Fiona (4,5j) @ trainen voor SVS Dressuur selectieproeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Re: Fiona (4,5j) @ trainen voor SVS Dressuur selectieproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:42

Veel succes met je proeven.. Ja
Je geeft zelf aan dat de A een probeersel is, en eigenlijk nog iets te hoog gegrepen. Maar wie weet sta je over een maand en 3 weken weeral een beetje verder dan waar je nu staat. Je gaat er vast veel van leren, en dan weet je waaraan je kan gaan werken Lachen
Het ziet er nog niet overal even ontspannen uit, en het lijkt soms alsof je je hand wat vastzet, mr met de nodige hulp en oefening, gaat dat wel beteren Knipoog

Veel beterschap aan je paardje, en alvast heel veel succes! Haha!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 13:19

Leuk seg Lachen Ik had ook graag meegedaan maar er is bij ons op school weiniog over gezegd. Moet je om hieraan te mogen meedoen ook je A- en B-brevet hebben?

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:20

hopelijk is je paard weer snel de oude... Knipoog
vind sommige oefeningen wel al hoog gegrepen voor zo een jong paard. zou vooral nu dat het paard aan het herstellen is van die worminfectie wat meer basiswerk doen zodat ze weer spieren kan kweken.
vind het er op sommige foto's wat gespannen uitzien...

veel succes op de svs wedstrijden!!!! Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:45

Wat jammer dat je paard zo afgezwakt is door de infectie! Ik heb even in je profiel gespiekt en ze is inderdaad flink ingevallen.

Ik ben het er, net zoals de meeste mensen, mee eens dat je eerst je paard moet láten herstellen, basis kunt oefenen en zo weer meer spieren kweken. Maar jij kent je eigen paard het beste, en je hebt bevestiging van de dierenarts dus zo slecht zal het niet wezen, dat kunnen wij vanaf de fot's niet beoordelen natuurlijk.

Succes met je proeven!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:34

Zo Eva! leuk om eens @work foto's te zien van Fiona! Ja Je hebt echt een leuk diertje onder je kont. Jammer hé zeg van die wormen, maar ondanks dat vind ik het er zeker niet slecht uit zien! Wat lijkt Fiona groot zeg, met jou erop haha, hoe groot is ze? Over het rijden: Soms lijkt het alsof ze inknikt bij de eerste halswervels, het lijkt niet helemaal vlot zeg maar. Maar anders: wauw, wat doet ze het goed zeg!! Lachen Super hoor, en zeker als je de situatie kent. Leuk setje ook haha, en we moeten eens meeten hé!! Lachen

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:00

jaa het zal er al veel beter uitzien als ie dikker werd en geschoren Haha!,
en je moet recht op zite en tenen naar binne en handen recht op je hebt piano handjes Haha!

Loree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:34

Ik ga er ook aan meedoen ( in Bilzen ) ook de E5 en misschien de A6 omdat daar al een eenvoudige galopswissel inzit en die heb ik nog niet helemaal onder de knie , we zullen zien.

Mooi paardje alleen een beetje mager maar dat komt vast wel weer goed als ie er weer helemaal bovenop is .
xx

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:45

eva_fiona schreef:
Oh jee, nog langer?
Ik vind het eerlijk gezegd nu al aardig moeilijk om zo lang te zitten.

En zoals ik al zei, die appuyementen zijn we echt nog niet lang mee bezig en ik verwacht natuurlijk ook niet van een bijna 5-jarige dat ze dat nu al doet. Het gaat mij er enkel om dat ze de bedoeling snapt. EN mss ligt het wel aan het moment ook. Moest je haar langs voren zien zou het mss wat duidelijker zijn. En ze zet in draf ook nog niet veel over, want daar heeft ze het nog erg lastig mee.

E5 is een B-proefje denk ik en A6 L2 mss zelf als stukjes M1
(even ter info: we zijn nog nooit op dressuurwedstrijd gestart).

En wat betreft de worminfectie: VA heeft me verzekerd dat ik zeker mocht blijven doortrainen.

