Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 19:51

shamyrah schreef:
Wat een schitterende merrie. Ik vind dat de foto's voor zover te beoordelen zijn er goed uitzien. Het geeft een ontspannen beeld. Nog wel wat te diep, maar voor zo kort onder het zadel, mag je erg trots zijn op haar en op jezelf. Doe maar rustig aan met haar, je komt er wel met zo'n topper. Gaat ze dit jaar ook voor de keuring, want als ik het goed heb, heb ik eerder iets gezien dat je daar mee gewacht hebt omdat je haar te jeugdig vond ( misschien was het ook wel een ander paard). In ieder geval veel succes.

Bloos Ik word helemaal verlegen van je compliment!
Ze ontspant al aardig. Ze is nog wat zoekende en daarom rijdt ze soms gauw te diep.
Het klopt dat ze afgelopen jaar nog niet naar de keuring is geweest. Ze komt wel uit predikaatrijke afstamming, dus dat wil ik graag zo houden. Als ze voldoende uitdijt, dan gaan we naar de keuring en anders wordt het volgend jaar. (niet later). Ze wordt half juni pas 4 en groeit nog steeds. Ben zelf ook erg benieuwd hoe ze daar gaat presteren. Ze kan soms zo gaaf lopen. Dan veert ze en is ze echt aan het showen. Ik zal daar eens een filmpje van maken! Zelf vind ik dat ze dat dan ook moet doen op de keuring Haha!

@ tara_doris: dank je wel!

Abrahams schreef:
Hee dat ziet er goed uit. Ik blijf het een leuke merrie vinden! Sta jij nou bij Bastiaans in de Noord Beemster?

Klopt, ze staat daar nu. Omdat mijn bak thuis te klein voor haar is. Any Moment staat wel gewoon bij mijn ouders. Zsazsa kan hier nog even meer paard worden en de opvoeding krijgen die ze nodig heeft. En een grote rede is ook, dat mijn vader vandaag een nieuwe knie heeft gekregen (hij kon echt niet meer lopen en dat gaat niet met een jong paard). Dus dat herstel wacht ik af...

HocusTivoli schreef:
Mooi paardje hoor! Ziet er echt goed uit! Rhodium geeft toch wel erg fijne nakomelingen!
Misschien een tip: Je beugels een gaatje korter. Doe ik bij m'n jonge beestje ook. Dan heb je net even wat meer balans. Is ook wel fijn als ze een keer een sprongetje maken! Haha! Knipoog

Ze maakt geen gekke sprongen, maar dat klop ik gauw af! Is en blijft een jong paard. Maar bedankt voor je tip, zal het eens proberen. En daar vanuit weer een gaatje langer. Verder bedankt voor je compliment!

@ Lefoe: Hoi Em!! Ja, erg he, mijn houding! Vind het zelf schandalig hoe ik met mijn benen zit. Op Any Moment zit ik helemaal niet zo. Kom gauw een keer mee om Zsazsa IRL te zien!! Maar ja, ik ben eerder jou verschuldigd om Temptation IRL te bewonderen... Bloos

@ Bonnie_Theun: Is goed hoor, ik begrijp wat je bedoelt. Verder vind ik het voor mezelf minder storend dat mijn rug of foto 2 wat hol is, eerder op de overige foto's dat ik mijn benen niet langmaak en mijn hakken uit druk, want dat doe ik op foto 2 juist weer wel. Dus het is maar net hoe je het bekijkt, toch?!
En je vind het een mooi paard, dus daar ben ik trots op!
Nu nog meer aan mezelf werken Haha!

@ Skip_Bo: dank je! Als ik het over zwarte parel zsazsa heb, dan weet je de volgende keer dat je weer naar een topic van ons kunt spieken... Ben ook erg blij met haar!

