Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:20

_Denise_ schreef:
Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..

En 10x herhalen oooh wat een leuke pony's mag wel? Als je deze foto's durft te plaatsen kun je commentaar verwachten!

Esly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:22

Ik vind deze foto's ook niet echt een fijn beeld geven.
ik heb even in je profiel gekeken, en daar zie ik leuke foto's met pony's en kinderen die er echt lol in hebben. En het ziet er veel ontspannener uit. Misschien toch nog even wachten met deze bitten... vergelijk even met de foto's uit je profiel en ik denk dat ik je dan niet veel meer hoe uit te leggen, het ziet er daar uit als echte ruitertjes met leuke pony'tjes.
Verder nog veel succes, maar deze manier van rijden raad ik je niet aan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

Als de veiligheids van je kids voor staat en de pony is fel... is het dan wel zo'n geschikte pony voor je dochter op dit moment?

Wat leuk dat je ze ook laat rijden met side-pull en barebackpad! Lachen Vooral dat laatste is erg goed voor de houding Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

Toch zie ik op de meeste foto's geen getrek in de mond, hoor Lachen. Hoewel ik de sidepull veeeeel beter vind enzo.

maar ik vind het vooral erg leuke combinaties!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:24

ja ik heb ook even je profiel bekenen en dat ziet er echt leuk uit!!
ook voor de pony's en aar hangen en normale bitten in!!...

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:25

Esly_ schreef:
Ik vind deze foto's ook niet echt een fijn beeld geven.
ik heb even in je profiel gekeken, en daar zie ik leuke foto's met pony's en kinderen die er echt lol in hebben. En het ziet er veel ontspannener uit. Misschien toch nog even wachten met deze bitten... vergelijk even met de foto's uit je profiel en ik denk dat ik je dan niet veel meer hoe uit te leggen, het ziet er daar uit als echte ruitertjes met leuke pony'tjes.
Verder nog veel succes, maar deze manier van rijden raad ik je niet aan..

Ik ben het eens met Elsy.
Heb ook even in je profiel gespiekt en zie dat je dochtertjes, en jijzelf, veel plezier hebben in de paarden/pony's. Ook de enkele rijfoto's met het andere bitje zien er erg leuk uit.
Om echt op wandeling te gaan zijn ze waarschijnlijk nog iets te jong ook, niet? Dus lekker aan de hand of onder begeleiding wandelen, maar zoals het hier in het topic wordt getoond, knap ik er nogal op af.
Toch veel succes, leuk stel kids en pony's.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:26

Jeanine84 schreef:
_Denise_ schreef:
Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..

En 10x herhalen oooh wat een leuke pony's mag wel? Als je deze foto's durft te plaatsen kun je commentaar verwachten!

Ik zeg toch niet dat het reacties als 'oh wat een leuke pony's' moeten zijn?
Tuurlijk kan de TS zulk commentaar verwachten, maar ik vraag me af of pagina's lang dezelfde reacties ook enig nut heeft.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:26

Arme pony's Huilen. Zoek een goede instructeur voor je kids en steek er een normale trens in. Dit is echt niet om aan te zien! En als je een Pelham wil gebruiken: gebruik dan twee teugels maar ik denk niet dat de ruiter er aan toe is om met twee teugels te rijden. Ook het westernbitje bij de witte pony vind ik erover gaan. Waarom geen normale trens? Het is niet dat je met western zadel rijd dat er ineens zo'n zwaar bit in moet hangen.

En als je pony's te fel zijn voor je kids, koop dan rustigere pony's Lachen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:27

mijn reactie: wat heeft deze persoon toch met scherpe bitten?

ik snap dat de pony's fel kunnen zijn en ik weet ook dat deze bitten niet altijd scherp hoeven te zijn.... maar dit ligt aan de hand van de ruiter....
en als ik naar die handen kijk en naar de reacties van de ponys hierop dan krullen mijn tenen om....

wellicht is het een idee om je kinderen goéd te leren zitten vóórdat er naar zulke bitten gegrepen wordt...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:28

Je moest je schamen om zo'n bit als oplossing te gebruiken voor kinderen die duidelijk nog niet goed genoeg kunnen rijden. En dan dat commentaar bij die foto... kijken hoe ie op de noodrem reageert... volslagen idioot. Je laat je kinderen dus de pony's expres pijn doen zodat ze maar luisteren.

Kinderen moeten eerst leren rijden voordat ze naar buiten kunnen (of vasthouden) en problemen moeten door het rijden opgelost worden. Niet door naar pijnlijke "hulpmiddelen" te grijpen waar zo'n jong kind nog helemaal niet mee om kan gaan. Slecht. Bah.

