Tor opnieuw @ Spingwork [+filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Tor opnieuw @ Spingwork [+filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:47

Volgensmij heeft je pony problemen met de sprong zelf. Ik zie dat je de drafbalken té dicht eronder liggen. Ik denk dat je minimaal 1.5 meter nodig hebt voor jou pony. Lijkt veel maar een pony spring makkelijker als ze de ruimte heeft.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:52

Als je balkjes wil lopen dan leg je de balken ongeveer 1.20 uit elkaar, afhankelijk van de pasgrootte van je paard of pony. En natuurlijk ook afhankelijk van wat je wil bereiken... wil je dat hij oprekt dan leg je wat verder uit elkaar. Moet het paard terugkomen in tempo dan kan je ze wat dichter bij elkaar leggen.
Ga je springen uit draf, dan leg je een drafbalk voor de hindernis op 2 meter (voor deze pony), die balk maakt dat de pony de afzet makkelijk kan bepalen. Dat is in draf namelijk lastiger dan bij uit galop springen.
In dit onderwerp zag ik dat deze twee afstanden door elkaar werden gehaald, daarom even deze uitleg.

Succes!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:42

Ik héb chaps Tong uitsteken en ik zal ze de volgende keer ook aandoen maar ik denk eigenlijk niet dat dat veel verschil maakt.

Ik spring vanuit draf omdat het hem in galop af en toe wat te snel gaat en dat ik het zelf ook makkelijker vind vanuit draf.

De wit-gele balk ligt ongeveer 2 meter voor de sprong en die ligt goed volgens mij dus die afstand ga ik aanhouden.

Tussen de bakjes (zie filmpje) liggen drafbalkjes, af en toe bij elkaar gelegd, en die gaan vrij goed.

Ik zal op m' handen proberen letten maar ik doe het praktisch automatisch omdat z'n nek zo hoog komt (hij heeft altijd al een vrij hoge hoofdhouding).

De hindernissen staan eigenlijk zo omdat ze zo het minst in de weg staan als ik dressuur rij (ze blijven meestal staan) maar ik kan ze wel een paar meter verschuiven. Het is eigenlijk een wei dus het is de bedoeling dat zoveel mogelijk gras blijft staan en dus verzet ik ze liever niet als de grond nog stevig genoeg ligt.

Ik rij overigens buiten los,, daar worden er dus ook geen foto's van gemaakt.
(ik maak dus eerst een kleine buitenrit)