Nashua trainen voor M2, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Re: Nashua trainen voor M2, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 16:08

klopt inderdaad ook van die uitgestrekte draf!
Dan moet hij zeker wat meer lucht krijgen, maar mijn spanning wordt, helaas, zijn spanning..
Ik werk er aan, en gelukkig durf ik hem steeds meer los te laten, ik denk dat het allemaal wel een keertje goedkomt Knipoog

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:20

Toen ik de eerste foto alleen zag dacht ik; wow. Die loopt véél te diep. Bloos
Maar bij de andere foto's waar je 'm hoger ingesteld hebt loopt'ie heel goed op de loodlijn. En wat een beenwerk heeft dat paard. *kwijl, kwijl*
Jullie komen er zeker wel in de M2;)

marliesje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:42

leuke combinatie
tip probeer aan je eigen houding te werken, recht op borst vooruit en probeer iets minder te hoeven doen met je been. ik weet natuurijk niet of dat altijd zo is of dat dat zo is op het moment van de foto. beoordeel dat zelf.

ik ben zelf ook nu 3 x gestart in de m2 en het kost me nog enige moeite succes maar het gaat zeker goed komen!!!!!

groetjes marlies

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:53

Je hebt een leuk paard hoor! Kan het zijn dat hij voorheen werd uitgebracht door Nico Vroege?

Over je houding is inmiddels wel genoeg gezegd denk ik, ik wil alleen even toevoegen dat ik de bovenlijn van je paard ook niet mooi aangespannen vindt. Het lijkt erop dat hij vaak sterk in de mond is en niet voldoende loslaat. De bespiering van zijn bovenlijn bevestigt dat idee, je paard heeft vrij weinig spieren bovenop zijn achterhand en bij de overgang schoft-hals. Ik denk dat je daar in je training wel aandacht aan moet schenken. Dat diepe losrijden lijkt me prima, maar probeer 'm daarin ook eens korter te maken, zodat ie zijn eigen bovenlijn aanspant en de onderlijn (is dat een woord?) loslaat. Dan heb jij ook niet meer zoveel in je hand en door de aangespannen rug zul je ook lekkerder kunnen zitten. De oefeningen lijken me voor jullie geen probleem, als je eraan blijft denken mee te zitten in je traversen en keertwendingen. Succes!

Edit:
Ik zie in je profiel inderdaad foto's van je paard onder Nico! Ik dacht 'm al ergens van te kennen!

Maar even terugkomend op wat ik eerder zei/schreef: je ziet dat de bespiering van Nashua's bovenlijn op die foto's ronder en voller is dan nu. Om even aan te geven wat ik bedoel Lachen

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:58

Erg leuke combinatie, vreselijk leuk typetje Ja
Probeer jezelf alleen iets meer te dragen Knipoog
Veel succes in de M2!!! OK dan!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 22:14

snater schreef:
Je hebt een leuk paard hoor! Kan het zijn dat hij voorheen werd uitgebracht door Nico Vroege?

Over je houding is inmiddels wel genoeg gezegd denk ik, ik wil alleen even toevoegen dat ik de bovenlijn van je paard ook niet mooi aangespannen vindt. Het lijkt erop dat hij vaak sterk in de mond is en niet voldoende loslaat. De bespiering van zijn bovenlijn bevestigt dat idee, je paard heeft vrij weinig spieren bovenop zijn achterhand en bij de overgang schoft-hals. Ik denk dat je daar in je training wel aandacht aan moet schenken. Dat diepe losrijden lijkt me prima, maar probeer 'm daarin ook eens korter te maken, zodat ie zijn eigen bovenlijn aanspant en de onderlijn (is dat een woord?) loslaat. Dan heb jij ook niet meer zoveel in je hand en door de aangespannen rug zul je ook lekkerder kunnen zitten. De oefeningen lijken me voor jullie geen probleem, als je eraan blijft denken mee te zitten in je traversen en keertwendingen. Succes!

Edit:
Ik zie in je profiel inderdaad foto's van je paard onder Nico! Ik dacht 'm al ergens van te kennen!

Maar even terugkomend op wat ik eerder zei/schreef: je ziet dat de bespiering van Nashua's bovenlijn op die foto's ronder en voller is dan nu. Om even aan te geven wat ik bedoel Lachen

Hier ben ik het inderdaad wel mee eens, mijn instructrice helpt me nu ook vooral om hem omhoog te laten komen in de schoft, dan moet ik hem iets doorvragen. hij vind dit erg moeilijk, maar hij heeft dagen dat hij hier echt top in is, maar ook mindere dagen, wat ook erg logisch is!
Die dag was ie inderdaad wat sterk en hangerig, terwijl hij de afgelope 2 weken helemaal naar de hand toe liep, maarja hij heeft zo zijn periodes, bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee proberen te doen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:25

En daar hebben we Nashua weer, vroeg me al af waar jullie bleven. *LOL*
Ik denk zo op de foto's te zien dat er zeker wel verbetering inzit, suc6 verder! Haha!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 22:31

milou123 schreef:
Ik denk zo op de foto's te zien dat er zeker wel verbetering inzit, suc6 verder! Haha!

