Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tr3z3l_l0v3r schreef:Nou over die hackamore heeft zij niks te zeggen, het is mijn pony en ik heb besloten om hem met hack te rijden dus veel keus heeft ze niet.
Ik vind hem bitloos stúkken fijner lopen dus dan ga ik niet aankloten met een bit.
Tr3z3l_l0v3r schreef:Ik heb nooit kappen om, hooguit met echt springwerk en dat was dit dus niet
Tr3z3l_l0v3r schreef:Prikkeldraad, die wei wat je daar zag op de foto staan ze ook niet op, en het is ook niet mijn keus om er prikkeldraad neer te zetten maar daar valt nu even weinig aan te veranderen.
Tr3z3l_l0v3r schreef:En het zal best dat hij onvriendelijk uit zijn ogen kijkt, maarja daar kan hij weinig aan doen

Tr3z3l_l0v3r schreef:Nou sorry maar konden jullie toen jullie net reden perfect rijden ? Ze rijd super netjes voor iemand met haar ervaring dus![]()
En ze houd haar handen idd niet perfect stil maar ze rijd onder begeleiding en met touwhalster kan ik haar niet laten rijden.
We hebben al andere bitloze optomingen gebruikt zoals een touwhalster en een crossropebridle maar daar reageerde hij niet heel fijn op, tenminste niet om dressuurmatig mee te rijden.

Tr3z3l_l0v3r schreef:Maargoed, al het commentaar is typisch bokt, heb het haar al afgeraden fotos hier neer te zetten tenzij je anky bent of natural. Maar nu blijkt dus ook bitloos totaal slecht te zijn, sjonge sjonge bokt weer

joyy schreef:Hakken naar beneden! gym schoenen vind ik trouwens gevaarlijk om mee te rijden, maar oke daar zal ik verder niet over zeuren. en waarom de keuze van een Hack? ik vind hem een beetje onvriendelijk ogen zo..
en dan kun je wel zeggen dat je in het begin niet perfect rijdt maar dressuur is de basis en daar hoort hakken daar beneden ook bij !
Tr3z3l_l0v3r schreef:@ ans, wat bedoel je met die laatste zin ? Ik weet trouwens ook niet of je nu commentaar geeft op Ts of op mij.
Maargoed, volgende keer zal ze wel fijn rijden met een bit, en ze heeft de teugels normaal veel te lang maarja
Als ik ervoor kies geen kappen om te doen, is dta nu eenmaal zo. Ook zo kan een paard kreupel raken dat heb ik wel weer gezien met mijn paard, is gewoon in zijn stal gebeurt dus.
Ik snap en begrijp jullie commentaar wel maar ik heb vanalles qua bitten geprobeerd en hij loopt op geen een fijn en bitloos loopt hij stukken fijner.
Ze hangt totaal niet aan de teugels want die heeft ze altijd te lang, maar deze fotos zijn allemaal nutteloze fotos en snap ook niet waarom ze ze erop heeft gezet maargoed, zit geen een goede bij maar das haar keus.
Ik heb van te voren zelf gereden omdat ik eigenlijk zou rijden die dag en daarom dat ze misschien der chaps is vergeten o.i.d.
Tr3z3l_l0v3r schreef:Ik ben niet verantwoordelijk voor der, het is mijn zusje dus mocht er wat mee gebeuren, ja das poedersuiker voor haar maar niet mijn probleem.
Tr3z3l_l0v3r schreef:Als ik ervoor kies geen kappen om te doen, is dta nu eenmaal zo. Ook zo kan een paard kreupel raken dat heb ik wel weer gezien met mijn paard, is gewoon in zijn stal gebeurt dus.
Ik snap en begrijp jullie commentaar wel maar ik heb vanalles qua bitten geprobeerd en hij loopt op geen een fijn en bitloos loopt hij stukken fijner.
Tr3z3l_l0v3r schreef:Ik ben niet verantwoordelijk voor der, het is mijn zusje dus mocht er wat mee gebeuren, ja das poedersuiker voor haar maar niet mijn probleem.

Tr3z3l_l0v3r schreef:Nou het kan me zeker wel wat schelen als er wat met haar gebeurt maar ik wil alleen maar zeggen dat ze niet mijn verantwoording is en ik kan haar moeilijk zeggen niet erop te mogen, het is ook haar pony
en over die beenbescherming, ja sorry maar zo kan ik hem altijd helemaal gaan inpakken, gisteren zijn ze allemaal met de hele groep de wei op gegaan voor het eerst weer en dan vallen er vaak genoeg ook rake klappen maar ik kan hem niet altijd bescherming om gaan doen, hij heeft geen ijzers o.i.d. en als hij een heuse klap tegen zijn been aankrijgt helpen kappen ook niet altijd. En zoals ik al zei is een blessure zo gemaakt en dat kan dus ook in de stal gebeuren
Op de bakstukken ga ik nog kleine bontjes doen denk ik omdat de huid daar in het begin nog wel wat geirriteerd was
@ annetje : Ja hij werd eerst gehuurd, maar nu ik zelf zijn stalling ga betalen en mijn zusje nu wel wilt gaan rijden houden we hem ook deels voor haar, het is ook een geweldig beest