Sunrise @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patatjemet

Re: Sunrise @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:26

Piiccolo_93 schreef:
Ukkiee schreef:

ik kan haar wel onder controle houden, dat is het niet maar het is een enorme springvanaat en is daarom gewend om bij het minste of geringste tikje er al vandoor te gaan;)

Dus je pony vind springen leuk...en daarom gewend bij het minste tikje er al vandoor te gaan?
Ben ik nou dom.. of..

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:57

Dus je pony vind springen leuk...en daarom gewend bij het minste tikje er al vandoor te gaan?
Ben ik nou dom.. of..[/quote]

nou het is mn verzorgpony;) en kennelijk wil de baas dat, vind het zelf ook echt niet fijn maar wat moet ik er anders mee, stronteigenwijs tog wel dingen gaan doen die niet mogen?
sorry maar ik wil dr voorlopig nog niet kwijt. Verdrietig

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:05

Over het zadel,

Het licht zeker weten scheef (of je hebt de beugels echt EXTREEM ongelijk)
De pony loopt erg op de voorhand en het BIT is veel te groot.
verder kan ik niet veel over de foto's op maken..

Krijg je ook les ?? (zo niet, meschien een TIP, vooral omdat je een ander paard wilt door rijden en ik van deze foto's een rare toekomst blik krijg)

zelf heb je al aangegeven dat je een nieuw bit+hoofdstel hebt,
En verder wens ik je succes met het andere paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:18

Ik vind het eigenlijk heel triest, dat jij deze manier van "rijden" , lekker gereden durft te noemen. Knipoog

Eerst even mijn mening over de algemene indruk:
Je beugels zitten echt héél scheef, en dit ligt denk ik aan zowel je houding als aan je zadel.
Je bit is echt veelste groot.
Volgens mij hebben jullie echt geen enig idee, wat rijden is.
Jullie "gooien" een NIET passend zadel op een pony, die al heel lang stil heeft gestaan.
Vervolgens "douw" je er een veelste groot bit in.
Je gaat dan toch ook niet nog eens verwachten dat je positief benaderd gaat worden op bokt?

Aangezien HAW is bedoeld voor Rijtechnish commentaar:
Het is moeilijk te beoordelen op deze foto's , maar ik zal goed mijn best doen.
Je houding is wel écht bagger.
Je komt met de "smoes" mijn rugklachten.
Maar dan kan je toch zeker wel anders zitten?
Ik zit zelf ook met rugklachten, en loopt hiervoor bij de fysio, en mag eigenlijk niet rijden.
MAAR rechtzitten is dan juist zoveel beter voor je rug. Knipoog
Dus een hele slappen smoes/reden.
Dan je handhouding, ook zeer storend, je hangt aan dat veelste grote bit van je.
Je heb ook heel erg last van piano handen.
Dan over je voeten.
Je voeten zitten nog net niet in hun geheel in je beugels. Knipoog

Volgens mij heb ik de opvallende punten zo nu dan wel gehad.

Ook las ik in een post van je , in dit topic, dat je binnekort een paard gaat inrijden?
Ik hoop dat dit dan onder zeer goede begeleiding gaat, want als dat op deze manier gaat, ben je al gelijk goed bezig met een jong paard verpesten.

Over deze pony rijden: Alsjeblieft neem les, probeer aan je houding te werken het liefste onder begeleiding, en probeer ook eens te kijken naar de houding van de pony.
Zie je nou zelf echt niet, dat dit niet correct is?

Ook mis ik je cap !
Of vind jij jezelf zo goed dat jij geen cap nodig heb?
Naar mijn idee is er niemand die goed genoeg rijd, geen risico loopt, en dus geen cap nodig heeft.
En jij al helemaal niet. Knipoog
Je geeft als (weer al zo'n slappe smoes) dat je je dan niet kan concentreren.
Koop dan een cap die past. Frusty
Maar volgens mij vinden jullie het moeilijk om te zien of iets past, zowel bit, zadel en cap.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:26

Piiccolo_93 schreef:
Ukkiee schreef:
Het is geen bitjé meer, maar een BIT. Dat ding is véél te groot voor deze pony. Ook heb ik het idee dat jullie het zadel er hartstikke scheef hebben opgelegd, want jullie zitten allebei scheef en dat zou wel erg toevallig zijn.

