Firedancer schreef:Wat een geweldig paardje heb jij onder je! Echt een heel leuk ding.
Ik zie ook dat je haar nogal hindert in haar bewegingen, waarschijnlijk juist omdat je bang bent dat ze een rare sprong maakt en je haar niet kunt volgen. Daardoor maakt zij ook haar sprong niet meer mooi en voelt het voor jou niet meer natuurlijk.
Als je mijn leerling was geweest had ik je zonder handen EN zonder beugels lekker in-uitjes laten springen. Of desnoods enkele hindernissen aan de longe, een soort combinatie zit/springles. Op deze manier kun je EN aan je eigen (onafhankelijke) zit werken EN je paardje het vertrouwen geven dat ze haar eigen beweging boven de sprong kan maken zonder dat je haar met je handen of zit hinderd.
Jullie hebben potentie!
Dankjewel voor het commentaar! ben vandaag ook zonder handen gaan springen, dit waren geen in uitjes helaas, omdat er in mn springles paarden en pony's mee reden en dit dus niet handig was voor inuitjes. ik merk nu ik er veel meer op let, dat het een stuk beter gaat. 1e deel van de les zonder handen, en daarna kijken hoe het met teugel ging, ging echt fijn.
heb heel veel aan al dit commentaar:D
dankjewel iedereen