Tuigen onder het zadel @ Indoor Tolbert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyy

Re: Tuigen onder het zadel @ Indoor Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:11

Kwijl Friesje! loopt netjes zeg. Echt sjiek zoeen show te rijden. Alleen vind ik het er nou niet bepaald ontspannen uitzien eigelijk. Maar dat kan ik verder niet beoordelen van 3 fotos.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:02

nou ja, ontspannen nee, maar het is geen hang en trek werk. Maar om ontspannen te kunnen zitten tijdens zo'n giga veel actie... is erg moeilijk, vind zel;f dat ik het er goed van af gebracht heb. had de volgende dag wel wat stijve benen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:04

Romyv schreef:
beetje late reactie:

Ik val er zowel onder het zadel als voor de wagen er over.. Wanneer ik mijn paardje niet over zn rug rijdt, omdat ze bijvoorbeeld TE heet is en ik alleen maar dat paard bij me wil houden, dan kan ze ook FANTASTISCH tuigen!! Der knieen komen tot aan der neus, ze blijft lekker ruim en is geweldig hoog opgericht.. Ik probeer juist dat paard wat meer in zn ontspanning te rijden, der passen naar voren toe te laten afmaken en wat meer ruimte in der hals te rijden zodat ze er van achter bij komt..

Dus begrijp nog steeds niet wat hier het nut van is..

nou ja nut... het is vooral show gewoon, maar ook je paard moet ontspannen kunnen lopen, over de rug en van achter naar voor om echt goed te kunnen tuigen. Ook hier is de dressuur de basis... hoop dat je het wat begrijpt zo... het is vooral show, maar ook een hele kunst zoals al het andere natuurlijk... het is juist het mooie als je met zo veel actie nog controle kunt houden en dressuurmatig goed door een baan kunt rijden, en dat schort er nog wel eens aan bij heel veel tuigers...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:11

ok.. ja dat maakt het wat duidelijker! De tuigers die ik zie hebben zo leren lopen door touwtjes aan hun hoeven en vaak onderuit getrokken te zijn.. Mannetje bij ons achter rijdt ook altijd met kettingjes om zn voeten zodat ti meer gaat heffen enzo, begrijp de kunst er dan niet van..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:27

Mooie foto s en een schitterend mooie fries. Vingers aflikken
Gefeliciteerd met je 3e plaats.
Heel veel succes en plezier verder.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:00

Romyv schreef:
ok.. ja dat maakt het wat duidelijker! De tuigers die ik zie hebben zo leren lopen door touwtjes aan hun hoeven en vaak onderuit getrokken te zijn.. Mannetje bij ons achter rijdt ook altijd met kettingjes om zn voeten zodat ti meer gaat heffen enzo, begrijp de kunst er dan niet van..
Zo, ja, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling! Jeetje. Verdrietig Ik zou zeggen, je paard heeft het, of heeft het niet, je kan er rijtechnisch op trainen, maar op die manier?
Maar idd, dressuur is wel de basis, en nut, tsja, show Knipoog (Wat is het nut van over een zo hoog mogelijke hindernis springen Knipoog )

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 13:08

precies, en dat met touwtjes lijkt mij niet de manier nee. Tussen de friezen lopen er ook een aantal waarvan je gewoon kunt zien dat ze in de schoenen getraind zijn, zo jammer. Natuurlijke beweging zijn mooier, echter.

@ noudy: Thanks, ik was ook zooo blij!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:50

Ziet er heel indrukwekkend uit, ik heb ook de filmpjes van Iepke even zitten bekijken en kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk uit te zitten is zeg, maar wel een keer leuk om te zien Ja.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:42

dankje, het is ook echt kicken om te doen, als je die kracht onder je voelt. het ritme van de muziek... echt een kick...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:50

die heeft echt mooie gangen,
mooi paard.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:46

@ sammy1; Thanx, ben ook echt trots op hem...

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:34

Wauw!!!! Wat een power..... ik ben niet thuis in deze tak van sport dus commentaar heb ik niet. Ik vind het er echt wel spectaculair uitzien.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:02

thanks.. nog meer reacties?? gooi alles er maar uit...