Bloedmooi 21 jarig manegepaard @work met Lins!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Re: Bloedmooi 21 jarig manegepaard @work met Lins!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:46

wow dat ziet er inderdaad goed uit !!

je rijd hem ook erg netjes!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:04

Bedankt voor de reacties Haha!

Hij is wel eigenwijs af en toe hoor, maar dat vind ik juist wel leuk, zeker op zijn leeftijd Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:09

Prachtig paard! Ik ben ook helemaal fan van Pions (heb er 2 gereden). Hij heeft ook echtd at typische Pion hoofd en de uitstraling.

Mooi combi ook overigens. Ziet er netjes en vriendelijk uit. Ik zou 'm alleen iets lager rijden. Het ziet eruit alsof hij zich wat makkelijk opkrult, zoals op foto 2 bijvoorbeeld. Ik vind de 1 na laatst foto een fijn beeld geven. Eigenlijk net wat achter de loodlijn, maar wel ontspannen en los. Ik ben trouwens erg jaloers op je houding! Wat zit jij recht zeg!!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:12

Wat een gaaf paard! Leuk koppie, met zijn oortjes erop Haha! Hij heeft er lol in zo te zien!

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:14

Jeetje wat een mooi beest!!
Echt dat koppie!! Kwijl

Hadden jullie trouwens nog lekker gereden?
Haha!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:02

Amanda schreef:
Ik ben trouwens erg jaloers op je houding! Wat zit jij recht zeg!!

Dankjewel, ik doe m'n best Bloos Haha!

DancylOver schreef:
Hadden jullie trouwens nog lekker gereden?:D

We hebben echt heerlijk gereden! Beetje valse start gehad, omdat ie alles eng vond in de buitenbak waar die eigenlijk nooit komt, maar ik heb 'm maar even laten kijken naar alles en toen vond ie het wel redelijk okee. Alleen de overvliegende duiven niet Haha! Maar toen hij wat meer ontspannen was hebben we echt lekker gereden!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:11

I_Nicky_I schreef:
Hi,

Binnenkort ook maar eens op Ecolusion rijden.. had op hem nog nooit gereden maar het ziet er super uit!

Zolang je 'm woensdags maar niet rijdt Clown

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:14

erg mooi paard en jullie passen mooi bij elkaar.
toevallig niet op zoek naar een eigen paard Knipoog

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:17

Wat een knappperd heerlijk om te zien dat daar de paarden tenminste niet zijn afgeschreven op een bepaalde leeftijd!

Jullie zijn een mooie combi leuk om te zien!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:32

iid gaaf paard maar triest dat ie gaat eindigen als mangeknol

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:21

Wat een schitterend wit paard! Je zou niet zeggen dat dit een manegepaard en al 21 jaar is.

Je rijdt hem erg netjes Lachen Succes

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:35

stephanie_19 schreef:
erg mooi paard en jullie passen mooi bij elkaar.
toevallig niet op zoek naar een eigen paard Knipoog

Ja hij zou de ideale kandidaat zijn Knipoog Helaas heb ik op het moment te weinig tijd om ook maar een leasepaard te hebben.. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover hem.

tita schreef:
iid gaaf paard maar triest dat ie gaat eindigen als mangeknol

Lees even terug op de vorige pagina, dan kan je lezen dat ze het bij ons op de manege helemaal niet slecht hebben. De paarden worden bij ons uitermate goed verzorgd en worden dan ook behoorlijk oud. Ze zijn bij ons totaal niet afgeschreven als ze een manegepaard zijn hoor, ze zijn de koning te rijk!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:38

Leuk paard! Je zou hem toch nog geen 21 jaar geven.
Ik ben het alleen wel met Amanda eens. Probeer hem wat langer en lager in te stellen. Zo te zien krult hij zichzelf nogal op. Verder ziet het er erg netjes uit! Haha! Van zo'n paard kun je nog veel leren.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:42

supertammy schreef:
Ik ben het alleen wel met Amanda eens. Probeer hem wat langer en lager in te stellen. Zo te zien krult hij zichzelf nogal op.

Klopt, daar heb ik afgelopen week meer op gelet, en toen liep die inderdaad wat netter dan nu!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:49

Citaat:
Lees even terug op de vorige pagina, dan kan je lezen dat ze het bij ons op de manege helemaal niet slecht hebben. De paarden worden bij ons uitermate goed verzorgd en worden dan ook behoorlijk oud. Ze zijn bij ons totaal niet afgeschreven als ze een manegepaard zijn hoor, ze zijn de koning te rijk!

Manege is manege en dat is hard werken voor een paard...ook al worden ze goed verzorgd.
Dit paard is waarschijnlijk een eigen paard geweest en nu afgedankt door de vorige eigenaren omdat ie waarschijnlijk te oud was, daar heb ik dus geen goed woord voor over, ik vind dat triest.

