_Denise_ schreef:Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..
En 10x herhalen oooh wat een leuke pony's mag wel? Als je deze foto's durft te plaatsen kun je commentaar verwachten!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Denise_ schreef:Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..
Vooral dat laatste is erg goed voor de houding
. Hoewel ik de sidepull veeeeel beter vind enzo.Esly_ schreef:Ik vind deze foto's ook niet echt een fijn beeld geven.
ik heb even in je profiel gekeken, en daar zie ik leuke foto's met pony's en kinderen die er echt lol in hebben. En het ziet er veel ontspannener uit. Misschien toch nog even wachten met deze bitten... vergelijk even met de foto's uit je profiel en ik denk dat ik je dan niet veel meer hoe uit te leggen, het ziet er daar uit als echte ruitertjes met leuke pony'tjes.
Verder nog veel succes, maar deze manier van rijden raad ik je niet aan..

Jeanine84 schreef:_Denise_ schreef:Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..
En 10x herhalen oooh wat een leuke pony's mag wel? Als je deze foto's durft te plaatsen kun je commentaar verwachten!
. Zoek een goede instructeur voor je kids en steek er een normale trens in. Dit is echt niet om aan te zien! En als je een Pelham wil gebruiken: gebruik dan twee teugels maar ik denk niet dat de ruiter er aan toe is om met twee teugels te rijden. Ook het westernbitje bij de witte pony vind ik erover gaan. Waarom geen normale trens? Het is niet dat je met western zadel rijd dat er ineens zo'n zwaar bit in moet hangen.
.
sevke schreef:Trouwens : hoeveel kracht denken jullie dat een kind van 9 kan zetten ?
Citaat:@al de rest : Zal ook eens foto's plaatsen van bitloos rijden. Zijn jullie weer een beetje gerust !
)
. 

Ze zitten niet in de mond, ik zie een doorhangend teugeltje. sevke schreef:Onze kinderen gaan al meer dan een jaar mee buiten rijden en dat gaat heel goed. Tot nu hebben ze altijd met een gewoon gebroken bitje gereden (of zonder bit), maar verleden week is Gaspar (die altijd vrij fel is buiten tijdens de galop) ervandoor gestoven. (had hij daarvoor nog nooit gedaan, maar ik vond het wel gevaarlijk) En ja, daarom heb ik express gevraagd om de rem eens aan te trekken. Waarom zou je tijdens het rijden in de bak de rem aantrekken? Dat paard associeert dat toch nooit met het ervandoor gaan van de keer daarvoor? Ik zie het nut daarvan echt niet.. Gaspar is er trouwens niet van doodgegaan. Vind dit een rare opmerking.. Als ik mijn paard afransel met een zweep gaat hij ook niet dood..Zoals ik al schrijf rijden ze bijna altijd op sidepull of touwhalster thuis en ze krijgen 3X per week les. Ook zonder zadel. Sophie kan met haar Gaspar voltes galopperen zonder zadel en hoofdstel. Ik zou dus niet zo boud durven beweren dat ze niet kunnen rijden... Silke heeft een hele zachte hand. Haar pony loopt totaal niet met haar hoofd in de lucht. Zelfs van het witte ponytje zitten er foto's tussen waarbij er toch zeker contact is met de mond en waarbij de pony naar boven eruit trekt.
Nikkii_Lisa schreef:De tip van Lindake vind ik een goede, twee teugels.

_Evanne schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, daar vind ik het veel te lang voor, sorry.
Maar je zegt dat de veiligheid van je kinderen voorop staat. Mag ik dan vragen waarom je dan zo'n felle/lastige (hoe je het ook wilt noemen) pony's voor ze koopt?
Waarom heb je ze dan niet gewoon twee super brave pony's gekocht die staan als een huis waar niet aan gerukt en geplukt "moet" worden?
En ik vind het er zoals de andere al zeggen, niet goed uitzien..