Savanna (haf) @ Work --> 1e keer op bokt (3e keer ohz)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Re: Savanna (haf) @ Work --> 1e keer op bokt (3e keer ohz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:26

Normaal is het niet erg met jongere leeftijd!
Als je maar bij houd dat de rug niet aan het inzakken is, want dan is het wel té vroeg voor hem geweest, natuurlijk zijn alle haflingers niet hetzelfde.
Maar ik denk dat je net niet té vroeg bent begonnen,
Zoieso zijn haflingers erg sterk, dus het zou wel mee vallen!
Succes! Lachen een leuk haffie!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:30

Leuke haf Lachen

Je bent lekker bezig en je doet het rustig aan, super!

Ik zou zeggen: luister goed naar je paard, dan komt alles goed! Lachen

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:30

Ziet er goed uit Lachen
misschien beetje vroeg maarja.. eigen keus Knipoog
waarom heb je halster ook nog om? Bloos

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 16:42

Leuke reacties..
Dankjulliewel

@noekiiej: ik heb het halster om, zodat ik haar daaraan kan sturen. Ik zit haar dan nog niet zoveel in de mond.
En ze had binnen in haar mond wat ontstekeningen, waardoor ze het bit al wat moeilijker accepteerde.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:49

wat een leuke haf !!
die van mij ben ook al rustig aan het beleren

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:25

Kir_Ples schreef:
xDjailo schreef:
Leuk paardje!

Nou en wat kattie zegt, daar kom ik al:
geboren 26-5-2005?? ze is dus nog geen 3 jaar en je zit er al op? Vind je dat niet wat vroeg?

Alle paarden worden officieel in januarie een jaar ouder, dus dit paard is 3 jaar.
en vroeg waarom?
Ze doet het toch rustig aan.
Ik vind het een fijn beeld geven voor een jong net beleerd paard.

Ja vind ik ook, het ziet er lekker ontspannen uit en ik vind het heel knap dat hij al zo lekker rustig loopt Haha!

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:28

Jou M. vader is de vader van mijn haf! Marok!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:31

Ziet er leuk uit joh!
Goed dat je het eerst met halster zonder bit probeert, waarom zou je immers een bit indoen als je paard zonder ook lekker loopt!

Ik weet niet of het al gezegt is, maar je beugels mogen wel een stukkie langer. Verder vind ik het een relaxt beeld geven, ga (rustig aan) vooral zo door!

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:32

Nou ik vind het héél goed zoals je met je paard omgaat. aangezien dit de 3e keer pas is ziet het er al goed uit. Haflingers zijn niet de makkelijkste. Ik zou idd wel je beugels wat langer doen.

Veel succes nog met je paard Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:40

Ziet er goed uit!
Wat grappig mijn haflinger is ook 26-05-2005 geboren Lachen
En ik ben nu ook al lekker met haar besug Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:48

Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, hoor.
En de leeftijd vind ik niet zo'n punt zolang je het heel rustig opbouwd met rijden...

Wel vind ik dat op deze foto's je zadel erg ver naar voren ligt. De zweetbladen liggen op de schouder en dat is nooit goed voor de bewegingsvrijheid.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:31

Bedankt allemaal! Haha!

Mijn beugels zijn idd kort en mijn zadel ligt wel wat te ver naar voren, daar hebben jullie helemaal gelijk in.

Het zadel past niet helemaal goed, waardoor deze al snel naar voren schuift. De zadelmaker is daarom ook al geweest. Conclusie: het zadel ligt niet optimaal maar voor tijdelijk is het geen probleem
Helaas is er op dit moment nog geen passend zadel gevonden. Maar we zijn heel druk op zoek.

Mijn beugels heb ik wat kort, omdat ik zelf dan beter mijn evenwicht kan bewaren. Ik heb vorig jaar een ongelukje met paard gehad waarvan ik nog niet helemaal ben hersteld. Ik heb zelf dus soms nog wat evenwichtsproblemen, maar dit gaat beter wanneer ik wat korte beugels heb.
Als ik mijn pony wat verder heb opgeleid doe ik de beugels wat langer, dan is de kans toch net wat kleiner dat ze onverwachts van iets schrikt.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:35

xoxsannexox schreef:
Jou M. vader is de vader van mijn haf! Marok!

haha, grappig.