haha ja weer een tijdje geleden;) het is ook geen weer geweest, nu eigenlijk nog niet Clown
Hoe is het met het paard van je zus?
echt top dat ze Nederlands kampioen is geworden, zal haar vast nog wel tegenkomen in Uden;)
Gaat ze ook M2 starten nu?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:41

Jeetje, jouw paard en die van mij echt een gezicht. Wat lijken die op elkaar zeg. ( die van mij is alleen nog geen M2 ) Aan moederkant zit ook purioso, maar dat dat zo door zou werken.
Vind het er leuk uit zien, m2 dat gaat wel lukken!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:11

buiten alles wat al gezegt is vind ik dit echt een super paard! echt mega veel uit tehalen zeg!! sper paard!!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:55

Frannik schreef:
milou123 schreef:

haha ja weer een tijdje geleden;) het is ook geen weer geweest, nu eigenlijk nog niet Clown
Hoe is het met het paard van je zus?
echt top dat ze Nederlands kampioen is geworden, zal haar vast nog wel tegenkomen in Uden Knipoog
Gaat ze ook M2 starten nu?

Ja, dat zijn ze. Ja Haha!
Ze maakt aankomende zondag haar debuut in de Z1. *LOL*

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:50

Wat betreft je bovenlichaan zit jij met hetzelfde als waar ik heel lang mee heb geworsteld: je maakt je schouderpartij bol. En daarmee kruip je als het ware in elkaar. Dan ga je voor je gevoel rechtop zitten...maar dan hang je naar achteren....terwijl je schouders nog steeds bol zijn. Dit lokt ook uit tot het afsteken van je ellebogen.
Ik heb dit opgelost door mij de volgende zaken in te beelden en dat heeft me goed geholpen:
dat ik ipv de teugels een presenteerblaadje vast had met een heel vol glas er op en dat ik goed moest kijken waar ik heen ga, anders ging de inhoud van het glas over de rand.
Of: denken dat je Pamela Anderson bent met hele grote borsten die je wil showen. Maar...niet overdrijven, want dan maak je weer holle schouders en dat is ook niet goed.
Sowieso is je kin enigszins in de lucht steken al een goed hulpmiddel om je schouders minder bol te maken.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:00

Gaaf beest:D

Foto 3 geeft een fyn beeld.. En die van de keertwending ook zeker Ja

X

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:20

Leuk paard met uitstraling. Hij is soms nog wat gespannen in zijn bovenlijn, maar dat komt omdat je hem nu wat meer 'bovenin' wil gaan rijden. Dat is in het begin zwaar. Ik heb alleen het idee dat je sperriem vreselijk strak zit....

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:18

Ziet er goed uit! Verbeter punten zijn al gegeven.

Veel Succes in het M2 (en verder!)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 15:46

Bedankt voor de leuke reacties!
Ben echt zo zenuwachtig al voor zondag Bloos
De sperriem lijkt denk ik strak te zitten, want dat valt best wel mee

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:51

Jullie zijn een mooie combi .... je zegt zelf wat er beter moet ....aan deze foto`s te zien gaat het helmaal goedkomen in de M2 !!

Succes zondag ! Tong uitsteken

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:03

Ziet er goed uit!
Wel ga ik mee met de rest, dat je er nog wat gespannen op zit, maar hier ben je je al van bewust!
Veel succes zondag, gaat lukken!

Offtopic: jij had 2 foto's ook op de dressuurhyve gezet ofniet? Ik meende ze te herkennen! Tong uitsteken

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:07

Ziet er goed uit!
Je houding is inderdaad niet helemaal goed,, maar daar ben je al mee bezig Lachen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 19:38

Marly_ schreef:
Ziet er goed uit!
Wel ga ik mee met de rest, dat je er nog wat gespannen op zit, maar hier ben je je al van bewust!
Veel succes zondag, gaat lukken!

Offtopic: jij had 2 foto's ook op de dressuurhyve gezet ofniet? Ik meende ze te herkennen! Tong uitsteken

Ja klopt, had idd de foto's op hyves staan, maar wel meer dan 2 Knipoog
Waren dezelfde foto's als deze!

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:33

Ziet er goed uit!! Haha!
heel veel suces saampjes.
mag ik vragen wat voor zadel je er op hebt liggen?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 11:00

kaleightje schreef:
Ziet er goed uit!! Haha!
heel veel suces saampjes.
mag ik vragen wat voor zadel je er op hebt liggen?

Het is een kentaur! Super fijn zadel. Is al 3 jaar oud en nog zo goed als nieuw, heb het nog niet op hoeven te laten vullen.
Is ook een super pasvorm, past op bijna elk paard!

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:44

Je hebt je paard netjes aan het lopen. OK dan! Aan je houding moet idd nog gewerkt worden,maar je bent zeker op de goede weg.
Succes in de M2!

Gerritvdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:10

duidelijke verbetering!
Hoorde dat je zondag een tegenvaller had? Uitslag was prima toch? Mooi een 3 voor de kring, is prima meid!
Zet hem op voor het kringkampioenschap, want dat kun je zeker aan!