Friso [Fries] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Re: Friso [Fries] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:03

Pel schreef:
leuke fries..maar ligt je zadel niet te ver naar achter?
en over het homo-stukje. ik snap heel goed wat ze bedoeld, en op die manier gezegt vindt ik het niet discriminerend. het woord wordt wel vaker gebruikt en heeft de laatste tijd echt 2 betekenissen.

ohja: ik vindt het wel apart dat er nu heel veel op wordt gelet sinds er 5 topics zijn over holebis..een jaar geleden hoorde ik er niemand over.

super paard heb je hoor!! ik vind het er leuk uit zien:) vooral in t roze;)
ik keek wel even raar op omdat ik bi ben, en dat er zo stond; love my homo'tje
maar toen dacht ik ach ja wat schattig eigenlijk Knipoog
dus ik voel het helemaal niet discriminerend hoor.
en zoals pel zegt: wel apart nu er zoveel topics zijn over homo, bi, lesbie. dat viel mij ook al op!

veel plezier met je gaypaard!!! maar stel hem ook eens aan een knappe merrie voor;)
(hoeveel paarden zouden zich wel niet gediscrimineerd voelen, mijn merrie heeft ook alleen nog maar met merries gestaan, die zal wel denken zo baas zo paard?? neejoh! Lachen )

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:17

Blingh schreef:
Ik vind het wel leuke foto s, maar je zadel lijkt me niet erg lekker zitten? Ben ook wel verwend met de mijne hoor! Hoe kont het dat hij weinig conditie heeft?

Hij heeft weinig omdat hij een jaar op stal moest staan, wegens een ongeluk waar hij volgens de DA niet overheen zou komen (lichamelijk), daar is hij dus wel over gekomen. Maar geestelijk niet helemaal, Daarom is hij dus ook zo gespannen. Maar ik ga dat hele verhaal niet weer typen.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:19

FahyaFemke schreef:
super paard heb je hoor!! ik vind het er leuk uit zien:) vooral in t roze;)
ik keek wel even raar op omdat ik bi ben, en dat er zo stond; love my homo'tje
maar toen dacht ik ach ja wat schattig eigenlijk Knipoog
dus ik voel het helemaal niet discriminerend hoor.
en zoals pel zegt: wel apart nu er zoveel topics zijn over homo, bi, lesbie. dat viel mij ook al op!

veel plezier met je gaypaard!!! maar stel hem ook eens aan een knappe merrie voor;)
(hoeveel paarden zouden zich wel niet gediscrimineerd voelen, mijn merrie heeft ook alleen nog maar met merries gestaan, die zal wel denken zo baas zo paard?? neejoh! Lachen )

Hij staat in stal met 1 enter merrie, 1 twenter merrie, en hetzelfde paard (toevallig ook merrie!) waarmee hij dat ongeluk moest meemaken. Oja; nog een merrie veulentje Clown Dus eigenlijk heeft Friso geen klagen Haha! maar omdat ik roze heel schattig bij hem stond noemde mijn familie hem homo, Huilen van het lachen dus dat heb ik dus van hun over genomen Tong uitsteken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:21

Mooie Fries, vind hem nog wel erg gespannen lopen op de meeste foto's! probeer hem eens met een losse teugel puur en alleen met je benen naar je hand te rijden Lachen

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:22

SuperLiesje schreef:
Mooie Fries, vind hem nog wel erg gespannen lopen op de meeste foto's! probeer hem eens met een losse teugel puur en alleen met je benen naar je hand te rijden Lachen

Ik heb net al getypt waarom hij zo gespannen is. Maar dat is al een heel stuk beter gegaan!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:24

mooiiee fries!!
ga zoo verder!!!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:30

dankje, zal ik zeker doen Vork

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:39

alsjeblieft Haha!
en wat jouw fries doet... zo omhoog komen met het hoofd... Clown
dat doet onze fries ook Bloos
heb het er nu bijna uit... hoe geen idee....
ben dr sinds een tijdje ook mee aan het springen Clown
vindt ze super leuk... dus denk dat dat geholpen heeft Knipoog
haha

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:41

Ja, dat geloof ik graag, ik ken wel een paar friezen die super kunnen springen, en dat vooral met groot plezier doen Lachen
Maar in deze bak kunnen we niet springen, omdat die te klein is, dan heeft hij een te kleine aanloop, en een te kleine naloop Knipoog dus dat doe ik niet, misschien als ik eens een grotere bak huur ofzo.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:51

die van ons vindt het zeker geweldig!!
van de week over boomstammen gesprongen!
egt kicken Haha!
haha

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:01

Anoniem schreef:
leuk paardje alleen je zadel lijkt niet helemaal goed te liggen. verder tenen naar binnen en probeer je paard wat meer over de rug te rijden. en verder vind ik de opmerking "Love my homo'tje" redelijk discrimineerend....