Dan zijn onze haffies familie van elkaar Knipoog

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:14

Allereerst: wat een leuke haf! Heerlijk donker kleurtje Haha! Helemaal mijn type!

Verder, ik vind dat je het prima doet. Ook goed dat je eerst de teugels nog aan het halster hebt zitten om zo de mond wat te ontlasten, super oplossing! En ze is misschien nog vrij jong, maar je doet het zo te zien hardstikke rustig aan en dat is ook aan de foto's te zien Ja Ga zo door, en nog veel succes met het verder beleren!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:37

apollootje schreef:
Bedankt allemaal! Haha!

Mijn beugels zijn idd kort en mijn zadel ligt wel wat te ver naar voren, daar hebben jullie helemaal gelijk in.

Het zadel past niet helemaal goed, waardoor deze al snel naar voren schuift. De zadelmaker is daarom ook al geweest. Conclusie: het zadel ligt niet optimaal maar voor tijdelijk is het geen probleem
Helaas is er op dit moment nog geen passend zadel gevonden. Maar we zijn heel druk op zoek.

Mijn beugels heb ik wat kort, omdat ik zelf dan beter mijn evenwicht kan bewaren. Ik heb vorig jaar een ongelukje met paard gehad waarvan ik nog niet helemaal ben hersteld. Ik heb zelf dus soms nog wat evenwichtsproblemen, maar dit gaat beter wanneer ik wat korte beugels heb.
Als ik mijn pony wat verder heb opgeleid doe ik de beugels wat langer, dan is de kans toch net wat kleiner dat ze onverwachts van iets schrikt.

Misschien een staartriem?
Ik weet niet of je het maf uit vind zien, maar je komt er wel beter uit voor weer een nieuw zadel tekopen, want als die ook weer niet past.. ligt eraan of je hem mag terug brengen weer, want hij is normaal dan al gebruikt.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:41

Ja, dat is een idee.
Ik zou het kunnen proberen met een staartriem.

Maar ik wil zoiezo een ander zadel. Dit is een wintec veelzijdigheidszadel. En ik wil straks toch zeker een Dressuurzadel.

Maar voor even zou ik een staartriem kunnen proberen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:00

apollootje schreef:
Ja, dat is een idee.
Ik zou het kunnen proberen met een staartriem.

Maar ik wil zoiezo een ander zadel. Dit is een wintec veelzijdigheidszadel. En ik wil straks toch zeker een Dressuurzadel.

Maar voor even zou ik een staartriem kunnen proberen.

Ik heb ook een Wintec Veelzijdig Knipoog
Maar ik doe ze allebij, ik vind het eigenlijk zonde van het geld dat ik dan 2 zadels moet gaan kopen, want ik vind het wintec zadel niet verkeerd zitten.

Maar als je jou haf Dressuurmatig wilt gaan rijden, moet je dat Zéker doen!! Lachen

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:14

xDjailo schreef:
dat is een beetje gel*l natuurlijk lotje_s, het is een nog zo jong dat kán toch niet goed zijn

ik vind t absoluut geen broodje aap hoor.
wou jij zeggen dat een paard als ie precies 3 is er helemaal anders uit ziet dan 4 weken daarvoor?
sorry hoor maar zal wel aan mij liggen. Ze is duidelijk heel rustig bezig, sppr voorzichtig en ik heb wel heel wat ergere dingen gezien. tuurlijk is het zo dat als je ff een jaartje wacht dat het beter is. maar een paard met zn 3e jaar beleren, of 4 weken daarvoor, is nog nooit een misdaad geweest.
echt sppr triest dat mensen hier over gaan vallen.
als ze de geboortedatum er niet bij had gezet dan had iedereen gezegd van goh wat ziet het er goed uit (en dat doet t ook) en alleen omdat je nu kan lezen dat ze pas over 4 weken 3 wordt, gadver wat een zeikerds. bah.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:30

