Cheyenne (7) weer aan t rijden (andere pony)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shamyrah

Re: Cheyenne (7) weer aan t rijden (andere pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:03

Ik heb je pony's ook bekeken, en ik vind dat je beter nog even verder kunt kijken. Brave pony's waar je dochter hopelijk veel aan zal hebben zijn er meer. Zie het niet als ik moet er 1 van de vier. Ik ga er vanuit dat je goed hebt bedacht waarom je de pony wil aanschaffen. Is het alleen voor je dochter om te leren rijden of heb je meerdere doelen voor het paardje in gedachten. Ga je voor een jonge of oudere pony, en wat is verstandiger een pony met veel ervaring of een jong ding die ook nog veel moet leren. Zijn papieren belangrijk, en wat wil ik met de pony als dochterlief te groot gaat worden. Bedenk goed wat je gaat doen, het kan je namelijk een hoop verdriet besparen.
Ga in iedere geval nog een keer terug naar een pony die je geschikt lijkt. Probeer de pony nog een keer. Neem desnoods iemand mee die er ook even op kan rijden, en dan het liefst iemand met meer ervaring dan je dochter.
Wat ik eigenlijk met het hele verhaal graag wil vertellen dat de aanschaf van een pony niet zomaar iets is waar je aan begint. Ik vind dat je dochter nog te jong is om haar de verantwoording te geven van het verzorgen van een pony.
Misschien is ze zoals al eerder vermeld in dit topic meer gebaat bij een lease pony van de manege, of een verzorgpony in de buurt. Vaak gaat het mis met hele jonge kinderen. voorbeeld heb ik laatst nog gelezen op internet. Pony te koop ivm de dochter van 5,5 jaar die toch niet zo fanatiek was dan ze hadden gedacht. Tjeetje dacht ik toen. Maar goed .....
Ik hoop dat je ook wat hebt aan mijn verhaal. en wens je veel succes wat je ook beslist. En voor je dochter veel rijplezier.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:10

ik zou voor de bruine gaan ziet er naar mijn mening ok een veel makkelijkere leerpony uit.
Ik denk dat als deze schimmel ervandoor gaat dat we hem niet houd ik denk dat het net zo iets als de 4de foto wordt vindt haar daar wel heel erg hangen op de treugels.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:11

Die bruine vind ik toch wel wat aan de kleine kant..
hebben jullie al enig idee waar jullie voor willen gaan?

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:11

Ik heb bijna al je topics gevolgd, nog nergens gereageerd.

Ik merk dat jullie erg actief op zoek zijn naar een pony, ga gewoon verder totdat je 100% zeker weet (en vaak zie je dat in 1 keer) van JA dit hem!!

Persoonlijk heb ik dat bij deze pony ook niet. Uit eerdere reacties, vind ook ik, ze zit niet lekker op deze pony. Ze zoekt steun op de mond, voetjes ver in de beugels en kiept een beetje naar achteren met haar evenwicht (lijkt).
Ik denk persoonlijk dat t voor een deel aan het meisje ligt, terwijl ze op andere ponys beter lijkt te zitten en voor een deel aan de pony.
Ik vind de rug van deze pony persoonlijk niet prettig tonen. Wat door gezakt, niet fijn om te zien. het zadel ligt netjes achter de schoft maar past niet op deze pony. Hij kiept naar achteren, lijkt zo in het gat van de rug te vallen. ( om het heel kort door de bocht te zeggen) Dit is precies de plek, achter in het zadel, het diepste punt van het zadel waar het meisje gaat zitten en verliest volgens mij op deze manier haar evenwicht.
Dit zou persoonlijk niet mijn keuze pony zijn.

succes met de zoektocht!!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:22

Ik heb ook even alle topics doorgekeken (ik heb ook een dochter van die leeftijd !)
Mijn mening : die eerste pony vond ik niets : veel te groot.
Dan die vos, dat viel nog mee voor het beeld, maar ik vind hem toch nog te groot voor dat kind.
Persoonlijk zou ik die nooit kopen. Hij heeft een hertenhals, en geen vriendelijk oog. Trouwens, een pony die gereden moet worden met hulpteugels is niets voor een kind van 7 !
Het bruine ponietje sprak mij wel aan. Een goede maat voor het meisje, ziet er een lief en zacht ponytje uit, ja : dat zou iets kunnen zijn. Ja
Deze schimmel hier : Geen fijn beeld. Je ziet duidelijk dat het niet klikt.

