.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Katie@ontspannen lentetraining in de zon(foto's+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 06:30

dank je Lachen
Hoe kom je daarbij Knipoog Ze kan het met gemak als ik echt doorvraag hoor Tong uitsteken

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:39

sterre2007 schreef:
Wat een leuke pony zeg! *LOL*
Het is wel alleen erg jammer dat ze de oefeningetjes nog zo moeilijk vindt. Scheve mond

Waar baseer je dat op??

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:44

Dat is gebaseerd op de eerste twee filmpjes.

Veel zwiepen met de staart, verzet dus, mijns inziens.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:48

sterre2007 schreef:

Zwiept idd met staart, maar waarom moet het paard er dan moeite mee hebben, verzet is het ook niet, want het paard blijft lopen waar die loopt.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:49

sterre2007 schreef:

mijn pony zwiept ook wel met haar staart hoor maar een staart jagen ze ook vliegen mee weg Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:50

Mijn pony zwiept zelfs aan de hand hveel met de staart ROFL hahaha ze heeft protest tegen wandelen Nagelbijten / Gniffelen ze vind het moeilijk

Sorry ik vind het echt een erg rare reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

knabbelgirl schreef:
Mijn pony zwiept zelfs aan de hand hveel met de staart ROFL hahaha ze heeft protest tegen wandelen Nagelbijten / Gniffelen ze vind het moeilijk

Sorry ik vind het echt een erg rare reactie

ze kan toch met dr staart zwaaien omdat ze last van vliegen heeft ROFL ipv protest

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

*Graag uitleg gevraagd van Sterre2007*!!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:36

Ze zeggen wel vaker dat zwiepen met de staart protest is hoor. Zegt niet dat ik het er mee eens ben hoor. Maar ik heb het vaker gehoord. En je kunt verwachten dat je als je een topic opent reacties krijgt, en iedereen heeft 'n andere mening, dus vind ik je reactie een beetje raar Emma.... met gelijk lachende poppetjes en hahahah ik vind je reactie raar. ( niet boos bedoeld hoor )

Ook noemen ze het een vorm van spanning (zwiepen met de staart)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:44

Nou ik heb altijd geleerd
als het paard met de staartwortel van z'n lichaam afloopt dat hij dan ontspannen is..
En als hij zwiept met z'n staart dat het protest kan zijn, maar dat het vaak aan de vliegen ligt, of dat ze er gewoon zin in hebben Knipoog

maarja Tong uitsteken ik snap de reactie van emma Ja

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:46

Het is niet terecht als er gelijk wordt geconcludeert dat Katie de oefeningen moeilijk vind. Want dat kun je niet zien aan een foto.
Maar je kunt (negatieve) reacties verwachten, en als je jezelf dan gelijk gaat verdedigen, moet je geen reacties vragen Knipoog

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:04

Aangezien een aantal bokkers het nog steeds niet snapt of wil snappen:
nogmaals: ZIE DE FILMPJES!

Als je kritisch kijkt, dan vallen de volgende punten sterk op:
-er zit totaal geen tempo is, ze komt bijna niet vooruit
-ze heeft 9 van de 10 keer haar oren naar achter (vanwege de vliegen!!! Rolleyes )
-ze moet bijna opzij getrokken worden, en valt erg over de schouder weg.

En het zwiepen met de staart is constant, dat is DUIDELIJK verzet, er zit heus geen vliegenplaag achter haar aan, of wel soms? Nors opkijken

veel plezier verder Doei, doei

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:13

Ja ik trek mijn paard opzij joh Rolleyes kom jij het eens proberen, je ligt er meteen naast. Mijn tempo is te hoog maar ze komt niet voor uit Nagelbijten / Gniffelen
Ooit gehoord dat oren naar achteren concentratie kan zijn? Wat die van mij heel erg sterk heeft?
Ik weet heel duidelijk dat dit GEEN verzet is. Ik ben in voor commentaar Iris Knipoog maar dit is geen onderbouwt commentaar, tenminste niet de post waar ik op reageerde. En dat mijn hand opzij is bij wijken, betekend nog niet dat ik trek Rolleyes