Het ziet er leuk uit, over de staartriem, let wel op, ik kende een manege daar was een pony en die had een staartriem, die schuurde tot bloedenstoe onder zijn staart en daardoor ging hij heel veel bokken Verdrietig
Veel succes verder nog, maar ik zie wel dat ze wat hangt in je handen, doet ze dat ook als je meer teugel geeft? (Anders zou ik meer teugel geven)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:09

Nessie schreef:
Het ziet er leuk uit, over de staartriem, let wel op, ik kende een manege daar was een pony en die had een staartriem, die schuurde tot bloedenstoe onder zijn staart en daardoor ging hij heel veel bokken Verdrietig
Veel succes verder nog, maar ik zie wel dat ze wat hangt in je handen, doet ze dat ook als je meer teugel geeft? (Anders zou ik meer teugel geven)

Ja ik ben wel voorzichtig met een staartriem. Maar als het echt niet anders kan, zou ik het kunnen proberen. Ik let zeker wel goed op mogelijke wondjes.

Over het hangen in mijn handen:
Het is niet echt dat ze hangt in mijn handen, maar ze kijkt wel echt tot hoever ze kan gaan. Maar naar mijn idee hinder ik haar niet, ook omdat ik haar dus nog niet aan het bit rijd.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:09

Chakkie17 schreef:
xDjailo schreef:
dat is een beetje gel*l natuurlijk lotje_s, het is een nog zo jong dat kán toch niet goed zijn

ik vind t absoluut geen broodje aap hoor.
wou jij zeggen dat een paard als ie precies 3 is er helemaal anders uit ziet dan 4 weken daarvoor?
sorry hoor maar zal wel aan mij liggen. Ze is duidelijk heel rustig bezig, sppr voorzichtig en ik heb wel heel wat ergere dingen gezien. tuurlijk is het zo dat als je ff een jaartje wacht dat het beter is. maar een paard met zn 3e jaar beleren, of 4 weken daarvoor, is nog nooit een misdaad geweest.
echt sppr triest dat mensen hier over gaan vallen.
als ze de geboortedatum er niet bij had gezet dan had iedereen gezegd van goh wat ziet het er goed uit (en dat doet t ook) en alleen omdat je nu kan lezen dat ze pas over 4 weken 3 wordt, gadver wat een zeikerds. bah.

Tja, het is altijd vervelend dat er mensen zijn die veel commentaar geven op de leeftijd. Maar ik vind dat het kan, net wat jij zegt, op die paar weken komt het echt niet aan.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:42

hoi,

ziet er super uit hoor heel veel succes er mee.
ik ben nu zelf ook bezig met mijn haflinger heb er nu 1x op "gereden" en ga dit nu 1x in de week hooguit 15min doen en 26juni word ze 3.
ik heb haar al als jaarling en ze is er ook gewoon echt aan toe ohz beleerd te worden en heeft hier ook veel plezier in.
ik zou zeggen ga zo door en lekker rustig aan dan komt alles goed jij kent je paard het beste en weet zelf of je paard er aan toe is zowel geestelijk als lichamelijk.

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:51

Nou ik vind het er hartikke mooi uit zien! Bloos ! en de pony ziet er mooi stevig ( vat dit niet verkeerd op Vork ) maar ik bedoel sterk uit!

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:14

Jako_Saffier schreef:
Nou ik vind het er hartikke mooi uit zien! Bloos ! en de pony ziet er mooi stevig ( vat dit niet verkeerd op Vork ) maar ik bedoel sterk uit!

Ja klopt, ze is inderdaad al mooi stevig/sterk en daarom denk ik ook dat ze er al klaar voor is. Ze heeft er zelf veel plezier in, en dat vind ik heel belangrijk.

Frankaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:19

Wat een leuke haflinger Lachen

ik vind dat je best al rustig kan beginnen!
Is zowiezo je eigen keuze

Succes ermee! Vork