Renate en ik weer een keer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Renate en ik weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:39

Ik ben het met Zazoeyou eens. Ook in je andere topic heb ik dit gezien, het zadel is echt te klein voor je, je drukt te veel op de lepel en daarmee op en elendige manier in de rug van je paard. Dat je maximaal drie keer in de week rijdt staat hier los van, want ook daarmee kun je schade aanrichten.

Niet beledigend bedoeld, maar bij ons op stal rijdt een hele forse vrouw op een Belgisch koudbloed. Zij reed ook eerst met Engelse zadels maar veel mensen die echt verstand hadden van zadels, houding en de invloed van dat op het paard raden haar een westernzadel te nemen. Dit heeft ze gedaan en het werkt super. Ze had bijvoorbeeld altijd met het aangaloperen dat ze zelf iets terugviel (op de lepel) waardoor haar paard begon te bokken. Dit doet hij nu ook niet meer!!!

Het is maar een suggestie, als je er niet aan wilt snap ik dat best. Maar ik denk niet dat je dit door moet trekken...Overigens kan ik niet zien dat het zadel het paard niet past. Daarvoor zou ik het "live" moeten zien.

Pubelia schreef:
mijn zadel zit voor mij heerlijk, dat is het belangrijkste.

Misschien zou je hier even over na moet denken, want ik kreeg echt een brok in mijn keel toen ik deze reactie las...Dit is echt wel een beetje egoïstisch...Ik hoop dat je dat inziet!!!

Verders: Zoals gezegd is je houding goed en ik vind je haflinger prachtig! Ik kijk uit naar foto's in haar zomervelletje! Dan vind haar namelijk echt super knap! Heel veel succes met alles Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 14:38

Adil18 schreef:
Ik ben het met Zazoeyou eens. Ook in je andere topic heb ik dit gezien, het zadel is echt te klein voor je, je drukt te veel op de lepel en daarmee op en elendige manier in de rug van je paard. Dat je maximaal drie keer in de week rijdt staat hier los van, want ook daarmee kun je schade aanrichten.

Niet beledigend bedoeld, maar bij ons op stal rijdt een hele forse vrouw op een Belgisch koudbloed. Zij reed ook eerst met Engelse zadels maar veel mensen die echt verstand hadden van zadels, houding en de invloed van dat op het paard raden haar een westernzadel te nemen. Dit heeft ze gedaan en het werkt super. Ze had bijvoorbeeld altijd met het aangaloperen dat ze zelf iets terugviel (op de lepel) waardoor haar paard begon te bokken. Dit doet hij nu ook niet meer!!!

Het is maar een suggestie, als je er niet aan wilt snap ik dat best. Maar ik denk niet dat je dit door moet trekken...Overigens kan ik niet zien dat het zadel het paard niet past. Daarvoor zou ik het "live" moeten zien.

Pubelia schreef:

Misschien zou je hier even over na moet denken, want ik kreeg echt een brok in mijn keel toen ik deze reactie las...Dit is echt wel een beetje egoïstisch...Ik hoop dat je dat inziet!!!

Verders: Zoals gezegd is je houding goed en ik vind je haflinger prachtig! Ik kijk uit naar foto's in haar zomervelletje! Dan vind haar namelijk echt super knap! Heel veel succes met alles Lachen

Dit zadel is nog maar een paar maanden oud, mijn andere zadel is gejat.

Ik vind het knap dat mensen vanaf 1 foto kunnen oordelen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:45

Das rot natuurlijk. Maar je zit bij dit zadel toch echt te veel op de lepel, sorry...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:33

pubelia schreef:
[Dit zadel is nog maar een paar maanden oud, mijn andere zadel is gejat.

Ik vind het knap dat mensen vanaf 1 foto kunnen oordelen.

Het zadel zal ook wel passen op je paard,,DAT neem ik direct van je aan(als zadelmaker en DA dat zeggen)maar dat is het probleem niet...

