[HAW] Andalusier merrie Gitana @ springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Re: [HAW] Andalusier merrie Gitana @ springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:26

Ik vind het er erg leuk uit zien, het plezier straalt er vanaf! Probeer iets meer mee te gaan met de sprong en wat meer mee te geven boven de sprong. Waarschijnlijk is het mee gaan met de sprong erg lastig omdat ze af en toe van de hoge/gekke sprongen maakt. Gewoon een kwestie van oefenen Knipoog

Je merrie heeft wel een goede techniek ze vouwt haar benen netjes onder zich. Ik zou gewoon lekker blijven springen als ik jou was en me niks van het commentaar van anderen aantrekken die zeggen dat het niet goed voor haar is, alleen omdat ze niet springgefokt is. Er zijn genoeg paarden die springgefokt zijn en hoog in de dressuur lopen of andersom. Lekker mee door gaan zolang jullie er allebei plezier van hebben! Lachen

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 06:28

daar hebbee we gitana, wat leuk! dat is de zus van mijn paardje Goya. Heb gitana afgelope zomer nog mee op het land gestaan by stal baco.
Ik heb ook een topic van goya hieropstaan. genaamd: 3 jarige andalusier goya, 1e x longeren met bitje. alleen goy is nu nog zwart en word een schimmeltje Bloos

groetjess

zinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:21

SanneKyla schreef:
Crisje_Lanc schreef:
Bij de foto's die vanuit de voorkant zijn genomen lijkt het inderdaad dat je je handen omhoog lift en dan je paard tegenhoudt. Probeer boven de sprong te ontspannen, echter niet geheel losgooien, op de laatste foto komt er ook een boog in je teugel en dat mag ook niet, je moet altijd contact houden.
Probeer ook je hakken uit te drukken en je tenen naar binnen te draaien (kapstokken Knipoog ) dan kun je meer druk op je beugels houden waardoor de verlichte zit gemakkelijker wordt.

Was het een onderlinge springwedstrijd omdat je met je dressuurzadel en een dressuurzweep rijdt?

Ik vind je merrie erg mooi, ze heeft ook een goede techniek. Op de laatste foto raakt ze bijna haar buik aan met haar hoeven. Blijf erop letten dat ze zichzelf niet raakt of koop anders een buikflap, vooral als je buitenwedstrijden gaat springen en dan kalkoenen moet draaien

Helemaal mee eens! Hier heb je nog wat aan Ja

goed gesproken Afgod

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 08:33

Marlou89 schreef:
Ik vind het er erg leuk uit zien, het plezier straalt er vanaf! Probeer iets meer mee te gaan met de sprong en wat meer mee te geven boven de sprong. Waarschijnlijk is het mee gaan met de sprong erg lastig omdat ze af en toe van de hoge/gekke sprongen maakt. Gewoon een kwestie van oefenen Knipoog

Je merrie heeft wel een goede techniek ze vouwt haar benen netjes onder zich. Ik zou gewoon lekker blijven springen als ik jou was en me niks van het commentaar van anderen aantrekken die zeggen dat het niet goed voor haar is, alleen omdat ze niet springgefokt is. Er zijn genoeg paarden die springgefokt zijn en hoog in de dressuur lopen of andersom. Lekker mee door gaan zolang jullie er allebei plezier van hebben! Lachen

Klopt inderdaad wat je zegt, ze springt soms opeens heel hoog en gek, dat gekke zie je hier niet zo terug maar in mn springlessen wel:P
dankjewel voor het commentaar! en oefenen gaan we zeker doen. ik vertrouw haar voor 100% dus ga lekker met losse handen springen enzo, om te oefenen op mn zit!

