Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Esmee (9jaar) @ work met Haymete's Kalim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:37

Narya schreef:
Suzan_kalim schreef:
Mijn laatste topic van Esmee en Kalim was met dezelfde stiek op de zelfde manier en toen zeurde er niemand, maar het is weer terug bij af.

Dan ben ik wel benieuwd naar een link van dat topic, want dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Voila;
[ITP] Gevaarlijke arabier!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:37

Wanneer je foto's plaatst, kun je commentaar verwachten, als je dit niet kan waarderen dan moet je gewoon kop in het zand steken en geen foto's plaatsen! Als het meisje de pony niet aan kan, zet haar dan op een kleinere pony, ipv de pony vast te knuppen!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:39

Suzan_kalim schreef:
Zet maar een slotje op dit topic.
Ik heb hier geen zin in.

Waarom leg je dan niet gewoon één keer uit waarom dat elastiek zo strak zit? Dan ben je eraf. Je reageert nu alleen dat je dat commentaar niet wenst.

Ik vind dat het meisje er netjes op rijdt, je kunt zien dat ze er veel plezier aan beleeft!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:40

Suzan_kalim schreef:

Ik vind je elastiek er daar niet duidelijk opstaan. Op de eerste foto zie ik hem helemaal niet, op de tweede lijkt hij losser te zijn dan hier. Anyway, het zijn dusdanige foto's dat ik op basis daarvan niet kan zeggen of geen commentaar terecht is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:40

Citaat:
Wanneer je foto's plaatst, kun je commentaar verwachten, als je dit niet kan waarderen dan moet je gewoon kop in het zand steken en geen foto's plaatsen! Als het meisje de pony niet aan kan, zet haar dan op een kleinere pony, ipv de pony vast te knuppen!

Helemaal mee eens. Slof is een HULPmiddel, geen DWANGmiddel.
Als je hem daarvoor gebruikt kun je commentaar verwachten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:41

@pearlie : er staat duidelijk waaarom de slof wordt gebruikt,

maar in het andere topic zie je haast niet dat er slof word gebruikt, enigste waar je het nog een beetje op kunt zien is op de eerste twee

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:44

ik vind het toch stukke beter er uit zien op die laatste foto als het elastiek wat losser zit

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:44

Ik denk dat ik het prima uitgelegd heb.
Ik kan best tegen kritiek maar zoveel berichten met hetzelfde daar heb ik gewoon weg niets aan.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:44

StalNollie schreef:
@pearlie : er staat duidelijk waaarom de slof wordt gebruikt,

maar in het andere topic zie je haast niet dat er slof word gebruikt, enigste waar je het nog een beetje op kunt zien is op de eerste twee

Ja ik kan lezen er staat uitgelegd waarom ze dat ding gebruikt in het starttopic.
Maar ik lees nergens een reactie op de vraag van vele medebokkers waarom dat ding zo strak zit. Maar misschien lees ik eroverhee?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:45

steeff2 schreef:
ik vind het toch stukke beter er uit zien op die laatste foto als het elastiek wat losser zit

Mee eens! En daar rijdt ze hem ook keurig toch?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:46

Dit zijn volgens mij de grotere versies van het topic wat de TS aangaf. *KLIK*
Ook daar wordt commentaar gegeven hoor, idd wel minder dan hier maar het is er wel.

Elastiek weet je nu wel, hij doet wel onwijs braaf met zo'n vlo op z'n rug!!

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:47

vind ook dat ze hem daar keurig rijd, vind het er echt veeeeel beter uit zien daar

wel een heel mooi beestje trouwens!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:50

pearlie schreef:
Suzan_kalim schreef:
Zet maar een slotje op dit topic.
Ik heb hier geen zin in.

Waarom leg je dan niet gewoon één keer uit waarom dat elastiek zo strak zit? Dan ben je eraf. Je reageert nu alleen dat je dat commentaar niet wenst.

Ik vind dat het meisje er netjes op rijdt, je kunt zien dat ze er veel plezier aan beleeft!

Nou ik denk dat er dan alsnog mensen gaan lopen zeuren, ze heeft al uitgelegd waarom die stiek zo vastzit. En in het vervolg zal ze het misschien anders doen, zoniet nou en het is haar paardje zij kent hem beter dan wie ook zij weet wat hij aankan. Als het een paar keer voor dat meisje is dan vind ik het niet erg, dat meisje heeft plezier en daar gaat het toch om. (Het paard word niet gigantisch veel belast anders zou het erg zijn, natuurlijk is de stiek wat te strak. Maar ze heeft uitleg gegeven laten we daar eens voorbij kijkken en zeggen wat we vinden van het meisje en het paard).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:55