Ik zou zelf nooit een pony kopen 'op de groei'. Wij hebben voor onze dochter een Welsh ponietje gekocht toen ze zes was en van de shet af kwam. Onze Memphis Belle is 1m15 en onze dochter 1m30. Hieronder even een foto voor het plaatje. In mijn profiel zie je een foto van toen we Belle pas hadden. Volgens mij kan ze nog wel een jaar of twee met Belle verder !

Afbeelding

Afbeelding

en met Memphis Belle in de les (het tweede paard is mijn ander dochtertje met één van onze quarters. Is er ook véél te klein voor, maar het is zo'n bomproef paard dat het best nog gaat, al vind ik het zelf niet ideaal. Een kind heeft een pony nodig die aangepast is aan hun grootte. De eerste pony is eigenlijk de hare, maar op deze foto rijdt ons bijrijdstertje ermee Knipoog )
Silke gaat met haar Belle gewoon mee met ons op trektocht met de grote paarden, en dat gaat prima ! Klein ponietje, groot hart Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:32

Bruine pony misschien en misschien ook nog wel even verder zoeken...
Het is erg moeilijk om een geschikte pony voor een kind te vinden, maar bedenk dat op deze leeftijd een enkele negatieve ervaring al kan leiden tot het helemaal stoppen met de pony's!
Zoek dus echt naar een fijne pony voor het kind...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:03

sevke , als je gelezen had dan wist je dat we die vos al hadden Knipoog dat dat meer was om te zien hoe ze op een d pony stond. omdat veel een d pony zeiden in het topic. op die pony durft ze goed te rijden.stap draf en gallop etc..

Deze pony (schimmeltje) was ook met rijden heel rustig en verder kon ze er eigenlijk ook wel goed mee overweg verder.

het b ponytjes was ook erg braaf jah. die vond ze ook leuk.

we hebben geen haast en kijken gewoon rustig rond. (is trouwens niet mijn eigen dochter hoor Lachen )

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:16

Tja, daar heb ik dan over gelezen Bloos Kan ze dan niet met de vos blijven rijden, als het zo goed klikt ? Ik blijf haar ook te klein vinden, daarvoor, maar zoals ik al zei : mijn andere dochter (9) rijdt ook dikwijls met mijn quartermerrie van 1m49 en dat gaat ook best, hoor, maar persoonlijk vind ik het fijner als de kinderen hun pony zelf kunnen opzadelen en zo. En dat lijkt mij met een d-pony voor dit meisje nog niet echt te lukken.
Ik blijf het bruine ponietje het leukste vinden Haha! Het kind is ook niet zwaar gebouwd, dus ze kan er toch nog wel een paar jaar mee rijden ? Ze zal dit ponietje ook vrij vlug kunnen verzamelen, lijkt mij zo...
Zo'n foto is natuurlijk ook maar een momentopname, maar de bouw van die schimmel staat mij absoluut niet aan
Ik ging er ook even van uit dat het jouw dochtertje was Haha!

Enfin, succes verder met de zoektocht. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is een passende pony voor een kind te vinden Knipoog Het zou fijn zijn moest je de pony een weekje op proef kunnen nemen. Dikwijls zijn pony's ook heel braaf in hun vertrouwde omgeving, met hun vertrouwde baasje, maar als ze dan op een andere plaats staan, of ze krijgen door dat ze met een klein kind te doen hebben, breekt de hel los...

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:19

Leuke naam Clown Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 15:23

Ze zou op die wel kunnen rijden.maar ze kan nogal druk zijn en ze is best moeilijk goed te rijden. Dat lukt bij haar niet echt.
Dus daarvoor zou een kleinere wat rustigere pony beter zijn. Op zich is ze best stevig hoor.
t schimmeltje is ook al 18 misschien dat zijn bouw daardoor ook wel komt nu.

