Tessa @ work dressuur 2de keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShirlMilou

Re: Tessa @ work dressuur 2de keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:25

is het een B pony?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 06:35

ja het is een b-pony Knipoog

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:22

Ben ik nou de enige die vindt dat de ruiter een beetje te groot is voor de pony?
Verder ga ik mee in het commentaar over het ruimte geven van voren, en probeer iets meer in het midden van het zadel te 'landen'. Voor wat ik kan zien op de foto's zit je op de achterkant van het zadel. Misschien komt dit wel door de lengte van je beugels of de maat van het zadel, dat kan ik niet beoordelen vanaf de foto's, maar let erop Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:30

Ik heb het idee dat ze in een valse knik loopt.
Ze loopt wel omlaag, maar toch vind ik de foto´s er niet ontspannen uitzien. Totaal niet zelfs.
Van vrijwel elke foto vind ik toch een spanning af te lezen.
Kan ook zeker door de ruiter komen, want ook deze vind ik geen ontspannen houding hebben.
Vooral bij de eerste foto´s. Je armen zijn zowat helemaal recht gestrekt i.p.v een net knikje in je ellebogen.
Ik denk dat met zo´n handhouding elke pony wel zo zou gaan lopen.
Ga gewoon ontspannen zitten dan ziet het er al veel beter uit.
Dus netjes rug recht, schouders netjes naar achter, handen mooi dragen en een knikje in je ellebogen.
En denk eraan om je benen lang te laten en je hakken uit te drukken.
Ook denk ik niet echt dat deze pony goed aan het been is zoals je zegt, aangezien je op vrijwel elke bewegende foto met je hakken erin zit. Je geeft aan dat je sporen hebt, dus ik neem aan dat je die wel gebruikt om de pony vooruit te krijgen? Iets waar ze dus absoluut niet voor bedoeld zijn.

Als het allemaal zo wennen is (waar je het steeds op steekt) zou ik eerst gewoon eens rustig beginnen met elkaar goed aan te voelen. En inderdaad, te groot vind ik je wel, maar aangezien het tijdelijk is ga ik daar niet teveel over zeggen.
Laatst bijgewerkt door Silence op 07-04-08 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:35

mooie pony hoor, vind het alleen alles behalve ontspannen. de pony loopt heel erg met het hoofd geheven, dit is een teken dat je teveel vraagt aan de voorkant. zou je je teugels echt ontspannen zou het hoofd een stuk lager uitkomen. probeer dus te ontspannen en lekker voorwaarts te rijden en met losse teugel veel voltes en overgangen maken. hierdoor heb je de vastheid en de niet voorwaards zijn op het been meteen opgelost.