Bonte TomTom 8 weken in training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Bonte TomTom 8 weken in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:33

LaFunkyJazz schreef:
Ik raak steeds meer onder de indruk van deze TomTom! Gaat hij nog voor het NRPS? Of was TomTom dat niet die daarheen zou gaan?

Hij hoeft niet voor het NRPS want zijn veulens komen sowieso in het A register.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:40

Wauw, het blijft echt een prachtige hengst!
Ziet er al weer beter uit dan toen ik hem zag een paar weken terug.
Kan niet wachten tot er volgend jaar een tomtom veulentje bij mij in de wei loopt Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:48

wow, hij is schitterend! Haha!
nog een klein puntje: Negatief commentaar, daar kan je van leren. Dan weet je dat je dáár nog iets aan moet doen. Als ze zeggen: loop helemaal goed, dan léér je niks. Dat is voor mij de reden als ik zoiets zeg Knipoog
maar omdat je er toch niks aan hebt, en ik niet een heel belangrijk iets heb, zal ik niks zeggen.
Behalve dat ik vind dat hij goed loopt, en ik hem, hoelanger ik kijk, nog mooier vind Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 09:54

Slotty schreef:
wow, hij is schitterend! Haha!
nog een klein puntje: Negatief commentaar, daar kan je van leren. Dan weet je dat je dáár nog iets aan moet doen. Als ze zeggen: loop helemaal goed, dan léér je niks. Dat is voor mij de reden als ik zoiets zeg Knipoog
maar omdat je er toch niks aan hebt, en ik niet een heel belangrijk iets heb, zal ik niks zeggen.
Behalve dat ik vind dat hij goed loopt, en ik hem, hoelanger ik kijk, nog mooier vind Haha!

Negatief commentaar is nooit goed, opbouwende kritiek wel. Dan moet je echter wel kritieken krijgen die hetzelfde zijn want tussen verkeerde stelling, hoofd kantelen of een rijtechnisch probleem dat dringend opgelost moet worden zit een wereld van verschil. Daarbij is de reden dat ik het niet wil omdat ik er zelf niet opzit en ook niet van plan ben om iets door te geven.

En natuurlijk staat het hier verkeerd, het had eigenlijk bij ITP gemoeten achteraf. Misschien moet Bokt al die subfora maar eens afschaffen dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:08

Sorry dat ik dit zeg maar wat heb jij negatief zeg..
Ik snap dat je heel erg trots ben op je paard en dat je natuurlijk liever geen kwaad woord er over wilt horen,
maar de mensen bedoelen het allemaal maar goed.
Ik vind dat je een super mooi paard hebt wat straks ook mooi in de spieren komt te zitten.
En de probleempjes met rijden komen vanzelf wel weer goed want het dier is immers nog niet zo lang in training dus verwacht ik ook geen wonderen te zien. OK dan! voor de ruiter dat ze m zo goed aan het lopen heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:10

Ik ben zeker een liefhebber van bont, vind ik meestal heel mooi.
Maar deze is echt van een hoog kwijl gehalte! wauw wat een lekker ding zeg.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:15

ik vind het jammer dat je er zelf niet op zit Koe
maar een leuk paard Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:15

Wauwww echt!!! wat een lekkerding zeg :| !!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:16

Prachtig paard en een aparte naam! Haha!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:17

janderegelaa schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik vind het een zeer mooi dier, ik zou hem graag nog eens zien als hij wat meer spieren heeft.
De laatste foto is trouwens geen overstelling maar het kantelen van het hoofd, dit is een rijtechnisch probleem dat dringend vereist opgelost te worden mits je problemen wilt op langere termijn.

Het forum HAW is voor rijtechnisch commentaar. Uitspraken als 'ik hoef geen rijtechnisch commentaar' zijn niet toegestaan. Als je geen commentaar wilt zet hem dan op ITP, ipv hem op HAW te zetten en systematisch blijven herhalen 'dat je geen commentaar wilt'. Ik heb al even getemt voor je. Maar goed, als je de ruiter laat werken aan de probleempjes als het kantelen van het hoofd, en haar blik die constant is gericht op de manenkam, zal het zeker wel goed komen hoor denk ik, want de ruiter rijdt netjes.

Rijtechnisch commentaar is in principe wel OK maar...dit topic is pas 1 pagina oud en ik heb nu al dingen gehoord van het bit uit zn mond, stelling is niet goed, het hoofd kantelt tot zelfs een rijtechnisch probleem dat dringend opgelost moet worden. Als ik dan in de profielen ga kijken dan zie ik over het algemeen meisjes die nog niet eens alcohol mogen kopen en zich bezighouden met vrijetijdsdressuur varierend van zadel en bitloos op een Welshje tot het laten springen van een shetlander over een emmer.

Nu denken jullie allemaal de wijsheid te hebben maar waarom hoor ik dan nu al 4 verschilende dingen?

