Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joycie_25 schreef:Sorry hoor, maar die reactie over de tandarts slaat nergens op!
Zoveel paarden hebben hun mond open... is gewoon een gewoonte!
Ik adem ook altijd door me mond al vanaf dat ik klein was dat leer je niet meer zo makkelijk af
horse_girl schreef:Joycie_25 schreef:Sorry hoor, maar die reactie over de tandarts slaat nergens op!
Zoveel paarden hebben hun mond open... is gewoon een gewoonte!
Ik adem ook altijd door me mond al vanaf dat ik klein was dat leer je niet meer zo makkelijk af
Een paard kan anatomisch gezien niet makkelijk door de mond ademen, als ze echt heel benauwd zijn doen ze dat wel eens, maar anders echt nooit. Open mond bij een paard kun je dus niet vergelijken met open mond bij een mens.
Semmylover schreef:heej,
leuke fotos hoor..
probeer alleen recht op te zitten en vooruit te kijken,en je hakken iets meer naar beneden houden
groetjes..
_Celien schreef:Hej hallo, Probeer iets me achterover te zitten zodat jeje gewicht ook naar achter plaats. Hij moet tenslotte zijn achterhand achter onder proberen te plaatsen. Als jij je gewicht naar voren brengt is het dus logisch dat je pony automatisch iets meer op de voorhand loopt. Hou hem iets korter in de hals, denk er telkens dat de bovenkant van je kopstuk het hoogste punt moet wezen. Over het openen van de mond, dit kan ook een teken van teveel druk zijn of protest. Je ziet bijvoorbeeld aan jou zelf dat je je hand op zij zet en laag houdt. Hierdoor kan je NOOIT aanvoelen wat er in de mond van je pony gebeurd. Probeer je hand voor je te houden en je hand mee te geven je moet proberen je pony met je hand voor je weg duwen. Dan zal je al zien dat de pony zijn mond zal sluiten. Het zou een kwestie van tandonderhoud kunnen wezen, maar dit is altijd heel makkelijk om te roepen. Je zal altijd even een tandarts kunnen raadplegen maar ik neem aan als je netjes een half jaarlijkse of jaarlijkse controle laat doen, dat het in eerste instantie niet nodig zal zijn om nu een tandarts er bij te halen. EN IK NEEM AAN DAT DIE JAARLIJKS BEURT ZEKER AAN DE ORDE IS!!!!
Voor de rest ziet de pony er tevreden uit!! leuk beestje,
succes ermee
Ik ken hem ook niet anders!
Jordy_ schreef:Mooi beestje, denk idd eraan dat hij niet te diep gaat. Als hij te diep gaat, haal dan een keertje kort je buitenhand omhoog, waarschijnlijk komt hij er dan uit..
_Celien schreef:Zie het niet als commentaar maar als opbouwende kritiek. Jaarlijks controle van de tandarts is erg belangrijk hoor, niet alleen voor het bitje maar ook voor het vermalen van eten en dat staat dan weer in verbinding met de darmwerking. Denk eraan dat een paard natuurlijkerwijze niet zijn mond open heeft en je toch echt even moet kijken of hier een rede voor is. Is er geen rede voor of is het een gewoonte is er niks aan de hand. Maar het is makkelijk om er al vanuit te gaan dat het een gewoonte is!

Wat zijn jullie toch een heerlijke stel samen zeg
Vind het er goed uitzien, tips en commentaar zijn verder al gegeven. Ben benieuwd naar de volgende foto's