@ cinv: dank je. Ik vind zelf ook dat we vooruit gaan. Is nog lang niet bevestigd B klaar, want ik wil haar laag en rond kunnen rijden op elk gewenst moment. Maar dat komt vanzelf. We trainen gewoon lekker rustig door. Geen haast!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:01

jaggie schreef:
He daar is ‘the black pearl’ weer, altijd leuk om naar te kijken. Zo te lezen ben je lekker met haar bezig en fijn met de basis; ideaal toch! Blijf het een erg leuk paard vinden, met mooie lange dressuurbenen en een bovengemiddeld gangwerk.

Let er zelf op dat je in het midden van het zadel blijft zitten en persoonlijk ik graag nog iets meer ‘lucht’ zien van je handen, meer meegeven dus zeg maar. Maar wellicht ligt dat ook een beetje aan de momenten van de foto’s.

Zazoe vindt dat lager rijden ook nog wat moeilijk, maar uiteindelijk ontspant ze dan veel beter en beweegt ze ook beter, dat verschil is echt heel duidelijk bij haar. Bij Zsazsa ook?

Ps: wist je al dat ik vandaag met Power gewonnen heb met 202 pnt Hyper!

Super zeg! Gefeliciteerd met Power! Krijgen we van Power ook weer een keer een topic te zien? Vingers aflikken Wat een punten... net geen 3!

Zo lief, je commentaar! Bovengemiddeld gang werk, ik word er stil van Bloos .

Ik vind het verder moeilijk om momenteel in het midden van het zadel te blijven zitten. Nog tips daarvoor?
Denk dat geven van lucht moment opnamen is, want ze voelt heel fijn aan in de hand. Niet zwaar, niet te ligt, lekker juist. Maar begrijp wat je bedoelt. Als ik meer lucht geef, krijg je gelijk meer lengte en dat volgt ze in de galop al aardig. In de draf en stap pas wat meer op het einde van de training.
En of ze dan beter beweegt... Dat is wel zo ja..

Ze beweegt nu zowieso anders. Ze heeft sinds 2 weken voorijzers, dus dat was even wennen voor haar, waardoor ze weer anders is gaan lopen.

Amanda schreef:
Wauw! Ze ziet er echt super uit!
Ze lijkt ontzettend op Zafira, de Rhodium merrie die bij ons op stal stond.
Dezelfde bouw, dezelfde uitstraling.

Je houding is niet altijd even geweldig, maar dat is ook niet gek na een tijdje uit de running te zijn geweest. Ik merk het zelf ook, doordat je de routinge nog mist moet je teveel nadenken over hoe te zitten. En dat lukt niet altijd.
Verder vind ik dat je haar netjes en vriendelijk rijdt. Soms ietwat kort en achter de loodlijn, maar dat zal waarschijnlijk ook een stukje balans en spierkracht zijn wat ze nog mist.

Dank je wel! We proberen het rijden zo vriendelijk mogelijk te houden. Wil haar niet verprutsen.
Ik beloof hard aan mijn houding te gaan werken!
Misschien zijn rijlaarsen dragen ook wel een hele verbetering (nu lerenchaps met jodpurs).

Volgens mij had ik Zafira van jou op stal al eens gezien in een topic en toen vertelde ik ook al dat Zsazsa op haar lijkt! toch?! Maar Zafira was niet zo groot, of wel? Zsazsa is wel aan de maat namlijk

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:44

Citaat:
@ Zeabiscuit: Zijn we weer! Zal ik al een startkaart aan gaan vragen?? Misschien in juni een keer starten?

Waarom niet? Er komt in juni ook nog een leuke clinic aan, mooie gelegenheid om te oefenen op vreemd terrein?! Haha! Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:01

Ik bekijk altijd je Zsazsa topic's maar heb (volgens mij) nog nooit gereageerd.
Vind het echt een prachtige merrie, echt heel gaaf Ja
Haar neusje mar er nog wat meer uit, maar ze is natuurlijk pas net onder het zadel Knipoog, verder vind ik het er erg netjes uit zien.
Als je haar ooit nog kwijt wil, ik heb nog wel een stal over hoor Schijnheilig

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:11

Whahw !
Die mogen ze bij mij thuis komen afzetten hoor !
Dat zou kwa uiterlijk echt het paard zijn dat ik me de volgende keer kocht !
Ziet er echt goed uit! x

loez

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) gaat vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:15

milo schreef:
Bonnie_Theun schreef:
heel mooi paard!

