet in topics waarbij een discussie is of een ruiter te groot is ja of nee. Maar dit vond ik eerlijk gezegd niet om aan te zien. Jijzelf zit er echt als een zak aardappels op, zadel lijkt niet goed te liggen, waar je handen af en toe heengaan is mij een groot raadsel. Bovendien vind ik de bak erg zwaar en dat icm een nogal tegenwerkende ruiter lijkt me niet fijn voor de pony, die bovendien ook nogal richting de oudere kant gaat. Je ziet ook dat de pony niet altijd alles even prettig vind. Ga eerst op een wat groter paard aan je houding werken voordat je deze zo ontzettend in zijn bewegingen stoort

edit:

Afbeelding

deze foto. Pony ziet er echt niet happy uit, jij valt naar voren, verliest al het contact met de mond en benen zwiepen weg naar achteren. Bovendien lijkt het zadel me hier te ver naar voren liggen en wipt omhoog, kom je nooit met je benen tegen de pony zijn voorbenen aan? het lijkt nl of je die nogal in de weg zit, jouw tenen zitten onderhand bij zijn bovenbeen!

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:50

lonnie schreef:
normaalreageer ik niet in topics waarbij een discussie is of een ruiter te groot is ja of nee. Maar dit vond ik eerlijk gezegd niet om aan te zien.

Ik ook niet! Maar dit ziet er gewoon echt te belachelijk uit. Tong uitsteken

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:52

Naja 't zal al wel gezegd zijn
maar ik vind het er beetje raar uitzien,
Je hangt heel ver naar voren..
en je benen leiden ook een beetje zn eigen leven..

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:05

Leuke pony:P
Zoals je al zegt ben je hard aan het werk aan je houding.
Het zal best lastig zijn om er steeds aan te blijven denken maar dit zal wel goed komen hoor Knipoog
En over dat jij te groot ben daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:10

Het spijt me zeer maar ik vind het echt geen porrum.
Ik snap heus wel dat het niet makkelijk is om een verzorgpony te vinden maar ik zou toch verder gaan kijken voor een ander als rijden echt belangrijk voor je is.
Je bent om te beginnen veel te groot en te zwaar en daarnaast werk je je pony heel erg tegen.
Ga eens wat meer rechtop zitten en neem je teugels een wat korter.
Ik zou de wedstrijden voorlopig even uit je hoofd zetten en wat meer lessen nemen.
Nu wat positiefs,want je moet altijd positief eindigen: leuke pony,ziet er netjes uit,mooi gevlochten.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:15

ik kan het verkeerd zien hoor en het kunnen moment opnamens zijn maar lijkt of jij je hande heel erg vast zet en door ze wijd en en lag tehouden je ponny heel gedwongen je ponny na beneden te trekken.

en hierdoor val jij heel erg na voren.

werk eerst je ponny lekker na voren en de achterhand er onder let op je eigen houding voor je je ponny in stelling wil rijden.

verder heel veel succes nog samen.

en als ik het verkeerd zie sorry maar dit beeld heb ik erbij vanaf de foto

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:26

Ik vind je niet te groot voor je pony, op het moment is het jammer dat je houding het beeld enorm verpest.

Maar weet zeker, dat wanneer jij aan je houding gaat werken, de balans sowieso beter wordt, en jij ook mooier op de pony staat, en hem/haar ook minder in de weg zal zitten.

Ik rijd zelf ook op een hele kleine pony, maar dat gaat ook prima Ja

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:30

Ik denk dat de pony je wel genoeg verteld.

Kijk eens wanneer hij wél de oortjes naar voren heeft en lacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:35

Je zegt dat je regelmatig les krijgt, sorrie maar dit zie ik niet echt in deze foto's terug,
sterker nog...Ik zie iemand die kost wat kost een paard aan de teugel wil rijden en heirdoor alles om dr heen vergeet.
Dit kán echt nooit goed zijn met name de voorhand zal een probleem worden op den duur.
Hoe wil je een paard nagevelijk rijden als je boven op de voorhand zit?
Hoevaak krijg je les?
Verders denk ik dat je grootte geen probleem is mits jij aan je houding gaat werken. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:03

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:09

de blik in een paard zn ogen kunnen je ook veel vertellen.......

ik hoop dat je zo verstandig bent om les te nemen met deze pony ts

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:15

En nog geld gevonden of goud?? Tong uitsteken
Je kijkt alleen maar naar beneden gevolg je gaat naar voren hangen... teugels kort handen rechtop.. En of je zou starten hmzz voorlopig geen slim idee..
Werk hier echt aan want je zit die pony soms echt dwars met je houding..
succes !

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:20

Leuke pony, maar voordat je je pony goed kan rijden, probeer wel wat rechter op te gaan zitten, dan loop je pony ook fijner denk ik! verder ziet het er netjes uit, lekker achterbeen, Haha! Ik vind je ook een beetje te groot Sigaar

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:28

Probeer meer op je houding te letten dan op je paard zijn hoofd!
Als jij gewoon rechtopzit, benen lang maakt, teugels een héél stuk korter, zal het al een heel fijner beeld geven en je pony een stuk beter lopen. Doordat je voorover valt, kukelt de pony op de voorhand.

Succes verder, en hoop dat je iets met de tips gaat doen!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:52

Sanna_ schreef:
Leuke pony, maar probeer goed om je houding te denken en aan je evenwicht te werken! Als je dat zou verbeteren denk ik dat het al een heel ander plaatje word. En vooruit kijken he! Lachen

Weet jij of Laiza vroeger op Manege de Groot heeft gestaan?

Ja ze heeft idd een tijdje op manege de Groot gestaan Knipoog

Snoevie schreef:
de blik in een paard zn ogen kunnen je ook veel vertellen.......

ik hoop dat je zo verstandig bent om les te nemen met deze pony ts

Als je goed leest zie je dat ik regelmatig les heb.

Zelf weet ik ook dat het nog lang niet goed is, maar vergeleken met hoe het in het begin ging, is ze al een stuk vooruit gegaan.

Wedstrijden zitten er voorlopig nog niet in, dat zie ik zelf ook wel. Ik schreef alleen dat ik misschien over een tijdje als het beter gaat wedstrijden wil gaan starten.

Met de tips ga ik zeker wat doen, heb binnenkort ook weer les dus dan gaan we er ook aan werken..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:53

succes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:54

sorry hoor ts,er stond niet bij of je ook les had met de pony op de foto's.
maar ik begrijp dus van wel,dat scheelt al veel,wat geeft je instructeur voor tips?