Misschien vind je dat je lekker hebt gereden, maar dan kunnen wij nog wel van mening zijn dat het er op de foto's absoluut niet lekker er uit ziet. Als je dat niet wilt horen, moet je geen foto's plaatsen. Een HAW-topic is nou eenmaal voor commentaar.

Verder rijcommentaar: Ontspan je armen en laat de mond van het paardje wat meer met rust. Het lijkt alsof je hartstikke aan de teugels hangt en je armen vastzet. Ook moet je er op letten dat je je benen niet afsteekt. Die komen nu eigenlijk vóór je hele lichaam en het zadel uit, terwijl je hakken in een rechte lijn onder je kont zouden moeten uitkomen. Verder zijn het nogal slechte foto's om nog verder te oordelen, het zijn namelijk vooral foto's waar op je stilstaat. Niks 'at work' en ik kan dus ook geen commentaar geven over het actiever of rustiger rijden of wat dan ook, wat jammer is, want anders had ik misschien nog kunnen zeggen dat het er verder leuk uit zag en dat kan ik nu dus ook niet.

En hoewel je vraagt om het niet te doen, begin ik er toch even over. Je geeft zelf al aan dat je niet bijster goed kunt rijden. Nou ga ik niet zeggen dat je inderdaad slecht rijdt, maar als je zelf al wéét dat je niet geweldig kunt rijden, waarom doe je dan in godsnaam geen cap op je hoofd? Hoe braaf je paardje ook is, het is en blijft een paard en dus een vluchtdier. Mocht er iets onverwachts gebeuren en het paard gaat er vandoor, weet ik niet of je de kwaliteiten hebt om te blijven zitten en het paard te controleren (aangezien je zelf zegt dat je niet zo goed kunt rijden). In dat geval zou het toch zeker verstandig zijn om een cap op je hoofd te doen, want het avontuur en in het ergste geval je leven is snel voorbij als je op je hoofd valt. Zelfs al zou je de sterren van de hemel rijden op het braafste paard van de wereld zou ik het nog dom vinden om zonder cap te rijden, maar nu heb ik er dus al helemaal geen goed woord voor over.

Sorry voor de harde waarheid, maar doe er alsjeblieft wat mee. Ik zou graag over een tijdje weer (betere) foto's zien waarop je in ieder geval recht zit en een goed bitje hebt en natuurlijk een cap op je hoofd.

EDIT: Ik heb het filmpje bekeken en heb het idee dat ze vreselijk onder je vandaan loopt en je haar niet bepaald goed onder controle kunt houden. Met het aandraven 'schiet' ze al bijna 'weg'. En ik ga mee met het commentaar onder mij: volgens mij zit je op het verkeerde been en galoppeer je in de verkeerde galop, maar het is inderdaad te slechte kwaliteit om hier zeker van te zijn.

als eerste we hebben nu een 11.5 bitje gekocht en die zit wel beter;)

en wat het rijcommentaar betreft dankuwel;) zal er zeker wat mee gana doen, en wat cap betreft ik voel me helemaal niet veilig met cap pop me hoofd, heel raar maar dan ga ik nog idioter zitten;)
zal binnekort met fotocamera wat foto's maken met echte werk foto's , had camera wel mee maar accu was leeg, dus dan heeft t ook nii meer zoveel zin Clown
ik kan haar wel onder controle houden, dat is het niet maar het is een enorme springvanaat en is daarom gewend om bij het minste of geringste tikje er al vandoor te gaan;)
dat proberen we haar wel af te leren en een paar week geleden was het nog véél erger met dat wegschieten.