Het probleem is dat het zadel TE klein is voor JOUW,,(niemand zegt hier iets over een verkeerd OF niet passend zadel voor je haffie)

Doordat het zadel te klein is voor jouw, drukt het op de rug van je paard op 1 plek ipv over het gehele draagvlak Ach gut

Ik zeg dus NIETS over je gewicht OF over een verkeerd passend zadel voor je haffie,,ik zeg alleen denk er eens overna Huilen .. of rij desnoods ZONDER zadel,,dan is gewicht/druk WEL gelijk ))

Met deze te kleine inch rondrijden is geen pretje voor je paardje Huilen

En nogmaals,,ik wil alleen maar helpen,,het is goed bedoeld,,echt waar Pling

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:38

Zazouyou, ik voel zelf toch wel hoe ik erin zit, is beter als oordelen van 1 foto...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:44

pubelia schreef:
Zazouyou, ik voel zelf toch wel hoe ik erin zit, is beter als oordelen van 1 foto...

klopt vanaf 1 foto is het moeilijk oordelen, maar er is ook verschil tussen een zadel wat lekker zit of een zadel wat lekker ligt

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:46

pubelia schreef:

Ik heb meer foto's gezien van jullie topic,, je zit echt OP het zadel ipv erin..je hebt voor en achter geen ruimte over..

Zelfs IK met mn 1,68cm en 70kg had maar 3 vingers over in 17,5inch tussen billen en lepel,,TOCH zat ik teveel achterop de lepel (wat niet alleen slecht is voor de rug van het paard,,MAAR ook voor het zadel)EN dus ben ik overgegaan op 18inch zadel,,nu zit ik netjes in midden en heb ik hand VOOR en hand achter over Knipoog

Maar goed meid Verdrietig ,, ik ga er dan NIET meer op in.. Ach gut (jammer dat je mij niet OF verkeerd begrijpt)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:47

pubelia schreef:

Zazoeyou bedoeld het echt goed. Dat het zadel voor jou lekker aanvoelt wil niet zeggen dat dit voor het paard zo is! Dit is geen kwestie van "hoe voel ik me erop" maar en kwestie van goed kijken.Het spijt me dat je dit niet in wil zien, hiermee doe je in mijn ogen je paard te kort...

MarcoBorsato schreef:
maar er is ook verschil tussen een zadel wat lekker zit of een zadel wat lekker ligt

Juist, mooi gezegd Lachen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:54

Leuk paardje Lachen De ándere hebben wel een beetje gelijk Geld, geld! T zadel is vrij klein...

Voor de rest enorm leuk Lachen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:55

leuk paardje Lachen
ik kan niet van een foto zien of het zadel lekker ligt of niet dus daar zal ik verder ook niet over in discussie gaan, veel plezier met rijden met je haf Lachen

_Flicka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:29

Leuk paardje, vind dat het er netjes uitziet op de foto's! OK dan! Verder wil ik niet oordelen of je zadel vs bips, maar wil nog wel even kwijt dat ik het knap vind van al de mensen die hier wel een oordeel over vellen. Zo duidelijk zijn de foto's niet, als ik met een slobber trui op mijn paard ga zitten lijkt het ook als of ik met m'n kont zowat over het zadel heen hang Clown Niet iedereen is gezegend met maatje 38, ik zie hier iemand op de foto die plezier heeft met haar paardje en dat plezier wordt aardig vergalt door mensen die maar raak banketstaaf en alles vanaf een foto beter weten. Vork

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:33

_Flicka_ schreef:
Leuk paardje, vind dat het er netjes uitziet op de foto's! OK dan! Verder wil ik niet oordelen of je zadel vs bips, maar wil nog wel even kwijt dat ik het knap vind van al de mensen die hier wel een oordeel over vellen. Zo duidelijk zijn de foto's niet, als ik met een slobber trui op mijn paard ga zitten lijkt het ook als of ik met m'n kont zowat over het zadel heen hang Clown Niet iedereen is gezegend met maatje 38, ik zie hier iemand op de foto die plezier heeft met haar paardje en dat plezier wordt aardig vergalt door mensen die maar raak banketstaaf en alles vanaf een foto beter weten. Vork

Als je dat niet ziet moet je beter kijken Haha!