en ik ben ook blij met het commentaar over het springgefokte, want zelf zat ik hier best mee in mn maag. zoiezo ga ik officieel springen pas later doen. ze is namelijk net een paard, 2 cm ofzo:P en moet dus beginnen met het springen van een meter, dus daar wil ik pas mee beginnen als mn houding echt veel beter is, en natuurlijk als ik mn punten in de B heb:P

maar heel erg bedankt!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:28

haha Haha! jaah goy is egt super leuk! ze is zo lief! ik weet nog wel dt gitana ook altijd zo superlief was!
Maar was/is gitana ook zown aanstellertje? Haha! haha want dat heeft goya heel erg.. alles is volgens haar heeel engg Duivel majah ben superblij dat ze nu van mij is, want ik verzorg goy al vanaf dat ze afgespeend was en ken der al vanaf der geboorte, en sinds 1 januari dit jaar werd ze officieel vn mij Bloos leuke foto's trouwenss van het springen!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:03

Wat een geweldig paardje heb jij onder je! Echt een heel leuk ding.

Ik zie ook dat je haar nogal hindert in haar bewegingen, waarschijnlijk juist omdat je bang bent dat ze een rare sprong maakt en je haar niet kunt volgen. Daardoor maakt zij ook haar sprong niet meer mooi en voelt het voor jou niet meer natuurlijk.

Als je mijn leerling was geweest had ik je zonder handen EN zonder beugels lekker in-uitjes laten springen. Of desnoods enkele hindernissen aan de longe, een soort combinatie zit/springles. Op deze manier kun je EN aan je eigen (onafhankelijke) zit werken EN je paardje het vertrouwen geven dat ze haar eigen beweging boven de sprong kan maken zonder dat je haar met je handen of zit hinderd.

Jullie hebben potentie!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:25

je paard kan prima springen zeg Haha! over je handen ga ik niets zeggen dat hebben ze al gedaan dus dat hoef ik niet meer te doen/

Maar zeker dorogaan want ze heeft er echt zin in geloof ik Lachen en hoger kan ze makkelijk aan Haha! Succes

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:30

Gefelicteerd, erg leuke en mooie merrie! Over je houding en handen is al gezegt. Knipoog

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:21

Firedancer schreef:

Ik zie ook dat je haar nogal hindert in haar bewegingen, waarschijnlijk juist omdat je bang bent dat ze een rare sprong maakt en je haar niet kunt volgen. Daardoor maakt zij ook haar sprong niet meer mooi en voelt het voor jou niet meer natuurlijk.

Als je mijn leerling was geweest had ik je zonder handen EN zonder beugels lekker in-uitjes laten springen. Of desnoods enkele hindernissen aan de longe, een soort combinatie zit/springles. Op deze manier kun je EN aan je eigen (onafhankelijke) zit werken EN je paardje het vertrouwen geven dat ze haar eigen beweging boven de sprong kan maken zonder dat je haar met je handen of zit hinderd.

Jullie hebben potentie!

Dankjewel voor het commentaar! ben vandaag ook zonder handen gaan springen, dit waren geen in uitjes helaas, omdat er in mn springles paarden en pony's mee reden en dit dus niet handig was voor inuitjes. ik merk nu ik er veel meer op let, dat het een stuk beter gaat. 1e deel van de les zonder handen, en daarna kijken hoe het met teugel ging, ging echt fijn.
heb heel veel aan al dit commentaar:D

dankjewel iedereen Haha!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:25

LovesGitana schreef:
Firedancer schreef:

Jullie hebben potentie!

Dankjewel voor het commentaar! ben vandaag ook zonder handen gaan springen, dit waren geen in uitjes helaas, omdat er in mn springles paarden en pony's mee reden en dit dus niet handig was voor inuitjes. ik merk nu ik er veel meer op let, dat het een stuk beter gaat. 1e deel van de les zonder handen, en daarna kijken hoe het met teugel ging, ging echt fijn.
heb heel veel aan al dit commentaar:D

dankjewel iedereen Haha!

Is je zadel al klaar? Je zult zien dat je dan zowieso beter mee kan komen!