Wel dapper dat je zulke foto's durft te plaatsen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:28

Onze kinderen gaan al meer dan een jaar mee buiten rijden en dat gaat heel goed. Tot nu hebben ze altijd met een gewoon gebroken bitje gereden (of zonder bit), maar verleden week is Gaspar (die altijd vrij fel is buiten tijdens de galop) ervandoor gestoven. (had hij daarvoor nog nooit gedaan, maar ik vond het wel gevaarlijk) En ja, daarom heb ik express gevraagd om de rem eens aan te trekken. Gaspar is er trouwens niet van doodgegaan. Zoals ik al schrijf rijden ze bijna altijd op sidepull of touwhalster thuis en ze krijgen 3X per week les. Ook zonder zadel. Sophie kan met haar Gaspar voltes galopperen zonder zadel en hoofdstel. Ik zou dus niet zo boud durven beweren dat ze niet kunnen rijden... Silke heeft een hele zachte hand. Haar pony loopt totaal niet met haar hoofd in de lucht.

over de teugelopmerking : is waar, maar er zat geen kettinkje aan. (pony had ook nog nooit een ongebroken bit in gehad, denk dat hij daar ook op reageerde)
Trouwens : hoeveel kracht denken jullie dat een kind van 9 kan zetten ?

@Wendy : dat zijn ze nog aan het leren. Op de twee laatste foto's (waar ze met het schaapvel rijdt) zie je dat.
@Tine : de les begint heus niet altijd zo, ben je mal ? We hebben dit één keer geprobeerd en daarna over en uit. Het moet leuk blijven voor ze. Gisteren en vandaag hebben ze met touwhalster gereden. Heb haar trouwens een martingaal besteld. Ik vond het pelhambitje ook niet erg geslaagd...
@Ilsje : ze zijn hun pony's perfect meester, de pony's zijn ook heel erg braaf, (Belle enkel de eerste 5 minuten een beetje fel) maar ik ben zelf een ongeruste moeder en wil liever wat zekerheid voor "in geval"

@al de rest : Zal ook eens foto's plaatsen van bitloos rijden. Zijn jullie weer een beetje gerust ! Slapen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:30

sevke schreef:
Trouwens : hoeveel kracht denken jullie dat een kind van 9 kan zetten ?

nou.. als ik de lengte van die scharen zo zie, dan is er ook niet veel kracht nodig...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:31

Door het hefboomeffect heb je weinig kracht nodig, om veel kracht te krijgen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:31

tjah...alles is al gezegd.Ik vind het trouwens zowiso onverantwoord kinderen op buitenrit te laten gaan. Ik vind het de gevaarlijkste tak van de ruitersport die er bestaat, en al helemaal als je er een scherp bit voor moet insteken

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:32

Citaat:
@al de rest : Zal ook eens foto's plaatsen van bitloos rijden. Zijn jullie weer een beetje gerust ! Slapen

Graag *LOL*

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:33

Als ze bitloos kunnen rijden... dan snap ik het nut niet van zo'n zware bitten niet. Een gewoon bitje zal wel goed zijn zeker? En als een paard er echt van door wil dan hou je hem niet. Zelfs niet met zo'n scherp bit. Zo'n zwaar bit zou'k niet gebruiken als je jezelf gerust wil stellen. En als de amazone echt een noodrem wil dan kan je er 2 teugels aan hangen en kan ze enkel met de zachte teugel rijden en in het uiterste noodgeval de 2de teugel bijpakken. (als ze dan toch zo goed kan rijden Lachen )

En ook een kind van 9 kan heel veel kracht zetten Lachen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:34

ik vind het vreselijke fotoos. leer je kids eerst gewoon goed in de bak rijden. voeten niet helemaal in de beugels, goede schoenen aan en chaps. stuk veiliger dan wat ze nu aan hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:35

Als je kinderen de pony´s buiten niet onder controle kunnen houden, stuur ze dan gewoon niet naar buiten.
Lijkt me overduidelijk dat ze er nog niet klaar voor zijn.
Maar dan de pony daarvoor afstraffen door er zoiets in te hangen, vind ik gewoon te gek voor woorden.
Het is hun schuld niet, maar krijgen wel de lasten ervan.
En wat betreft kracht zetten, dat heb je niet veel nodig met zo´n bit.

Ikzelf durf niet eens met zo´n bit te rijden en ben dan 21 en rij ruim 13 jaar paard.
Nee, ik los zoiets rijtechnisch op...zouden jouw kinderen ook moeten doen.

