Ik vind de foto's er op zich goed uitzien hoor!. Op bijna alle foto's laat het paard mooi de neus en hals vallen, zonder op de voorhand te kukelen. Dus dat valt best mee hoor! Alleen als je goed kijkt: Hoe dieper je het paard laat gaan, hoe meer hij op de voorhand kukelt. Daar zou ik mee oppassen! Een goed ruggebruik kan ook voort komen uit vn, daarvoor hoeft ie echt niet met zijn neus over de grond hoor!
En waar ik zelf tegenaan liep, was dat het met de neus naar benenden gaan een aanwensel werd voor mijn paard. Zij had ook rugproblemen en ik probeerde dat ook op te lossen met haar lekker met de neus zover mogelijk naar benenden te rijden. Maar op een gegeven moment wordt het "gewoon" voor een paard en laten ze hun neus gewoon zakken, zonder de rug daarbij te onstpannen. Dan denk jij: he lekker! Terwijl het paard je eigenlijk voor de gek houdt... Als je daarvoor "bang" bent, kun je je paard ook juist even hoger instellen (zonder "dressuurhouding" te vragen) en voorwaarts rijden. Op een gegeven moment zal je paard willen zakken en ontspant dan wel zijn rug. Beetje afwisseling houdt elkaar wakker!