Friso [fries] @ Fotoshoot in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Friso [fries] @ Fotoshoot in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:27

smurffie schreef:
x__Ellis schreef:
Komt vooral omdat ik les krijg in klassiek dressuur, dus heb ik altijd wat langere beugels. Dat vind ik zelf ook het lekkerst rijden.

toch zie je met het flimpje voornamelijk dat je echt moeite heb met het goed lichtrijden, en je voeten ook niet stilhoud Knipoog dus misschien is een gaatje korter geen slecht plan Knipoog

Komt *zoals je net gequote hebt* omdat ik les krijg in klassiek dressuur. Dan zit je door, snapje?

paardenvero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:28

dat roze staat friezen mooi he ??

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:30

Ja Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:32

x__Ellis schreef:
Komt *zoals je net gequote hebt* omdat ik les krijg in klassiek dressuur. Dan zit je door, snapje?

dan moet je imo toch je been alsnog stil kunnen houden door de druk die je op de beugel kunt zetten ?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:46

smurffie schreef:
x__Ellis schreef:

dan moet je imo toch je been alsnog stil kunnen houden door de druk die je op de beugel kunt zetten ?

Ja, maar dat doe ik dan ook wel Knipoog alleen lichtrijden ben ik niet gewend, heb ik al een tijdje niet meer gedaan. Dus was ook weer moeilijk voor mij Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:31

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:45

ik denk zoals ik op de filmpjes zie, je toch inderdaad beter de beugels volgende keer 2 gaatjes korter kunt doen, want onder het ligt rijden hou je inderdaad je onderbeen niet stil en zwaai je het naar voren...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:53

Ik kan helaas niet zeggen dat ik het er fijn uit vind zien.
Heel erg gespannen komt meer in de buurt.
Paardje loopt continu met zijn hoofd in de lucht en een weggedrukte rug. Op die manier kan er simpelweg geen ontspanning ontstaan. Probeer je handen meer te dragen je Friso van achter naar voren te rijden. Dus been geven en van voor opvangen.
Dan komt de ontspanning daar vanzelf uit voort als je het goed en rustig doet.

Ik denk ook inderdaad een verandering in de beugels. Je hebt erg onrustige benen, wat betekend dat je geen steun hebt aan je beugels.

Alleen ik vraag me of hoe het nu zit:

Eerst zeg je:
Citaat:
Nee, ik heb nog geen les. Binnenkort misschien wel.

En een paar berichtjes later heb je ineens les in klassieke dressuur???

Het zadel zou ik nogmaals laten checken door een andere zadelmaker (eventueel) en dan ook laten beoordelen met jullie erop. De houding die in dit zadel wordt aangenomen, is niet zoals hij hoort Knipoog

Spanning zou trouwens na 4x rijden toch al aardig weg moeten zijn vind ik.
Als je merkt dat er veel spanning is, probeer dan eerst het volle vertrouwen in het paard te krijgen met grondwerk.
Iets wat de ontspanning met het rijden ontzettend kan vergroten.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:58

Ik denk dat ze op een stal/manege rijdt, dus niet op Friso, en dat ze daar les krijgt in Klassieke Dressuur Knipoog.

Jullie rijden Friso alletwee, of zijn er nog meer meisjes? Ik vind het er opzich leuk uitzien, alleen het zadel Knipoog Maar daar is genoeg over gezegt denk ik. Lachen Probeer naar het ontspannen toe te rijden, en doe het vooral rustig aan en onder goede begeleiding!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 18:02

Oke, nu zal ik het nog 1 x goed uitleggen.
Ik (ja ik, Ellis, niet martine dus) rij klassiek dressuur. Maar dan op een ander paard, Friso reageert nog niet goed genoeg op de hulpen. En ik ben bang dat ik hem niet hou als ik met dat andere meisje ga rijden, want die komt ook met haar eigen paard. En ik wil het risico niet lopen dat Friso op hol slaat of iets dergelijks, want het blijft een paard met trauma. En juist daarom is hij gespannen, hij hoort en ziet dingen die een normaal paard dus normaal zou vinden! Wat silence zei reageer ik dus niet op, over dat vertrouwen, want ik vertrouw hem (en hij mij) dus voor de volle 200%.

D0nna; normaal rijd ik alleen, Martine was dit keer gewoon zo ff mee. Maar normaal rijd ik hem dus.

En nu over die trauma;

2 of 3 jaar geleden reed mijn opa dus nog met de kar, met Agatha en Friso (Agatha heeft hij nogsteeds). We deden mee aan ringrijderij en we hadden al iets van 3 rondes gedaan. Tot op een gegeven moment we dus weer moesten wachten. Want er stond dus een file. Dus wij stilstaan, en de paarden begonnen met de hoofden tegen elkaar aan te jeuken. Wat mijn opa (en ik trouwens ook niet) zag, was dat de paarden de hoofdstellen verkeerd om hadden. Friso heeft een véél groter hoofd dan Agatha, en Agatha's hoofdstel viel dus af. Doordat het hoofdstel dus af ging, schrok zei en vloog in een rengalop weg. Friso móest haar wel volgen! Totdat ze na iets van 100 meter tegen een andere kar aanbotsten. Natuurlijk moest Friso die weer raken, hij lag dus op zijn zei, met zijn voet gebroken dus. Iedereen erom heen staan en iemand ging op zijn nek zitten zodat hij niet op kon staan, en mijn opa en nog iemand de grootste splinters uit zijn voet halen, heel voorzichtig natuurlijk. De dierenarts haalde er ook nog een paar uit. Toen oplaatst kreeg mijn opa een telefoontje over dat de röntgen foto's klaar waren. En waar dus op bleek dat hij z'n voet dus gebroken had. Iets met de kogel ofzo. Hij zou dus waarschijnlijk nooit meer kunnen lopen. Maar er was kans als hij het hele jaar binnen zou blijven en dat jaar dus niet meer lopen. 2 jaar terug was dat jaar voorbij. Friso heeft toen een paar maand (was zomer) in de wei gestaan samen met zijn vriendinnetje Teatske. En laatst was de bak dus klaar, opa had belooft dat ik er dus nog een keer op mocht rijden. Friso en ik hebben dus dat hele jaar toen hij stil moest blijven staan dus bijna niks gedaan. Normaal kon ik zo met hem naar buiten (niet rijden, maar wandelen in de bak ofzo), maar dat kon dus niet. Dus ik heb het hele jaar gepoetst, ik vertelde hem vanalles! Dus ons vertrouwen is dus echt gegroeit. Zelfs al is het een paard met trauma, en zelfs al durfde niemand op te rijden (door zijn trauma). Ik stapte vól vertrouwen op hem. Dus waag het nog eens te zeggen dat Friso & ik geen vertrouwen ik elkaar hebben!!! Hamer