Meisjes die geen alchohol of whatever drinken kunnen dat ook best weten hoor. Lekker kort door de bocht. Rolleyes En als je bitloos rijd kan je ook wel aan 'goed' dressuur doen. Onzin dus.
Maar okee, verder een super leuk peerd! Haha! Wees er trots op.
Laatst bijgewerkt door Noeni op 13-04-08 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:20

Zo'n bonte daar teken ik voor!

die mag ook wel bij mij een stal komen vullen Haha! Vingers aflikken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:22

mooi dier, maar haw is voor rijtechnisch commentaar bedoelt... hoort dit dus niet op thuis?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:22

Gaaf paard, ben gek op bont......en deze is wel heel mooi.....
En voor een paard wat net in training is zal ie nog heel wat te leren hebben
en daar zal heus wel iemand opzitten die weet hoe of wat, laten we over een half jaar
nog eens kijken en beoordelen, zal vast een ander plaatje geven. Zal vast helemaal
goed komen met de tijd.......

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:24

ik blijf dit echt een leuk beest vinden!
en hij word steeds leuker Haha!
hij begint al echt leuk te gaan lopen.
echt ene mooi paard!!

jezzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:39

Wat een beauty! Jullie gaan het vast nog heel ver schoppen!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:55

@ janderegelaa: Nou kan je wel boos op mij zijn en zeggen dat ik een dom kind ben omdat ik nog niet eens alcohol mag drinken maar ik weet ook heus wel wat ik zie, en ik heb ook positief commentaar gegeven. Ik zeg alleen maar wat ik zie, en ik weet hoe het eruit ziet want dit probleem heb ik ook gehad met mijn pony, maar goed als jij alleen maar shagerijnig wordt en alleen maar gilt dat je geen commentaar hoeft dan zal je zelf ook nooit ver komen, door commentaar kan je je rijstijl verbeteren en de punten die andere mensen zien kunnen een eye-opener voor je zijn?
Maar goed, jammer dat je alles zo negatief oppakt..

Ik heb toch ook gezegd dat je paard op een andere foto de schouder wel goed mee neemt?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:27

Erg gaaf paard zeg! Ziet er stoer uit Ja
Mooie foto's ook!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:33

kinuh schreef:
@ janderegelaa: Nou kan je wel boos op mij zijn en zeggen dat ik een dom kind ben omdat ik nog niet eens alcohol mag drinken maar ik weet ook heus wel wat ik zie, en ik heb ook positief commentaar gegeven. Ik zeg alleen maar wat ik zie, en ik weet hoe het eruit ziet want dit probleem heb ik ook gehad met mijn pony, maar goed als jij alleen maar shagerijnig wordt en alleen maar gilt dat je geen commentaar hoeft dan zal je zelf ook nooit ver komen, door commentaar kan je je rijstijl verbeteren en de punten die andere mensen zien kunnen een eye-opener voor je zijn?
Maar goed, jammer dat je alles zo negatief oppakt..

Ik heb toch ook gezegd dat je paard op een andere foto de schouder wel goed mee neemt?

Maar hij is op deze foto's de ruiter niet Knipoog Waarschijnlijk zit deze ruiter ook niet op internet dus zal ze het ook niet lezen. Kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat iemand niet op commentaar zit te wachten, soms wil je ook gewoon eens laten zien hoe het nu gaat zonder direct de wereld aan commentaar te krijgen. Misschien moeten ze daar een forum voor openen speciaal voor mensen die gewoon eens willen laten zien hoe het gaat op dat moment ook al weet men dat het nog lang niet perfect gaat Knipoog Laten we wel wezen we weten allemaal hoe het moet alleen komt het er niet altijd uit tijdens het rijden. Ook hebben veel mensen les dus opbouwend kritiek krijg je dan wel van je instructeur.

Ik vind het een mooi dier, zeker als hij straks mooi in de bespiering zit!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:41

Ik ben tomtom fan
Vind voor 8 weken al aardig netjes bewegen
Ben erg benieuwd hoe die over een tijdje eruit ziet als die weer wat dikker is en wat meer bespiering heeft

Helaas hier geen merrie om hem mee te kruizen Verdrietig

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:48

wauw, wat een knap paardje!
ben helemaal weg van hem Haha!
succes verder, gaat helemaal goed komen met jullie

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:50

Wat een plaatje! mag je trots op wezen! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:03

Omdat TS duidelijk al diverse keren aangeeft geen rijtechnisch commentaar te willen gaat dit topic op slot. HAW is voor rijtechnisch commentaar en niet om je paard enkel te showen. Dit topic is ook niet toegestaan op ITP, want daar mogen rijfoto's niet, vandaar een slotje.
TS, misschien de volgende keer eerst eens de regels lezen voor je een topic opent en zo reageert naar mensen.

Tot slot:

janderegelaa schreef:
[Rijtechnisch commentaar is in principe wel OK maar...dit topic is pas 1 pagina oud en ik heb nu al dingen gehoord van het bit uit zn mond, stelling is niet goed, het hoofd kantelt tot zelfs een rijtechnisch probleem dat dringend opgelost moet worden. Als ik dan in de profielen ga kijken dan zie ik over het algemeen meisjes die nog niet eens alcohol mogen kopen en zich bezighouden met vrijetijdsdressuur varierend van zadel en bitloos op een Welshje tot het laten springen van een shetlander over een emmer.

Nu denken jullie allemaal de wijsheid te hebben maar waarom hoor ik dan nu al 4 verschilende dingen?

Ook jonge mensen kunnen rijtechnisch zeer goed onderbouwd zijn. Bovendien, 4 verschillende dingen, kijk zelf eerst eens kritisch, wellicht schort er rijtechnisch meer aan dan je zelf denkt.
De mensen die hier reageren willen je enkel maar verder helpen, en reageren zoals HAW ook bedoelt is.