Dapy: vind beetje erg dat je een reactie plaats als deze:

als het een paar keer voor dat meisje is vind ik dat niet erg, dat meisje heeft plezier en daar gaat het om :

neej sorry daar gaat het niet om,
maar voor het sturen kun je ook een dubbelgebroken bitje indoen, of een martingaal kan ook echt helpen, zoals we al naar mekaar bericht hadden. dus probeer eens dat en laat die stiek eens weg probeer wat anders,

en maak nieuwe fijne fotos

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:58

StalNollie schreef:
Dapy: vind beetje erg dat je een reactie plaats als deze:

als het een paar keer voor dat meisje is vind ik dat niet erg, dat meisje heeft plezier en daar gaat het om :

neej sorry daar gaat het niet om,
maar voor het sturen kun je ook een dubbelgebroken bitje indoen, of een martingaal kan ook echt helpen, zoals we al naar mekaar bericht hadden. dus probeer eens dat en laat die stiek eens weg probeer wat anders,

en maak nieuwe fijne fotos

Ja ik bedoel het ook niet zo.. Ik kan nooit goed schrijven/zeggen wat ik bedoel. Maar ik vind het een beetje sneu dat sommige mensen heel vervelend gaan reageren.. Knipoog Tuurlijk jij hebt wel gelijk ben ik het helemaal mee eens ! Haha!
Sorry als je het een beetje verkeerd begrijpt of ik het verkeerd heb geschreven.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:59

Dat zij niet kan sturen zonder elastiek is natuurlijk onzin. Sturen doe je sowieso met je benen, dus met/zonder elastiek is hier helemaal niet van toepassing. Nu snap ik dat ze pas 9 jaar is en dus nog met d'r handen stuurt, maar ook dan maakt wel/geen elastiek niet uit.

En dat jij de volgende dag dan niet kan rijden vind ik ook een raar argument. Het paard weet dat jij erop zit en als jij dus goed kan rijden (zoals je aangeeft door te refereren naar het feit dat hij normaal wel nageeflijk en ontspannen loopt) kan je hem dus ook hierna rijden. Een dagje niet-nageeflijk lopen is geen reden dat hij de dag erna niet meer wilt lopen.

Verder vind ik het een mooie pony. Ik vind het alleen slimmer om het elastiek eraf te halen. Dat is dan iets om aan te werken. Voor haar om met d'r benen te leren sturen en voor jou om je paard ook te kunnen rijden na een dag wat meer basiswerk.

Neffesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:09

De elastiek zit veel te strak, en dan loop je te zeggen dat het paardje begon te hangen ? Wel is meer dan normaal als je zo met je hoofd naar beneden wordt getrokken. Als iets niet past of de elastiek te kort is doe je het toch niet aan ? Doe jij te kleine schoenen aan ? Ik denk het niet hé , zit niet goed. Wel hetzelfde geld voor dat paardje. De elastiek op de laatste foto is goed en loopt ze ook op de loodlijn. Met de elastiek loopt ze duidelijk veel te diep en achter de loodlijn.
Ik vertel dit gewoon om je te helpen dus neem het op als iets waar je uit kan leren.
Voor de rest een heel mooi paardje en mooie combinatie !

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:31

Ik denk dat je het slim hebt opgelost door even een elastiekje eraan geknoopt te hebben zodat het kindje veilig kon rijden.

Misschien een tip waardoor je je elastiek losser kunt vastmaken.
Door het stuk dat je nu om de singel hebt achter zijn oren te hangen en dan via het bit naar de singel vast te maken.

Op die manier kun je de lengte makkelijker aanpassen.

En verder willen degene die roepen SLOF eerst even een stoomcursus bijzetteugels volgen!!! Boos!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:10

Saskiaatje schreef:
Dat zij niet kan sturen zonder elastiek is natuurlijk onzin. Sturen doe je sowieso met je benen, dus met/zonder elastiek is hier helemaal niet van toepassing. Nu snap ik dat ze pas 9 jaar is en dus nog met d'r handen stuurt, maar ook dan maakt wel/geen elastiek niet uit.

En dat jij de volgende dag dan niet kan rijden vind ik ook een raar argument. Het paard weet dat jij erop zit en als jij dus goed kan rijden (zoals je aangeeft door te refereren naar het feit dat hij normaal wel nageeflijk en ontspannen loopt) kan je hem dus ook hierna rijden. Een dagje niet-nageeflijk lopen is geen reden dat hij de dag erna niet meer wilt lopen.

Verder vind ik het een mooie pony. Ik vind het alleen slimmer om het elastiek eraf te halen. Dat is dan iets om aan te werken. Voor haar om met d'r benen te leren sturen en voor jou om je paard ook te kunnen rijden na een dag wat meer basiswerk.

Maar weet je dan hoe die pony in real life is? Niet elk paard is hetzelfde hoor, als de TS dat zegt, zal ze wel gelijk hebben, zij kent de pony het beste...
De TS zal waarschijnlijk haar pony ook liever lekker zien lopen zonder elastiek, maar blijkbaar kan het niet.

