Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Geen fijn beeld. Je ziet duidelijk dat het niet klikt. 

)

dat dat meer was om te zien hoe ze op een d pony stond. omdat veel een d pony zeiden in het topic. op die pony durft ze goed te rijden.stap draf en gallop etc..
)
Kan ze dan niet met de vos blijven rijden, als het zo goed klikt ? Ik blijf haar ook te klein vinden, daarvoor, maar zoals ik al zei : mijn andere dochter (9) rijdt ook dikwijls met mijn quartermerrie van 1m49 en dat gaat ook best, hoor, maar persoonlijk vind ik het fijner als de kinderen hun pony zelf kunnen opzadelen en zo. En dat lijkt mij met een d-pony voor dit meisje nog niet echt te lukken.
Het kind is ook niet zwaar gebouwd, dus ze kan er toch nog wel een paar jaar mee rijden ? Ze zal dit ponietje ook vrij vlug kunnen verzamelen, lijkt mij zo...
Het zou fijn zijn moest je de pony een weekje op proef kunnen nemen. Dikwijls zijn pony's ook heel braaf in hun vertrouwde omgeving, met hun vertrouwde baasje, maar als ze dan op een andere plaats staan, of ze krijgen door dat ze met een klein kind te doen hebben, breekt de hel los... 

Arabian_Girl schreef:Ze zou op die wel kunnen rijden.maar ze kan nogal druk zijn en ze is best moeilijk goed te rijden. Dat lukt bij haar niet echt.
Dus daarvoor zou een kleinere wat rustigere pony beter zijn. Op zich is ze best stevig hoor.
t schimmeltje is ook al 18 misschien dat zijn bouw daardoor ook wel komt nu.
Maar denk ook dat ze misschien beter een wat stevigere kleinere pony kan hebben misschien.
het schimmeltje en de vos zijn alle 2 een dtje trouwens
Ze heeft er anderhalf jaar vertrouwen mee opgebouwd en daarna is Pumba naar de eeuwige jachtvelden vertrokken (vergevorderde arthrose) en is Gaspar gekomen. Moest ik Gas als eerste pony gekocht hebben, het zou ook niet goedgekomen zijn, want hij voert nogal wat bloed, dus ik begrijp je standpunt over het vosje.
juval schreef:Ik vind het wel een leuke pony. zadel zou misschien wat meer naar achter moeten, en een neusriem oogt wat prettiger. les blijft natuurlijk altijd nodig, maar met deze pony zou ze best een aantal jaar vooruit kunnen.
succes met jullie keuze. Wat vind ze er zelf van?
TS schrijft zelf dat het een hele brave rustige pony is die al 18 jaartjes telt. geen enkele van mijn paarden draagt een neusriem. Belle heeft er tijdelijk één gedragen omdat ze haar tong over het bit deed en haar mond open deed, maar dat probleem is nu van de baan en de neusriem hangt werkloos aan de muur. Een paard is toch geen kapstok waar je "voor de mooi" maar een hoop spullen aanhangt ??
Zadel past vlgs mij ook niet helemaal op die pony.