En iedereen gunt hier Pubelia haar lol, maar vooral de Halinger ook een leuke en aangename tijd onder het zadel, en dat gaat niet wanneer iemand op de lepel zit Knipoog

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:50

Adil18 schreef:
Pubelia schreef:

Meteen een brok in je keel krijgen om dat t misschien eventueel zou kunnen zijn dat t zadel niet goed is en dat zij zelf het wel goed vind zitten? Vind sommige reacties toch wel erg overdreven.
Als ze zegt dat de DA en de zadelmaker het heeft gecontroleerd, en waarschijnlijk zal ze het zelf ook wel zien, waarom wordt dat dan niet gewoon van haar aangenomen?
Zij kent haar eigen paardje denk ik echt wel, en beoordelen of een zadel goed past of niet lijkt me sterk van 2 beetje onduidelijke foto's.
Ziet de pony er ook uit alsof hij het enorm onprettig vind? Naar mijn mening niet.
Zo, dat moest er ff uit.. sommige reacties hier op bokt vind ik soms zo flauw..

Mijn eigen commentaar: de eerste foto geeft mij een rustig beeld en ik vind je een nette houding hebben, succes ermee! Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:01

Brookers schreef:
Meteen een brok in je keel krijgen om dat t misschien eventueel zou kunnen zijn dat t zadel niet goed is en dat zij zelf het wel goed vind zitten? Vind sommige reacties toch wel erg overdreven.
Als ze zegt dat de DA en de zadelmaker het heeft gecontroleerd, en waarschijnlijk zal ze het zelf ook wel zien, waarom wordt dat dan niet gewoon van haar aangenomen?
Zij kent haar eigen paardje denk ik echt wel, en beoordelen of een zadel goed past of niet lijkt me sterk van 2 beetje onduidelijke foto's.
Ziet de pony er ook uit alsof hij het enorm onprettig vind? Naar mijn mening niet.
Zo, dat moest er ff uit.. sommige reacties hier op bokt vind ik soms zo flauw..

Mijn eigen commentaar: de eerste foto geeft mij een rustig beeld en ik vind je een nette houding hebben, succes ermee! Lachen

Ho ho! Wacht eens even! ik heb NOOIT gezegd dat dit zadel het paard niet past! Ik zeg alleen dat de RUITER te groot is voor het zadel en hiermee teveel op de lepel zit waardoor je onaangenaam in een paardenrug drukt.

En dat dan iemand zo reageerd, ja daar krijg ik een brok van in mijn keel...! Misschien ben ik wel een zeikerd maar ik zorg er in alle aspecten voor dat ik het mijn paard zo aangenaam mogelijk maak...!

Je moet wel even goed lezen voordat je reacties geeft, je verdraait mijn woorden namelijk compleet...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:01

_Flicka_ schreef:

Er wordt ook niets over gezegd dat ze niet gezegend is met maatje 38, er wordt alleen gezegd dat het zadel te klein is. Dat is geen kritiek (jammer dat het wel zo opgevat wordt), maar een tip.

Saskiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:09

Ik vind dat je super trots mag zijn op je haf! Wat een gaaf ding!
Ik heb zelf ook bijna 6 jaar lang een haflinger gehad.
Ze was 1.45, ik ben 1.78 (en vrij breed). Ik heb zelf altijd met een 17.5 inch zadel gereden. Zat voor mij en voor haar perfect.
Ook onder het rijden. Je kunt het dus niet zo beoordelen, dan moet je gaan kijken hoe het rijden gaat.
Ik zou zeggen, veel succes nog!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:16

Diablo schreef:
Er wordt ook niets over gezegd dat ze niet gezegend is met maatje 38, er wordt alleen gezegd dat het zadel te klein is. Dat is geen kritiek (jammer dat het wel zo opgevat wordt), maar een tip.

Sorry, er moet me even iets van het hart. Ik ken TS niet persoonlijk, maar heb wel een aantal topics van haar langs zien komen. Na ikweetniethoeveel commentaar in andere topics over het gewicht van TS, verzoekt ze nu om het daar even niet over te hebben. Wat gebeurt er vervolgens? 'We zeggen niet dat je te dik bent. Nee. Maar je zadel is wel te klein...' Rolleyes
Op zich knap dat iedereen dat aan de hand van één foto kan zien. Wat is er mis mee TS te geloven? Volgens mij rijdt ze goed genoeg om in te kunnen schatten hoe het zit met de gewichtsverdeling als ze op het zadel zit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:20

Sientje, ik zeg niet dat ík vind dat het zadel te klein is. Ik zei alleen maar dat het niet als kritiek bedoeld is en volgens mij gaat het ook niet over het gewicht. Als men nou gewoon vindt dat het zadel te klein is, moet dat toch gezegd kunnen worden? Dat heeft volgens mij helemaal niets met gewicht te maken, maar wordt wel meteen zo opgevat.

