Dan moet hij zeker wat meer lucht krijgen, maar mijn spanning wordt, helaas, zijn spanning..
Ik werk er aan, en gelukkig durf ik hem steeds meer los te laten, ik denk dat het allemaal wel een keertje goedkomt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snater schreef:Je hebt een leuk paard hoor! Kan het zijn dat hij voorheen werd uitgebracht door Nico Vroege?
Over je houding is inmiddels wel genoeg gezegd denk ik, ik wil alleen even toevoegen dat ik de bovenlijn van je paard ook niet mooi aangespannen vindt. Het lijkt erop dat hij vaak sterk in de mond is en niet voldoende loslaat. De bespiering van zijn bovenlijn bevestigt dat idee, je paard heeft vrij weinig spieren bovenop zijn achterhand en bij de overgang schoft-hals. Ik denk dat je daar in je training wel aandacht aan moet schenken. Dat diepe losrijden lijkt me prima, maar probeer 'm daarin ook eens korter te maken, zodat ie zijn eigen bovenlijn aanspant en de onderlijn (is dat een woord?) loslaat. Dan heb jij ook niet meer zoveel in je hand en door de aangespannen rug zul je ook lekkerder kunnen zitten. De oefeningen lijken me voor jullie geen probleem, als je eraan blijft denken mee te zitten in je traversen en keertwendingen. Succes!
Edit:
Ik zie in je profiel inderdaad foto's van je paard onder Nico! Ik dacht 'm al ergens van te kennen!
Maar even terugkomend op wat ik eerder zei/schreef: je ziet dat de bespiering van Nashua's bovenlijn op die foto's ronder en voller is dan nu. Om even aan te geven wat ik bedoel

milou123 schreef:En daar hebben we Nashua weer, vroeg me al af waar jullie bleven.
Ik denk zo op de foto's te zien dat er zeker wel verbetering inzit, suc6 verder!
Frannik schreef:milou123 schreef:En daar hebben we Nashua weer, vroeg me al af waar jullie bleven.
Ik denk zo op de foto's te zien dat er zeker wel verbetering inzit, suc6 verder!
haha ja weer een tijdje geleden;) het is ook geen weer geweest, nu eigenlijk nog niet![]()
Hoe is het met het paard van je zus?
echt top dat ze Nederlands kampioen is geworden, zal haar vast nog wel tegenkomen in Uden
Gaat ze ook M2 starten nu?

Marly_ schreef:Ziet er goed uit!
Wel ga ik mee met de rest, dat je er nog wat gespannen op zit, maar hier ben je je al van bewust!
Veel succes zondag, gaat lukken!
Offtopic: jij had 2 foto's ook op de dressuurhyve gezet ofniet? Ik meende ze te herkennen!

kaleightje schreef:Ziet er goed uit!!
heel veel suces saampjes.
mag ik vragen wat voor zadel je er op hebt liggen?