Hoe volle nek krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esssther

Re: Hoe volle nek krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:40

ontspannen rijden

Roxyy_Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:31

Ik denk dat er eigenlijk geen manier voor is je moet gewoon veel trainen voor een volle nek. Bloos

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:38

aerdenhout1 schreef:
Een volle "nek" zal je nooit of te nimmer krijgen... een mooie bespierde hals, daarvoor zal je moeten trainen.!
Even ter verduidelijking voor diegeen die niet weten waar de nek zit...dat is het kleine stukje, net achter de oren, waar je zeg maar nog bot voelt.

1ste twee wervels Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 09:22

Roxyy_Sylvia schreef:
Ik denk dat er eigenlijk geen manier voor is je moet gewoon veel trainen voor een volle nek. Bloos

Nou, wil jij deze foto's dan eens verklaren Haha! ? Van een vriendin van me.
Je ziet ook dat de nek eigelijk niet super bespierd is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWJBIBSD.jpg

Op het moment ziet het er zo uit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BH6ES7XW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVA3EMGE.jpg

Dus die nek is er maar vanzelf gekomen Huilen van het lachen ? Nee, ze heeft gewoon echt goed les gehad en een juiste training gegeven Lachen
En tuurlijk, het ligt ook een beetje aan de bouw van je paard. De een heeft gewoon een vollere nek dan de ander.
Maar met een goede training kun je echt wel spieren kweken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:06

Roxyy_Sylvia zégt toch ook juist dat je 'gewoon veel moet trainen' voor een gespierde hals....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:31

Excuses Knipoog
Dan ben ik het met haar eens ; veel trainen Haha! Ja

ozymandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:34

absoluut!

Het gaat er met name om dat het paard zijn spieren, die vanaf zijn atlas tot aan zijn staart, gebruikt. Bekijk het plaatje eens van een skelet, dan zie je hoe het werkt en dat helpt echt hoor..

Als je een paard veel werkt, gebruik vooral ook de stap. Zit hem niet tegen maar ga mee. Je handen bewegen mee met de hals en hou je voor! Vooral dat laatste. Niet terug, nooit. Mee, of stil. Maar stille handen in stap kan alleen maar met een verzameld paard. ( vergelijkbaar met galop)

Voorwaarts neerw. is een oefening die goed is als je het correct kan uitvoeren. ( je paard). Als een paard nog niet is rechtgericht en ook niet op 4 benen loopt is het juist destructief. Dan mag hij never nooit lager dan de boeg. Probeer op rechte stukken op 2teugels te rijden, been en langzaam zonder contact verlies en stoten van je handen (dat is het meest moeilijk) de teugels langer telaten worden. Kleine stukjes maar vaak. Je concentratie daarbij is de meest belangrijke factor.

Terughalen of achter de loodlijn is funest en werkt blessures in de hand.

Succes!!! ( bovenstaande snap ik maar ik heb er ook moeite mee hoor)! Dat ligt aan het paard... maar, ik vind wel dat wij als ruiter verantwoordelijk zijn om te snappen hoe het werkt)