Noortje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:25

Sorry mensen.. ik lees net de reactie's op de eerste pagina over de foto's en wat mij zo opvalt is dat de topiceigenaar zich gewoon moet verdedigen voor haar lichaam, hoe ze haar paard rijdt, welk zadel ze heeft.. Ik begrijp reactie's wel als: 'het is niet het belangrijkste of het zadel voor jij lekker zit maar je zit je pony in de weg' en 'ik zeg niks over te dik zijn' maar ik dat de bedoeling van bokt is elkaar op een positieve manier te kunnen helpen.. De manier waarop het gebracht word.. Laten we aub oppassen dat je elkaar niet loopt te kwetsen! ( en dat betekend niet dat je je mening niet mag geven maar dat kan ook vanuit een positieve kijk...)

Toch?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:43

Natuurlijk mag je elkaar nooit kwetsen. Maar een mening uiten mag natuurlijk wel en bij de 1 gaat dat subtieler als bij de ander. Iedereen is en denkt anders dat is wel te zien. Persoonlijk zou ik als in de ts haar schoenen zou staan er voor kiezen helemaal niet meer te rijden tot er wat gewicht verloren zou zijn. Van het zadel is al vaker gezegt. Heb ik in het vorige topic ook al wat over gezegt. Ts doet er toch niks mee dus het keer op keer zeggen heeft toch geen zin.

Verder vind ik dat er van deze foto's totaal niks te zeggen valt over het rijden en ik het meer een reltopic vind. Want ts weet dat ze deze reactie's krijgt of er nu iets bij gezet word of niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:47

Sientje schreef:
Sorry, er moet me even iets van het hart. Ik ken TS niet persoonlijk, maar heb wel een aantal topics van haar langs zien komen. Na ikweetniethoeveel commentaar in andere topics over het gewicht van TS, verzoekt ze nu om het daar even niet over te hebben. Wat gebeurt er vervolgens? 'We zeggen niet dat je te dik bent. Nee. Maar je zadel is wel te klein...' Rolleyes
Op zich knap dat iedereen dat aan de hand van één foto kan zien. Wat is er mis mee TS te geloven? Volgens mij rijdt ze goed genoeg om in te kunnen schatten hoe het zit met de gewichtsverdeling als ze op het zadel zit.

Persoonlijk vind ik dat je het duidelijk kunt zien. Ik heb zelf ook ooit een dergelijke bemerking gekregen, toen was ik ook nog wat stabieler gebouwd...Maar ik vond dat überhaupt geen commentaar op mijn lijf op zich, het klopte gewoon. Volgens mij was er iets met mijn andere zadel....(ik zal het nog eens na gaan kijken).

Ik bedoel maar te zeggen, ik ben nu veel afgevallen, maar ik ben nog steeds 1.84 en 73 kilo, als ik dan op een 17 inch ga zitten zou ik geheid commentaar krijgen (in mijn ogen terecht), ik heb nu eenmaal een 18 inch nodig. Nou, das toch niet erg? Hoofdzaak is dat mijn paard zich er goed door kan bewegen...! Pling

Nogmaals, ik heb niks gezegd over het gewicht van de ruiter, maar het zadel is te klein voor haar. Als een volwassene van 60 kilo op een te klein zadel zou rijden zou ik dat ook zeggen, het is gewoon niet aangenaam voor het paard...!

@ Noortje_87: Vertel me dan eens wat er niet positief is aan mijn commentaar (en dat van anderen)? We hebben alleen maar het welzijn van haar paard voor ogen....

@ Breitling: Hier sluit ik me bij aan..!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:57

Nu vraag ik me toch serrieus af wat de bedoeling is van dit topic? Pubelia heeft al meerdere HAW topic's geopend, telkens weer met een slechte afloop helaas. Er wordt in de openingspost zelf al aangegeven dat de eerste foto "één van die weinige goede momenten". Wat moeten wij dan, als leden van bokt, reageren? "Goed zeg!" Want het beeld op foto 1 is zeker niet slecht, in tegendeel. (afgezien van de weggedrukte rug.) maar op de volgende foto zie je direct dat het slecht een momentopname is. (of foto twee, maar na een aantal topic's denk ik wel dat de houding van Renate meer is zoals op 2, dan op 1.)

