Ik oefen het heel af en toe- alleen als het heel goed gaat en ik ontspannen ben maar ik vind het wel een fijne oefening.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Boemm schreef:Mij is verteld dat het niet kan ivm de beenzetting. In ieder geval niet zoals in draf, dat ze zowel scharen met de voorbenen als met de achterbenen. Lijkt me moeilijk, aangezien ze moeten 'springen' en dat ze de benen moeten scharen. Mij lijkt dat bij wijken in galop vooral de voorhand schaart en dat je voor de rest schuin naar de hoefslag rijdt.
Boemm schreef:Mij is verteld dat het niet kan ivm de beenzetting. In ieder geval niet zoals in draf, dat ze zowel scharen met de voorbenen als met de achterbenen. Lijkt me moeilijk, aangezien ze moeten 'springen' en dat ze de benen moeten scharen. Mij lijkt dat bij wijken in galop vooral de voorhand schaart en dat je voor de rest schuin naar de hoefslag rijdt. Appuyeren is een ander verhaal, dan is je paard anders gesteld en zit hij in de andere galop.