De oplossing voor zitproblemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: De oplossing voor zitproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:55

hmmm... Leuk om te weten *LOL*. Wie weet ga ik dan ook maar eens joga doen Lachen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:00

Klink interresant, had er nooit zo bij stil gestaan dat het zou werken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:48

Ik eigenlijk ook niet totdat ik zo een groot effect merkte met paardrijden. En dat kon niet anders als aan de yoga liggen want verder was er niks veranderd.

Melis_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:20

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat yoga zoveel wonderen kon hebben.. bij ons op de manege kun je ook zitles krijgen. dan zit je gewoon vast aan de longeer lijn en dan moet je allemaal oefeningen doen en uiteindelijk helpt dat ook super Cool

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:46

kei leuk , dat wil ik ook wel eens doen

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:01

Is het niet handig om dan een zitles te nemen?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:18

dat doen ze niet op onze manege

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 10:08

Ja een zitles heb ik ook wel vaker gehad en dat werkt ook wel. Maar ik merkte ineens nadat ik met de yoga was begonnen dat mijn houding zo veel was verbeterd. Mijn houding is nu beter als na al die zitlessen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:49

Ik merk inderdaad dat ik na yoga ook beter ben gaat zitten en meer ben gaan ontspannen. Helaas heb ik nu al een poos geen yoga meer gedaan.

Maar zomaar een paar oefeningen aan iemand geven is geen yoga. Tegenover iedere buigin moet je ook een tegenbuiging hebben, zodat je lichaam in balans blijft. Ik heb zelf het Hatha yoga werkboek, maar ik zou iedereen adviseren toch eerst een paar lesjes te nemen voor je er zelf aan begint. Dan weet je meer wat het inhoudt en wat je waarom doet. In dat werkeboek staat het ook goed uitgelegd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:27

Ik ben op een gegeven moment Pilates gaan doen, dat gaf al een verbetering... Maar nu misschien toch ook maar eens Yoga proberen.
Klinkt eigenlijk logisch dat dat een goede invloed heeft op je zit...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 14:58

Ik heb zelf ook les en doe niet zomaar een paar oefeningen. Ik heb die oefeningen opgeschreven omdat mensen vroegen welke er goed waren maar het is inderdaad verstandig om les te nemen.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:56

Wat leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die een positief effect merken door het doen van yoga! Een paar weken geleden heeft mijn moeder in samenwerking met Moravita een clinic Yoga en Paardrijden gegeven. Hier hebben ze eerst anderhalf uur yoga gedaan speciaal gericht op het paardrijden. Daarna op het paard geklommen en les gehad. Hier werd dan veel gelet op houding/ zit maar ook op de ademhaling en het bewust worden waar je bijvoorbeeld teveel aanspande. Iedereen merkte vooruitgang en had veel baat aan de yoga gehad. Als er hier nog geinteresserden zijn: 28 juni is er weer een clinic.

@amberH: zitles is uiteraard ook belangrijk! Maar door de yoga wordt je je bewuster van je lichaam en kun je vaak sneller zelf merken waar je teveel klemt of wat dan ook. De yoga kun je heel goed tijdens een zitles gebruiken als aanvulling.

Zoals Spokie79 ook al zegt heeft het niet zoveel zin om alleen die oefeningen te gaan doen zoals ze hier op internet staan beschreven. Er komt veel meer bij kijken zoals de ademhaling. Een paar lessen volgen is eigenlijk wel een must!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:25

weet je ook nog welke oefeningen dat waren

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:08

Nee sorry. Ik heb zelf niet meegedaan, mag door een blessure niet rijden op moment. Maar nogmaals: ik kan hier wel wat oefeningen neerzetten maar dat heeft niet zoveel zin. Als je het echt wil ervaren zou ik toch eens kijken of er iemand in de buurt is waar je les bij zou kunnen hebben. (of meedoen met de clinic Knipoog )

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:09

zet maar neer, ik mag niet naar zo een dingen gaan

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:25

Sorry, ik weet echt niet wat voor oefeningen het waren. Ik heb niet meegedaan. Op de 1e pagina worden wat oefenngen genoemd, misschien heb je daar wat aan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:27

haha daar ben ik niet lenig genoeg voor Haha!