Idioter of niet, cap is gewoon verplicht vind ik... Liever iets idioter eruit zien dan een zwaar hersenletsel of erger. Ook ben ik het eens met diverse mensen. Rijstijl is niet bijster geweldig, maar je leert nog steeds. Maar je gaat dus een paard beleren? Dan zou ik het helemaal wijs vinden om juist een cap te dragen. Ik ben er een paar jaar geleden afgevallen en ik heb geluk gehad dat ik mijn cap op had anders had ik hier misschien wel niet meer gezeten. Als je een topic opent op HAW dan krijg je zowiezo commentaar. Als ik een eigen paard zou hebben zou mijn bijrijdster er absoluut niet op komen zonder cap!! En ik vind jullie allebei veel te groot voor het paardje

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:24

veel slecht cometaar maar je rijd ook nog niet zo hel lang en je hebt ook nog nooit echt les geahd vanwegen je vader ik nspa deze mensen hun comentaar maar ze moetne wel even nadenken ove rhe ze het brengen want met somigen dignen kan je mnsen erg kwetsen en zoals velen vna jullie het brengen doen jullie dta ook dnek na voordtaj e iets typt en als je da niet kan typ dan liever niks en geefg ewoon gene reactie als je het alleen maar doet om mensne af te zijken ....

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:25

zeg probeer je soms meer berichten te krijgen ofzo kimbo14 ??

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:31

Leuke pony. Ziet er leuk uit.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:41

Eens met het commetaar hier boven. en kimbo14; kun je een beetje op je tekst letten? dat is amper te lezen! En als ze nog niet zo heel lang rijd ga je toch geen jong paard inrijden! Bloos

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:45

Bij een foto zie ik staan; hier ligt het halster dat we kwijt waren. Weet je hoe gevaarlijk een halster tussen paardenbenen kan zijn? Die dingen moet je niet laten slingeren. Verder ben ik het eens met gegeven commentaar over cap zadel en bit. Hoop voor het paard dat jij gaat inrijden dat je goede begleiding krijgt. Niemand is te oud om te leren. En met goede les kom je al heel ver.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:27

als een halster zandkleurig is en we hem te voet niet hebben kunne zien, en dan er langs lopen en daar ligt ie.
wat moet ik er dan aan doen niet rijden ofzo? dacht het niet die komen we zo tegen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:37

@kimbo14, wij beoordelen naar wat we zien, en geven TIPS. Jouw bericht levert trouwens niks extra op... Niet iets wat hier thuishoort iig.

ehm, misschien afstappen en opruimen?!
Heb je trouwens al een cap gekocht, iets aan je zadel gedaan, normale beugels gekocht of zitles/les genomen? Of ben je ermee bezig? Want wij kunnen wel gaan vertellen wat er fout is en wat er anders moet, maar je moet er dan ook wel wat mee doen, natuurlijk. Of heb je zoiets van: laat ze maar?
zou niet erg helpen dan..

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:47

Slotty schreef:
@kimbo14, wij beoordelen naar wat we zien, en geven TIPS. Jouw bericht levert trouwens niks extra op... Niet iets wat hier thuishoort iig.

ehm, misschien afstappen en opruimen?!
Heb je trouwens al een cap gekocht, iets aan je zadel gedaan, normale beugels gekocht of zitles/les genomen? Of ben je ermee bezig? Want wij kunnen wel gaan vertellen wat er fout is en wat er anders moet, maar je moet er dan ook wel wat mee doen, natuurlijk. Of heb je zoiets van: laat ze maar?
zou niet erg helpen dan..

was met een ander meidje endie had em vlak daarna even aan de baas gegeven Haha!
maar uhm we hebben er naar laten kijken maar het zadel zit gewoon goed, ik was degene die vekeerd zat... nieuwe beugels en beugelriemen helpt wel beter maargoed.
nieuw bitje had je kunne leze en cap heb ik nog niet maar ik heb kennelijk een heel raar gevormd hoofd waardoor ik er eentje op maat moes late make, maar da duurt nog 3 weken :S