Maar op foto 2 is je houding echt verschrikkelijk. Volgens mij schuif je daar ontzettend door het zadel, als ik zo naar je knieen/benen kijk, die liggen bijna achter het zadel. En je drukt je rug hol.

wat een heerlijk commentaar. ik vraag me af hoe dik jouw huid is als iemand zegt dat jouw houding verschrikkelijk is..

ik vind juist dat je heel netjes zit, zoals ik het zie probeer je het paard zo fijn en ontspannen mogelijk te rijden.
wat een fijn achterbeen gebruik zeg, wow! paard gebruikt de hals ook mooi, het ziet er erg goed uit!
probeer in het zadel te blijven zitten en je benen lang te houden, dus ook je hakken naar beneden. vooral als je straks overgaat op sporen is dat wel een belangrijk puntje Lachen

succes samen, je hebt echt een prachtpaard!!!

Niets aan toe te voegen! Wat een ontzettend leuk paard! Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:01

sunnymay schreef:
Dank je wel! We proberen het rijden zo vriendelijk mogelijk te houden. Wil haar niet verprutsen.
Ik beloof hard aan mijn houding te gaan werken!
Misschien zijn rijlaarsen dragen ook wel een hele verbetering (nu lerenchaps met jodpurs).

Volgens mij had ik Zafira van jou op stal al eens gezien in een topic en toen vertelde ik ook al dat Zsazsa op haar lijkt! toch?! Maar Zafira was niet zo groot, of wel? Zsazsa is wel aan de maat namlijk

Zafira was wel rond de 1.75 toen ze weg ging. Ook behoorlijk aan de maat dus. Haha!
Nog niet ingereden, dus ik ben benieuwd hoe ze dat allemaal oppakt.

Rijlaarzen wil inderdaad wel schelen.
Al rij ik persoonlijk weer liever met chaps dan met laarzen Knipoog

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:28

Wat een SUPEr galop heeft je paardje. netjes gereden alleen nog wel iets sleutelen aan je houding

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:21

Hmm tips voor midden in het zadel te blijven, heb d'r eigenlijk nog nooit zo'n last van gehad, wellicht de beugels een gaatje korter maken, zodat je zelf meer grip hebt? ik zag dat je het topic van Power al gevonden had Haha! dat van Zazoe nog niet he, denk dat je die ook wel uhh vooruit vindt zijn gegaan Haha!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:33

wauuww Pling wat een mooi paard! volgens mij ken ik jou van manege purmerbos.. ik reed viertal samen met linda en renske.. Haha!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:20

Het is echt een raszuivere andalusier haar zus staat hier ook op bokt, weet niet meer precies hoe dat topic heet, iets met gitana voor de 2e x op springwedstrijd. ze staat bij stal Baco, bij Kees en Barbara Hardebol in Broek in Waterland. Ik rij daar al 6 jaar een oude pony van ze, en ik heb sinds 1 januari dit jaar die andalusier, dus ook nog niet zo lang! doordat der benen nog niet echt goed zijn mag ze lekker ff het land op nog! blijf haar wel 1x per week longeren, want anders kan ik volgende winter weer helemaal opnieuw beginnen, ik verzorg haar al vanaf dat ze afgespeent is, en elke keer weer is het zo dat ik helemaal opnieuw kan beginnene, dus nu blijf ik het wel een beetje bijhouden. en misschien dat ik er voordat ze hetland op gaat alleen een beetje ga hangen en er misschien een keer op ga zitten, maar meer ook niet. en heb dus goede hulp van m'n tante en er is daar ook nog iemand die daar proffessioneel paarden inrijd. dus misschien krijg ik daar ook nog hulp van.
xx

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:28

Ik had je topic nog niet gezien Haha!
Jullie gaan wel vooruit! Lachen Maar idd zoals al was gezegt je houding! Komt wel goed Haha!