Je beugels zijn idd wel kort. Jij hebt het idee dat je lang zit maar dit is niet zo. Het zadel past niet bij jou bouw (lange benen). Eigenlijk zou je een zadel moeten proberen met een langer zweetblad, dat zou je beenligging ten goede komen. Probeer met rijden je hakken wat meer uit te drukken en je benen op zijn plaats te houden en niet te ver naar achteren leggen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:30

Beestje is nog geen jaar ohz Bloos! ?
En dan al deze oefeningen, en dat terwijl ze zo iel is
Sorry, maar persoonlijk vind ik dat maar niets.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:18

Als mijn paard er zo uit zou zien zou ik me eerst concentreren op herstel en dan pas gaan denken
aan wedstrijdtraining.

Vind paard niet alleen te mager maar hij toont in zijn geheel niet in een goede conditie zeg maar.

Heel veel succes en ik hoop dat hij snel hersteld.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:22

Ik zal ten eeste zeggen, stop met intesief rijden totdat je je paard eens fatsoendelijk op gewicht hebt!
Ik vind dat hij er niet goed uitziet, dan vind ik ook dat je niet intensief op een dier kunt gaan rijden!
voor de rest ziet het er wel redelijk netjes uit

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:25

eva_fiona schreef:
Whisperke schreef:
Vind het knap hoor... Maar vind wel dat hij wat meer vet op zijn lijf mag hebben...

Ik had er dan ook bijgezet dat ze herstellende is van een worminfectie...

Om eerlijk te zijn snap ik niet dat je haar niet een paar weken langer rust geeft.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:09

Ik ben het met de voorgaande berichten eens; geef je paard wat tijd om te herstellen.

Er moeten echt de nodige kilo's aan en vind hem/haar op de foto's echt niet tonen. Dat komt ook gedeeltelijk door die ontzettend dikke vacht.

Ik zet ook mijn vraagtekens bij de oefeningen die je uitvoert; begin bij de basis!

Hopelijk komt ze snel weer in conditie en train dan lekker verder.
Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:20

Door die vacht lijkt ze juist nog dikken dan ze eigelijk is.
Als je je paard goed voor elkaar hebt kun je haar ook wel over 2 of 3 weken weer oppakken en dan nog even een week lekker trainen, met mate uiteraard!
Daarbij heb ik ook mijn vraagtekens bij de oefeningen, je traint al appuyementen terwijl ze nog maar 4 is, ze mag pas appuyementen in een proef lopen als ze 6 is, je hebt daar dus nog tijd genoeg voor.
Daarbij hoef je in de proef die je komende wedstrijd moet rijden geen appuyementen en travers te rijden dus zou ik dat zeker niet oefenen als je paard in zo'n conditie is.

Geef haar lekker rust en pak haar pas weer op als ze er weer wat beter uitziet. Ik neem aan dat je ook het beste wilt voor je paard, laat haar eerst aansterken en als ze over 2 weken nog niet beter is of je hebt niet genoeg tijd om te oefenen bel dan die wedstrijd gewoon af. Er komt wel weer een volgende Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:24

Ik zou die wedstrijden even laten voor wat het is en je paardje veel aandacht liefde en vooral voer geven om weer goed op te knappen. Dan kan je weer gaan trainen en haar energie ook in trainingen stoppen..
Ze heeft nu veel energie nodig om er weer bovenop te komen, ze zal nu een vrij lage weerstand hebben en denk dat het niet verstandig is dan zo intensief te trainen + een proefje die boven je niveau is (zoals je zelf zegt).

Denk nu even aan je paard..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:26

Ik vind het nog veel te vroeg om met dit paard te beginnen aan appuyementen: ze moet eerst maar de basis goed kennen. Ze gebruikt namelijk haar rug helemaal niet, die drukt ze weg. Laat haar eerst voorwaarts neerwaarts lopen zodat ze die gaat gebruiken.
Ik snap niet goed waarom je een herstellend paard die proef wil laten lopen. Die proef is misschien pas over 2 maanden, maar tot die tijd moet je nog behoorlijk trainen. Er komen toch zeker nog genoeg andere wedstrijden!
Ben het ook helemaal eens met anneliesdj hierboven (was net aan het schrijven toen ik dat las...)