Ach zeur toch niet zo! Ik noem mijn paard als hij een roze zetje aan heeft ook wel eens homo we bedoelen er niets discriminerends mee en dat bergijpen homo's zelf ook. nu jij nog!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:23

gizmo_lover schreef:
Anoniem schreef:
leuk paardje alleen je zadel lijkt niet helemaal goed te liggen. verder tenen naar binnen en probeer je paard wat meer over de rug te rijden. en verder vind ik de opmerking "Love my homo'tje" redelijk discrimineerend....

Ach zeur toch niet zo! Ik noem mijn paard als hij een roze zetje aan heeft ook wel eens homo we bedoelen er niets discriminerends mee en dat bergijpen homo's zelf ook. nu jij nog!

Amen Afgod

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:30

Lekker moeilijk wordt er weer (door 1 persoon) gedaan over die uitspraak van 'homo'.

Ik vind dat je een geweldig paard onder je hebt, loopt mooi, zou idd hier er daar iets meer ontspannen mogen lopen, maar dat komt wel als je er goed aan werkt.

Die laatste foto van jullie is erg leuk! Erg mooi hoofdstel hoor, alleen lijkt het op de laatste foto dat de neusriem gigantisch los zit of zie ik dat verkeerd? Tong uitsteken

Heel veel succes met je spetter en ik kijk uit naar een volgend topic van jullie twee *LOL*

Edit: Wat ik trouwens erg herken bij jou fries en wat die van mij ook doet, is af en toe die hals er zo opzetten Clown
Laatst bijgewerkt door Ashley__ op 11-04-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:34

Het ziet er al een stuk beter uit dan je vorige topic Knipoog
De hoofd-halshouding komt mij erg bekend voor. Een van onze friezen doet dat ook. Stukje aanleg en het komt ook vanuit de rug.

Probeer veel lengte in die hals te rijden. Zal eerst alleen in stap gaan, maar bouw het uit. Duurt lang, maar dan heb je ook wat.
Verder, en dat raad ik zelden aan, is het misschien handig toch het zadel op te hogen met een bondje. Hij lijkt zo vaak goed te passen, maar wij hebben hetzlefde gehad, in draf komt die achter omhoog. En gezien de fries nogal weinig schoft heeft... Ander zadel was voor ons de oplossing, maar dat is niet altijd mogelijk Knipoog Probeer er echt naar te kijken en niet alle opmerkingen in de wind te slaan, want wij bedoelen het ook goed.
Kan zijn dat zodra hij meer in training is het zadel weer beter past Knipoog

Verder leuk paard, doet hard zijn best Haha!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:36

Ziet er leuk uit, prachtige fries heb je daar! Lachen
Je paard loopt lekker, niet met aanleuning maar ik vind het heel goed dat je hem niet trekt en hem zelf laat ontspannen. Verder loopt hij mooi met de knieen omhoog.

Zoals je zelf al zegt, je handen soms iets dichter bij elkaar en rechtop. Verder maak je je rug af en toe heel hol, dat gaat op den duur zeer doen, probeer misschien je bekken iets meer naar voren te doen, zit lekkerder. (kan ook zijn dat dat momentopnames zijn maar lijkt zo)

Verder: heel veel plezier en succes met hem, ziet er echt netjes uit dus ga zo door en ik kijk uit naar je volgende topic Haha!

Btw, mooi hoofdstel inderdaad

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:52

Bonnie_theun: nee hoofdstel zat eigenlijk wel goed Tong uitsteken maar moet nog een beetje met het hoofd meevormen zeg maar Tong uitsteken
Nog bedankt Lachen

RianneH: Ja, maar het is mijn zadel niet (en eigenlijk officieel ook mijn paard niet), en mijn opa doet al zoveel voor ons om mij op Friso te laten rijden, dat durf ik hem er eigenlijk niet bij te vragen, zo'n mooi duur nieuw (of tweedehands) zadel. Maar een bontje kan ik wel eens proberen Lachen had ik zelf nog niet aan gedacht. Nog bedankt verder Lachen

Larissa: Ja, dat over mijn rug :p zo loop ik ook, met mijn kont naar achter en rug naar voren Boos! ben ik vaker op aangesproken (bij het rijden dan hea), maar ik doe echt mijn best! Jij ook nog bedankt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:59