Dit is gewoon verschrikkelijk om naar te kijken.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:36

Binnen een half uur al 40 berichten Nagelbijten / Gniffelen

De eerste 2 foto's vind ik er wel heel onvriendelijk uit zien. De rest vind ik netjes Ja Ze zitten niet in de mond, ik zie een doorhangend teugeltje.
Ik vind wel, dat als de pony zo fel is, je misschien beter je kind anders kunt begeleiden dan met zo'n scherp bit. Je hebt er wel een hele hefboom in hangen zo.
De tip van Lindake vind ik een goede, twee teugels.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:36

Wat een nare foto's om naar te kijken! Ga in godsnaam iemand zoeken die les kan geven om je kinderen beter te leren rijden en probeer er zelf ook iets van op te steken.
Als je normaal ook bitloos kan, dan snap ik niet dat je dit bit in hangt, en je kinderen hier mee laat rijden. Sorrie ik heb er geen goed woord voor over.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:37

sevke schreef:
Onze kinderen gaan al meer dan een jaar mee buiten rijden en dat gaat heel goed. Tot nu hebben ze altijd met een gewoon gebroken bitje gereden (of zonder bit), maar verleden week is Gaspar (die altijd vrij fel is buiten tijdens de galop) ervandoor gestoven. (had hij daarvoor nog nooit gedaan, maar ik vond het wel gevaarlijk) En ja, daarom heb ik express gevraagd om de rem eens aan te trekken. Waarom zou je tijdens het rijden in de bak de rem aantrekken? Dat paard associeert dat toch nooit met het ervandoor gaan van de keer daarvoor? Ik zie het nut daarvan echt niet.. Gaspar is er trouwens niet van doodgegaan. Vind dit een rare opmerking.. Als ik mijn paard afransel met een zweep gaat hij ook niet dood..Zoals ik al schrijf rijden ze bijna altijd op sidepull of touwhalster thuis en ze krijgen 3X per week les. Ook zonder zadel. Sophie kan met haar Gaspar voltes galopperen zonder zadel en hoofdstel. Ik zou dus niet zo boud durven beweren dat ze niet kunnen rijden... Silke heeft een hele zachte hand. Haar pony loopt totaal niet met haar hoofd in de lucht. Zelfs van het witte ponytje zitten er foto's tussen waarbij er toch zeker contact is met de mond en waarbij de pony naar boven eruit trekt.

En zoals al gezegd, met scharen kun je veel meer kracht zetten dan je denkt. Heet niet voor niets hefboomwerking.

Al met al is het gewoon zonde om er zulke bitten in te hangen. Zoals je zelf al zegt kunnen je kinderen super rijden op sidepull en bbp, waarom dat dan niet doen? En voor buiten eventueel een martingaaltje er aan..
Helemaal als de pony er pas 1 keer tussen uit is gerend vind ik deze maatregel vreselijk overdreven!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:38

Nikkii_Lisa schreef:
De tip van Lindake vind ik een goede, twee teugels.

Een pelham hóórt ook met 2 teugels gebruikt te worden... of met 1 teugel, maar dan met een tussenstukje tussen de beide ringen van de pelham...
Een pelham is níet bedoeld voor het gebruik zoals op de foto's!

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:38

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar vind ik het veel te lang voor, sorry.
Maar je zegt dat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Mag ik dan vragen waarom je dan zo'n felle/lastige (hoe je het ook wilt noemen) pony's voor ze koopt?
Waarom heb je ze dan niet gewoon twee super brave pony's gekocht die staan als een huis waar niet aan gerukt en geplukt "moet" worden?

En ik vind het er zoals de andere al zeggen, niet goed uitzien..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:39

Mensen even verder lezen dan je neus lang is Knipoog
Want dat wordt ook weer eens niet gedaan Dromen

Sjeus..
Als jullie nou eerst even gaan lezen en niet direct het gaan uitschreeuwen wat je vindt, want als je leest zie je al dat ze het pelhambit geen geslaagd iets vond, en nu een martingaal heeft besteld om te kijken hoe dat gaat Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:39

_Evanne schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar vind ik het veel te lang voor, sorry.
Maar je zegt dat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Mag ik dan vragen waarom je dan zo'n felle/lastige (hoe je het ook wilt noemen) pony's voor ze koopt?
Waarom heb je ze dan niet gewoon twee super brave pony's gekocht die staan als een huis waar niet aan gerukt en geplukt "moet" worden?

En ik vind het er zoals de andere al zeggen, niet goed uitzien..

Reageer dan niet als je 30 berichten al te veel vind om te lezen Dromen