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:21

Als jou hand tegen je buik én hoog zit, betekend het niet dat je trekt? Ik zeg niet dat je constant trekt, maar op veel foto's geeft het wel zo'n beeld. En het zwiepen met de staart, hoe erg Katie het doet, want dat is inderdaad niet meer tegen de vliegen, staat bekend als een teken van spannig/verzet.
Je verdedigt je tegen elk commentaar dat je krijgt, maar dan moet je geen commentaar vragen. En het laatste bericht van sterre2007 is inderdaad niét terecht, en daar snap ik je reactie op. En misschien heeft zij het verkeerd gebracht, maar ze heeft daar wel een punt.
Maarja, het leven is te kort om hier een hele discussie over te houden, iedereen heeft toch een andere mening en zou die ook blijven houden. Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:42

Nee Iris, Katie zwiept zelfs zo aan de hand. Is helemaal gecontroleerd door fysio en DA, is GEEN! verzet.
Ik zat met mijn hand tegen mijn buik(NOT!), ik zat hoog ja en terug, maar niet zo ver, en ook nog eens met de hand waar ik niet heen ga! Ik ken mijn pony en die sodemietert me eraf als ik zoiets doe.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:45

Ik wil er wel wat over zeggen nog!!
Ik vind dat je niet kan oordelen of iemand trekt aan z'n paard z'n mond of niet..
Het lijk misschien of emma haar handen vast zet, maar als je goed kijkt zie je ook dat het niet zo is.
Over het staartzwiepen vind ik echt raar, het is geen verzet van katie, en die oren ook niet.. Als het goed is heeft een paard z'n oren naar de RUITER GERICHT en niet plat in de nek.
Ik zie duidelijkd at ze gewoon GERICHT zijn na de RUITER en dus dat ze goed op Emma let!!

Je moet wel weten waar je over praat sterre2007!! Want zo komen er onnodige discussies!!
En emma heeft altijd vaker OPBOUWENDE KRITIEK gekregen en daar werkt ze ook aan.

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:46

Dan zul jij er vaak afliggen.
Iedere ruiter maakt iedere keer wel eens een fout.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:47

Iedere ruiter maakt wel eens een keer een fout
Maar dan leer je ervan.. En Ik weet niet hoor, als je iemand wilt hebben die goed voor z'n paardje zorgt is het Emma wel..
En waarom komen ze anders zo ver, met trekken kom je ook neit zo gauw in de L1 !! Jury's hebben daar ook een hekel aan.
Dus!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:50

Waar slaat die reactie op toverheks? Dat ik er dan vaak af zal liggen?

Wat Amanda zegt is waar Ja ik werk altijd aan mijn commentaar, als ik me erin kan vinden Ja niet als ik het nergens op vind slaan

Ik krijg hier een beetje het gevoel alsof ik ik weet niet hoe slecht voor mijn pony ben, en ik weet niet hoe slecht rij Huilen Sorry, maar ik heb mijn 14-jarige merrie in een jaar van niks! niet eens kunnen poetsen, naar dit gekregen. Dan ben ik er ook echt slecht voor

Edit: Zoals op deze foto, wijk ik naar links, dus voor rechter been. Trek ik mijn linker hand op? Nee mijn rechterhand. Trek ik haar dan opzij Verward
Laatst bijgewerkt door Bellex op 15-04-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:52

Ik be het volledig met Amanda eens *LOL*

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:54

Maak nog fans hier Huilen van het lachen
Nee maar het is wel zo Knipoog
En als je foto's van katie eerst ziet en nu, zo'n verbetering.
En oke, er zijn een paar verbeterpuntjes die emma heeft. Maar dat heeft iedere ruiter.. Nooit is iets perfect.