Maar denk ook dat ze misschien beter een wat stevigere kleinere pony kan hebben misschien.
het schimmeltje en de vos zijn alle 2 een dtje trouwens

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:27

Ik vind het wel een leuke pony. zadel zou misschien wat meer naar achter moeten, en een neusriem oogt wat prettiger. les blijft natuurlijk altijd nodig, maar met deze pony zou ze best een aantal jaar vooruit kunnen.

succes met jullie keuze. Wat vind ze er zelf van?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:28

Zelf wil ze iedere pony die ze ziet. Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:41

Ik heb alle topics in de gaten gehouden en bekeken, en vind het bruine pony'tje echt het beste bij haar passen. Deze pony zou opzich ook nog wel kunnen (kwa hoogte, maar misschien is wat kleiner toch beter) maar deze pony spreekt totaaaal niet aan. Op die bruine was het echt een leuke combi, maar deze pony vind ik 3x niks. Scheve mond
Misschien toch kijken voor een andere pony tussen de bruine en deze in (in iedergeval niet groter), misschien dat het dan wel kan. Deze pony spreekt ook niet, beetje moeilijk uit te leggen allemaal.. Bloos

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:10

Ik vind nog steeds de bruine de mooiste combi Ja
hier zou ik ook voor gaan!
edit dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Dniekje op 02-04-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:14

Ik vind nog steeds de bruine de mooiste combi Ja
hier zou ik ook voor gaan!
Deze past niet bij d'r, weet niet waarom maar dat was het eerste wat ik dacht. Lachen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 21:25

bruine kleine vind ik de beste combi

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:43

Arabian_Girl schreef:
Ze zou op die wel kunnen rijden.maar ze kan nogal druk zijn en ze is best moeilijk goed te rijden. Dat lukt bij haar niet echt.
Dus daarvoor zou een kleinere wat rustigere pony beter zijn. Op zich is ze best stevig hoor.
t schimmeltje is ook al 18 misschien dat zijn bouw daardoor ook wel komt nu.

Maar denk ook dat ze misschien beter een wat stevigere kleinere pony kan hebben misschien.
het schimmeltje en de vos zijn alle 2 een dtje trouwens

De leeftijd van de schimmel verklaart mss wel zijn bouw. De vorige pony van ons Sophie (mijn oudste dochter) na haar shettentijd was een stokoude D-pony, een echt gratenpakhuis van 30+ Cool Ze heeft er anderhalf jaar vertrouwen mee opgebouwd en daarna is Pumba naar de eeuwige jachtvelden vertrokken (vergevorderde arthrose) en is Gaspar gekomen. Moest ik Gas als eerste pony gekocht hebben, het zou ook niet goedgekomen zijn, want hij voert nogal wat bloed, dus ik begrijp je standpunt over het vosje.
Idd : een wat stevigere kleinere pony zou ideaal zijn Knipoog

juval schreef:
Ik vind het wel een leuke pony. zadel zou misschien wat meer naar achter moeten, en een neusriem oogt wat prettiger. les blijft natuurlijk altijd nodig, maar met deze pony zou ze best een aantal jaar vooruit kunnen.

succes met jullie keuze. Wat vind ze er zelf van?

Sorry, maar dat vind ik onzin ! Waarom die pony een neusriem omsnoeren als dat helemaal niet nodig is ? Boos! TS schrijft zelf dat het een hele brave rustige pony is die al 18 jaartjes telt. geen enkele van mijn paarden draagt een neusriem. Belle heeft er tijdelijk één gedragen omdat ze haar tong over het bit deed en haar mond open deed, maar dat probleem is nu van de baan en de neusriem hangt werkloos aan de muur. Een paard is toch geen kapstok waar je "voor de mooi" maar een hoop spullen aanhangt ?? Rolleyes
Trouwens met je opmerking over het zadel ben ik het wel eens Knipoog Zadel past vlgs mij ook niet helemaal op die pony.