Max aan het werk, in ES Morninglight/Hazel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniiquee

Re: Max aan het werk, in ES Morninglight/Hazel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 13:38

Dankjewel allemaal voor de tips Lachen

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:23

Sorry hoor, maar die reactie over de tandarts slaat nergens op!
Zoveel paarden hebben hun mond open... is gewoon een gewoonte!
Ik adem ook altijd door me mond al vanaf dat ik klein was dat leer je niet meer zo makkelijk af Knipoog

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:14

Joycie_25 schreef:
Ik adem ook altijd door me mond al vanaf dat ik klein was dat leer je niet meer zo makkelijk af Knipoog

Een paard kan anatomisch gezien niet makkelijk door de mond ademen, als ze echt heel benauwd zijn doen ze dat wel eens, maar anders echt nooit. Open mond bij een paard kun je dus niet vergelijken met open mond bij een mens.

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:32

horse_girl schreef:
Joycie_25 schreef:

Een paard kan anatomisch gezien niet makkelijk door de mond ademen, als ze echt heel benauwd zijn doen ze dat wel eens, maar anders echt nooit. Open mond bij een paard kun je dus niet vergelijken met open mond bij een mens.

dan heeft het alsnog niks te maken met de tandarts Knipoog

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:59

echt een leuk paardje zeg.
let op dat je recht zit.
ziet er leuk uit samen, en een leuk dekje

Semmylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:57

heej,
leuke fotos hoor..
probeer alleen recht op te zitten en vooruit te kijken,en je hakken iets meer naar beneden houden

groetjes..

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:03

Semmylover schreef:
heej,
leuke fotos hoor..
probeer alleen recht op te zitten en vooruit te kijken,en je hakken iets meer naar beneden houden

groetjes..

daar sluit ik me bij aan Knipoog
is tenminste serieus, en eerlijk commentaar Knipoog

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:08

Hej hallo, Probeer iets me achterover te zitten zodat jeje gewicht ook naar achter plaats. Hij moet tenslotte zijn achterhand achter onder proberen te plaatsen. Als jij je gewicht naar voren brengt is het dus logisch dat je pony automatisch iets meer op de voorhand loopt. Hou hem iets korter in de hals, denk er telkens dat de bovenkant van je kopstuk het hoogste punt moet wezen. Over het openen van de mond, dit kan ook een teken van teveel druk zijn of protest. Je ziet bijvoorbeeld aan jou zelf dat je je hand op zij zet en laag houdt. Hierdoor kan je NOOIT aanvoelen wat er in de mond van je pony gebeurd. Probeer je hand voor je te houden en je hand mee te geven je moet proberen je pony met je hand voor je weg duwen. Dan zal je al zien dat de pony zijn mond zal sluiten. Het zou een kwestie van tandonderhoud kunnen wezen, maar dit is altijd heel makkelijk om te roepen. Je zal altijd even een tandarts kunnen raadplegen maar ik neem aan als je netjes een half jaarlijkse of jaarlijkse controle laat doen, dat het in eerste instantie niet nodig zal zijn om nu een tandarts er bij te halen. EN IK NEEM AAN DAT DIE JAARLIJKS BEURT ZEKER AAN DE ORDE IS!!!!

Voor de rest ziet de pony er tevreden uit!! leuk beestje,

succes ermee

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:20

_Celien schreef:
Hej hallo, Probeer iets me achterover te zitten zodat jeje gewicht ook naar achter plaats. Hij moet tenslotte zijn achterhand achter onder proberen te plaatsen. Als jij je gewicht naar voren brengt is het dus logisch dat je pony automatisch iets meer op de voorhand loopt. Hou hem iets korter in de hals, denk er telkens dat de bovenkant van je kopstuk het hoogste punt moet wezen. Over het openen van de mond, dit kan ook een teken van teveel druk zijn of protest. Je ziet bijvoorbeeld aan jou zelf dat je je hand op zij zet en laag houdt. Hierdoor kan je NOOIT aanvoelen wat er in de mond van je pony gebeurd. Probeer je hand voor je te houden en je hand mee te geven je moet proberen je pony met je hand voor je weg duwen. Dan zal je al zien dat de pony zijn mond zal sluiten. Het zou een kwestie van tandonderhoud kunnen wezen, maar dit is altijd heel makkelijk om te roepen. Je zal altijd even een tandarts kunnen raadplegen maar ik neem aan als je netjes een half jaarlijkse of jaarlijkse controle laat doen, dat het in eerste instantie niet nodig zal zijn om nu een tandarts er bij te halen. EN IK NEEM AAN DAT DIE JAARLIJKS BEURT ZEKER AAN DE ORDE IS!!!!

Voor de rest ziet de pony er tevreden uit!! leuk beestje,

succes ermee

Veel conmmentaar heb ik echt iets aan, ik zal er ook serieus mee aan het werk gaan!
Dat van die mond vind ik niet helemaal kloppen, ik heb al eerder gezegd dat hij heel vaak zijn mond openheeft. Ik heb zelfs foto's dat hij rustig binnenstaat, met zijn mondje open. Knipoog Ik ken hem ook niet anders!

Ik ben al een tandarts aan het zoeken voor mijn jaarlijkse controle! Lachen

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:50

Zie het niet als commentaar maar als opbouwende kritiek. Jaarlijks controle van de tandarts is erg belangrijk hoor, niet alleen voor het bitje maar ook voor het vermalen van eten en dat staat dan weer in verbinding met de darmwerking. Denk eraan dat een paard natuurlijkerwijze niet zijn mond open heeft en je toch echt even moet kijken of hier een rede voor is. Is er geen rede voor of is het een gewoonte is er niks aan de hand. Maar het is makkelijk om er al vanuit te gaan dat het een gewoonte is!

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 06:43

Jordy_ schreef:
Mooi beestje, denk idd eraan dat hij niet te diep gaat. Als hij te diep gaat, haal dan een keertje kort je buitenhand omhoog, waarschijnlijk komt hij er dan uit..

Als je paard te diep loopt kan je hem beter eruit drijven zodat hij weer wat omhoog komt en niet omhoog 'trekken' of een hand kort omhoog houden.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 07:35

ik vind het een erg leuk paardje en als je je hakken laag gaat houden en netjes rechtop gaat zitten denk ik dat jullie wel verder kunnen komen! en ja ik gaa niet mee doen aan dat domme gezeur over een tandarts! zelf zeg je al dat er een bij is geweest! dus waarom mensen dan nog door gaan, naja Succes!

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:44

_Celien schreef:
Zie het niet als commentaar maar als opbouwende kritiek. Jaarlijks controle van de tandarts is erg belangrijk hoor, niet alleen voor het bitje maar ook voor het vermalen van eten en dat staat dan weer in verbinding met de darmwerking. Denk eraan dat een paard natuurlijkerwijze niet zijn mond open heeft en je toch echt even moet kijken of hier een rede voor is. Is er geen rede voor of is het een gewoonte is er niks aan de hand. Maar het is makkelijk om er al vanuit te gaan dat het een gewoonte is!

Dat weet ik echt wel, ik zorg heel goed voor mijn paardje hoor! Haha!
Ik zei toch ook al dat ik een goede tandarts aan het zoeken was. Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:34

Monique en Max Lovers Wat zijn jullie toch een heerlijke stel samen zeg *LOL* Vind het er goed uitzien, tips en commentaar zijn verder al gegeven. Ben benieuwd naar de volgende foto's Haha!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:35

Leuke pony!
Alleen mag er volgens mij een stukje van zn staart af:P