Dus zo'n aanval en een vreemde reactie vond ik nergens op slaan!!

Saron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:06

Hey Emma, Ik vind jullie een superleuke combinatie Lovers
Verbeteringspunten zeg je zelf al en daar ben ik het mee eens Knipoog
En ach ja dat staart zwiepen ik geloof dat jij haar het allerbeste kent, en over die oren.. Dat die naar achterstaan is volgens mij niet fout, eerder concentratie! Als Nelis zijn oren naar voren draait is al zijn concentratie weg en richt hij zich op alles behalve mij, dan is hij dus juist afgeleid!
Veel plezier in elk geval nog Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:14

Dank je Roos Lachen Ja klopt Ja zodra ze haar oren naar voren heeft doe ik het fout Tong uitsteken Dan heeft ze geen concentratie, afgezien van bij het crossen dan Knipoog

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:31

Ik zeg ook niet dat ze trekt, ik zeg dat het zo LIJKT, is heel wat anders. Ik heb ook gezegd dat je dat niet kunt oordelen met een foto. En ik vind het ook een super leuke combi, en knap wat ze nú al met dr bereikt heeft. Maar Emma vraagt zelf om commentaar en dan kan ze die ook verwachten. Maar het viel me op, op elk verbeterpuntje dat er gezegd werd, had ze een weerwoord. Wij zeggen alleen wat wij vinden, en wat wij denken. Wij zeggen wat wij geleerd hebben. En bij paardrijden zijn er altijd andere manieren, en iedereen heeft zijn manier die die zelf het beste vind. En foto's zijn alleen maar beeldfragmenten, daar kun je geen conclusies uit trekken. En op de foto's LIJKT het dat ze terug werkt met haar hand, zie ook op die foto die je linkte, daar LIJKT het alsof je hand tegen je buik aanzit en is ook hoog, daar hoort je hand niet te zijn, ookal ga je wijken. En dat is het nadeel van een beeldfragment, want mijn hand is daar ook wel is als ik mijn pony even door vraag naar wat meer stelling. En dat ze haar oren laat liggen is alleen maar goed & een teken van concentratie, dus dat klopt helemaal. Maar dat zwiepen met haar staart is vaak een teken van bijvoorbeeld verzet/ dat ze het moeilijk vind/ rugklachten etc. maar het kan ook gewoon paard eigen zijn, een arabier zwiept bijvoorbeeld al meer met zijn staart dan een gemiddeld ander paard. Maar als jij je pony helemaal na hebt laten kijken en er niks aan de hand is, is het toch goed & weet jij het zelf het best Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:37

Ik heb in het topic ook bij verschillende mensen gezegt dat ik het ermee eens ben en dat ik eraan moet werken Ja Ik hb ook gezegt dat ik aan mijn handen moet werken. Maar als ik 100% zeker kan zeggen dat de staart geen verzet is, wat ik ook in een PB naar Sterre2007 heb gedaan. Dan vind ik die reacties gewoon niet zo leuk, het komt gewoon over alsof ik mijn pony niet zou kennen enzo. En als ik dan te horen krijg 'O dan zal je er vaak afliggen' Dan is voor mij de maat vol. Dat is niks naar iemand persoonlijk. Maar ik ben het nu zat om altijd afgeschildert te worden als iemand die slecht voor haar pony is.

Ik wil heel erg graag commentaar, juist om te leren. Als je mijn topics afgaat, zie je dat ik de dingen die gezegt worden, steeds verbeter. Of in ieder geval probeer. Alleen vind ik het op deze manier niet leuk ik hoef niet te horen dat het knap is, dat ik geweldig ben of what ever absoluut niet. Maar op zo'n manier is commentaar ook niet leuk, vooral als het (slecht) onderbouwt is. Jij typt nu een heel verhaal, dat is fijn Ja maar 1 zin Lips are sealed