Pubelia, ik vind het knap dat je nog steeds foto's durft te plaatsen, want niemand wil telkens weer opnieuw slechte commentaar krijgen over haar gewicht, het zadel, haar haflinger,... En toch zou ik even na gaan denken over de realiteit van deze foto's. De bedoeling is om Renate in een constante lijn te laten lopen als op foto 1, dus op dat vlak: prima hoor! Super dat je nu al zo'n momenten hebt. Maar als je juist de betere foto's plaatst, denk ik dat je jezelf een beetje voorliegt. Het gaat nu eenmaal niet bij iedereen perfect.

Ik ga niet oordelen over je gewicht, het zadel, of het feit als je haflinger jou aankan. Dat is iets wat jou het best (zou moeten) weet/weten. Er worden hier zoveel goed bedoelde adviezen gegeven, en niemand die je afkraakt of iets slecht bedoeld. En toch krijg ik bij elk topic weer de indruk dat je "het zelf wel beter weet". (Terwijl vele boktleden een totaal andere mening hebben.) Misschien moet je eerst even zélf realistisch naar het beeld kijken. Vind jij dat het nog past? Op foto 1, kijk eens naar de rug van Renate. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar ik neem aan dat de gezondheid van Renate belangrijker is. En ook met 3x op een week te rijden kun je problemen veroorzaken. (wat niet wil zeggen dat dit nu het geval is.) Alleen denk ik toch te mogen zeggen dat dit geen ideaal plaatje is. Knap dat je nog steeds foto's plaatst, terwijl je zelf (denk ik) ook wel weet dat er niet allemaal goede commentaren zullen komen. Maar als je het weet, denk je niet dat er dan iets van waarheid in schuilt? Want ik ben er van overtuigd dat je dit zelf ook wel door hebt.

Verder niets over je gewicht, lichaamsbouw, of lengte. Iedereen kan en mag plezier hebben met paardrijden. Dus helemaal geen belediging voor jou! Lachen Ik zou zeggen, nog veel succes met afvallen, het ombouwen van je moestuintje, en hopelijk komt er niets slechts uit het bloedonderzoek...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:04

Fijn om te zien dat je weer lekker aan het rijden bent en wat gaaf dat er aan een nieuwe bak gewerkt wordt voor je! Een hele luxe!

Lekker genieten van je pony en je leven hoor en laat de (soms wat over-) critische blikken maar lekker even langs je heen gaan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:07

Pubelia - welke maat zadel heb je als ik vragen mag? Ik weet namelijk dat er ook zadels in 18,5 en zelfs 19 inch te koop zijn, en in denk dat die voor jouw postuur heel goed zouden passen Lachen
Misschien een idee om met de tijd toch eens naar te gaan kijken? Ik heb zelf een 18,5 inch zadel van Kentaur en dat bevalt mij echt super Ja
En niet om je te veroodelen, maar gewoon, om maar eens met de woorden van een verkoopster uit een kledingzaak te spreken "je kunt wel persé die broek aan willen trekken, maar soms moet je gewoon luisteren naar wat je kont je zegt" Haha!

Oftewel - een goed passend zadel is heel belangrijk, ook al vind je nu dat dit zadel je fijn zit Lachen

Je krijgt nu namelijk puntbelasting op de lendenen van je haflinger en dat wil je toch niet? De volgende keer zou ik je DA eens vragen om ook te controlen als jij in het zadel zit, en eventueel de zadelmaker er bij te vragen, dan weet je het helemaal zeker!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:37

opzich heel leuk paardje en je hebt echt een super zit maar ik ga het je idd ook weer vertellen. Het is misschien lastig vanaf 1foto te zien maar toch is het voor mij vrij duidelijk. De TS weet ook allang dat ze geen maatje 36 heeft dus dat is allemaal onnuttigen info. Wat ik wel vind is dat je wel een te kleuin zadel hebt voor je ehm tja hoe zeg je dat netjes billen,kont, derierre. bla bla.