Nou meid, gaat niet slecht voor dat jullie net zijn begonnen. Verder sluit ik me erbij aan dat dit zadel niet goed ligt, het ligt ook erg laag op de schoft en dat los je met een bontje niet op, verderl lijkt dit zadel echt veel te klein voor een groot paard en ik denk dat je met bijvoorbeeld een tweedehands JC_dressuurzadel nog veel meer plezier van het rijden gaat krijgen, die kosten niet het meeste en liggen, mits de maat goed is, prima op de meeste Friezen. Ik denk dat je opa het geen onverantwoorde uitgave vindt want het is wel voor zijn paard.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:03

Leuk paardje, De rest is al gezegt.

eindelijk zijn en hoop vooral ON-TOPIC

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:12

Leuke foto's van Friso! Lekker koppie heeft ie en ruime gangen! Je zadel lijkt me niet lekker zitten Nagelbijten / Gniffelen Misschien gaan sparen en rustig rond kijken voor een ander? Maar goed, verder vind ik de laatste foto heel lief van jullie samen! Haha!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:14

suleilitha schreef:
Nou meid, gaat niet slecht voor dat jullie net zijn begonnen. Verder sluit ik me erbij aan dat dit zadel niet goed ligt, het ligt ook erg laag op de schoft en dat los je met een bontje niet op, verderl lijkt dit zadel echt veel te klein voor een groot paard en ik denk dat je met bijvoorbeeld een tweedehands JC_dressuurzadel nog veel meer plezier van het rijden gaat krijgen, die kosten niet het meeste en liggen, mits de maat goed is, prima op de meeste Friezen. Ik denk dat je opa het geen onverantwoorde uitgave vindt want het is wel voor zijn paard.

Ja, dat is prima dat je het zegt. Maar dat ga ik hem nu nog niet vragen, voor even ligt dit zadel nog prima. Hij is nu bezig met zo'n schutting, zodat ik hem alleen kan opzadelen zonder dat iemand hoeft te helpen. Hij doet erg zijn best voor Friso en mij, en als ik hem nog meer vraag dan is het net of is dit allemaal niet goed genoeg. Sorry, maar dat doe ik niet.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:15

Prinslover schreef:
Leuke foto's van Friso! Lekker koppie heeft ie en ruime gangen! Je zadel lijkt me niet lekker zitten Nagelbijten / Gniffelen Misschien gaan sparen en rustig rond kijken voor een ander? Maar goed, verder vind ik de laatste foto heel lief van jullie samen! Haha!

Kijk, dit zegt iemand al een heel stuk beter Lachen ik zou zelf wel kunnen sparen ja, tweedehands zadels op marktplaats zijn niet duur. Dat zou wel weer kunnen Haha! bedankt !

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:17

heej
dat ziet er al netter uit Lachen lekker veel meer ontspannen en niet meer zo opgekropt. blijf nog wel veel aan zeker lang en laag proberen Knipoog gewoon lekker je hand laten volgen dat hij is bijna bij zijn knieen komt me z'n neus

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:20

Anoniem schreef:
d0nnaa_dan schreef:

Haha, waarom dat nou weer? Ik noem mijn paard ook altijd homo, omdat hij zoent met de buurman en tig roze setjes heeft. Is meer liefkozend dan discriminerend hoor!

dan nog. vind ik het niet echt vriendelijk tegen over de homosexueelen onder ons. zoiezo zal een deel er niets om geven. maar een deel dat net "uit de kast" is zal het minder vinden. gewoon omdat het in de maatschapij van tegenwoordig niet heel erg geacepteerd word door sommige "groepen"

ik vind dat je erg overdrijft! Nou lijkt het net, alsof dat paard niks waard is, als je het discriminerend vind.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:23

saskiakefie schreef:
Anoniem schreef:
dan nog. vind ik het niet echt vriendelijk tegen over de homosexueelen onder ons. zoiezo zal een deel er niets om geven. maar een deel dat net "uit de kast" is zal het minder vinden. gewoon omdat het in de maatschapij van tegenwoordig niet heel erg geacepteerd word door sommige "groepen"

ik vind dat je erg overdrijft! Nou lijkt het net, alsof dat paard niks waard is, als je het discriminerend vind.

zullen we dit maar behouden voor het 'discussie' topic? Ipv mýn topic ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:26

ja sorry, ik MOEST even reageren, maar is goed hoor Knipoog