Maargoed, leuke pony hoor! Ze vond het zeker erg leuk om te rijden?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:15

In dat vorige topic wordt ook meerdere malen gezegd dat dat ding veel te strak zit. Dan snap ik niet dat de TS daar niets aan doet. Als het niet veilig is om met een gewoon hangend elastiek te rijden, dan zou ik gaan twijfelen of dit wel hetgene is wat ik zou doen met mijn paard. Elastiek voor de veiligheid, tot zover, maar mijn pony dusdanig inbinden voor de lol van een klein meisje, dat gaat er bij mij niet in. Jammer dat je niets met het commentaar doet.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:51

Ik kan me op zich wel indenken dat je voor de veiligheid er iets aan knoopt. Het meisje is inderdaad maar een vlootje Knipoog De discussie van "als ik haar zonder stiek laat rijden, dan krijg ik hem morgen zelf niet meer rond" snap ik ook wel. Dat zegt uiteraard ook iets over de rijkunsten van de TS, maar we zijn helaas niet allemaal Anky's......

Maar misschien is een gogue iets? Die kun je op lengte maken en die werkt alleen in als het paard te hoog komt. Dan stel je hem toch in op laag/rond zodat het paard ook nog aan de rug werkt, ipv in de krul wordt gezet omdat er een vlootje op zijn rug zit? Is een tip, geen aanval....

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:58

Hoi, dat is toevallig. Ik las net jezelfde topic op het avs. Toen dacht ik meteen, oeh, als ze dit op bokt zet dan kan ze heel wat commentaar verwachten. Knipoog
En ik zit even op bokt en zie ik gewoon hetzelfde topic hahahaha!

Ik snap het wel dat je die elastieken eraan zet. Maar als je ze alleen op dit standje kunt zetten, dan zou ik gewoon even andere elastieken halen. Maar als het gewoon even voor een half uurtje is, dan krijgt hij er echt niets van hoor.

Gr. Jeannine

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:00

jammer dat ik zoveel van dit soort topics tegen kom op bokt. er zijn de laatste tijd bijna geen topics meer te bekennen waar niet iets op aan te merken valt.
ik vindt tips en fatsoenlijke meningen geen probleem, maar de manier van 'aanvallen' wordt wel steeds erger hier op bokt. we zijn niet allemaal geweldige amazones/ruiters, we kunnen toch juist van elkaar leren. iedereen maakt fouten, dan is bokt er juist om te helpen/aan te passen. ik zeg trouwens niet dat het om een fout gaat want het lijkt me prima onderbouwd. ik ben het wel met de rest eens dat hij wat strak oogt, de reden snap ik wel. er zijn idd wel elastieken die te verstellen zijn, dat lijkt me voor het paard veel fijner lopen. je paard loopt wel lekker door en lijkt er geen probleem mee te hebben.
ik vindt het leuk dat je je nichtje de kans geeft. je hebt een prachtige arabier. en ik hoop dat je topic een beetje gezellig blijft.
het is dat ik geen paard heb op het moment, maar een topic plaatsen is de laatste tijd niet echt leuk meer. er wordt al gepikt op de kleinste dingen.
(ik snap wel dat mensen zich soms druk maken om dingen, omdat ze voor het paard opkomen, wil dus ook niemand aanvallen, maar ik vindt wel dat de manier van druk maken anders mag) maar goed..mijn mening Knipoog

edit: ohja, ik vindt de laatste foto erg mooi ogen, prachtig koppie..kun je het elastiek niet op deze stand laten of heb je dat al geprobeerd?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:03

Ik vind het een erg leuke pony om te zien, een opvallend beestje! Ja

Over het elastiek is genoeg gezegd. Je helpt je pony zo regelrecht de vernieling in. Doe je elastiek een (heel) stuk losser. Dan zal je pony ook niet meer 'op de kop' lopen. Hij kan dan meer lengte in de hals aannemen en zal zijn hoofd op de loodlijn houden (nu loopt hij er ver achter). Misschien kun je Esmee les laten nemen? Dan krijgt ze door middel van hulp zeer waarschijnlijk ook meer stuur over de pony. Succes!

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:44

Ik denk dat ze nu wel weet wat ze met de elastiek moet ..
Laat dit toch niet weer zoon 10 pagina's lange afbreek-topic worden!

Iedereen valt haar meteen aan over de elastiek, dit snap ik wel maar als het 10x gezegt is hoef je het vind ik niet NOG eens te zeggen.

Verder vind ik het een erg mooie arabier! (ik ben normaal niet zo voor arabieren)
Wat heb je hem netjes wit! Vingers aflikken
Verder vind ik dat het meisje wel erg goed kan rijden!

Nog veel succes
en doe die elastiec er a.u.b nooit meer op