En al wil je van je oudje af, doe het dan goed maar niet gauw naar bv een handelaar of manege.

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:57

tita schreef:
Manege is manege en dat is hard werken voor een paard...ook al worden ze goed verzorgd.
Dit paard is waarschijnlijk een eigen paard geweest en nu afgedankt door de vorige eigenaren omdat ie waarschijnlijk te oud was, daar heb ik dus geen goed woord voor over, ik vind dat triest.

En al wil je van je oudje af, doe het dan goed maar niet gauw naar bv een handelaar of manege.

Je baseert dit nergens op. Bij ons wordt er juist op gelet en goed bijgehouden hoe vaak een paard loopt, zeker als ze al wat ouder zijn, dus ook wordt daar bij hem goed opgelet. Op de dag waarop ik rij loopt hij hoogstens 2 uurtjes. Vraag voortaan eerst even hoe "hard" hij moet werken voordat je allerlei beweringen uit.

En dat het triest is van de vorige eigenaren, dan moet je niet bij mij zijn om over te klagen, maar bij de vorige eigenaar.

Bovendien merk je aan het dier dat hij er nog heel veel plezier in heeft om te werken, dus er is niks zieligs aan. Als hij niet meer wilde/kon hadden we dat allang gemerkt.

Zo. Kan het nu weer On-Topic Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:16

Schimpie schreef:
Gaaf paard, wel zielig dat hij de laatste paar jaar van zijn leven als manegepaard moet slijten ...

Wat een onzin zeg... veel paarden kunnen in hun hoefjes knijpen als ze bij ons de laatste jaren mogen slijten.
Lekker rustig aan en als ze het helemaal wat minder trekken gaan ze lekker het land op.
De gemiddelde leeftijd van de oudjes bij deze manege ligt ruim boven de 30.
Wees blij dat er iemand is die zo'n paardje bij de handelaar weg koopt Knipoog
tita schreef:
Citaat:

Ze kijken echt naar wat het paard kan... er zijn zat paarden bij ons die 'maar' een uurtje in de les lopen omdat ze anders schraal worden.
Het is niet zo dat ze perse vol moeten lopen omdat ze geld binnen moeten brengen... deze mentaliteit heeft deze manege niet.
Daarom hebben we ook zo veel manege paarden en pony's Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:37

Even als voorbeeldje... twee weidemaatjes van mijn eigen oude merrie-muts Haha!

Manege pony Sandy (bruin,voor aan met de billen naar de camera) en Surprice (bont).
Afbeelding

Dit zijn twee hele mooie voorbeelden van pony's die zakelijk gezien hun geld absoluut niet opbrengen... maar welke berestein nooit weg zou doen om die reden Knipoog
Sandy is een oudje van ver boven de 30, ze loopt meestal een uurtje per dag in de beginnerslesjes en verder heeft ze een soort van pensioen.
Surprice is een paardje met luchtweg problemen, daardoor rijd ze ook geen volle lesdagen en staat ze ook in het weide clubje.
Ja ze hebben het echt slecht op deze manege Clown

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:40

Je titel zegt idd niks te veel. Mooi paard (ook goed gewassen Knipoog )

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:08

tita schreef:
Citaat:

Afgod
Ik persoonlijk zou mijn paard eerder laten inslapen dan naar een manege verbannen als ik er klaar mee was. Hoe geweldig die manege dan ook is.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:10

wat een prachtige dier zeg!!! Vind hem een super uitstraling hebben Pling

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:15

Schimpie schreef:
Afgod
Ik persoonlijk zou mijn paard eerder laten inslapen dan naar een manege verbannen als ik er klaar mee was. Hoe geweldig die manege dan ook is.

Niet relevant aan dit topic Vork

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:16

sherif schreef:

Ja he?! Toen die net kwam was ie erg mager, maar hij is goed opgedroogd gelukkig Haha! Ja

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:21

Sorry ik ga ook eenmaal oftopic

ik vind het de grootste onzin om het paard als zielig te bestempelen om dat hij nu op een manege staat. Als "jullie" ook even de moeite nemen om het profiel van de TS te bekijken zie je dat er meerdere paarden staan op deze manege die in de zelfde staat van conditie zijn als bovenstaand paard.

Begrijp me niet verkeerd ik ken de TS niet en ik heb ook geen flauw idee welke stal dit is, maar als je verder kijkt dan je neus lang is en eens wat interesse opbrengt voor de TS en eens in haar profiel spiekt zie je alleen maar beesjes met een uiterlijke goede conditie.

En inderdaad er zijn genoeg maneges waar de paarden in barre omstandigheden hun eten en die van de eigenaren moeten verdienen. Daarbij is ook te zien dat de TS een capabele amazone is en dat de paarden op deze stal in zo een dergelijke staat staan dat er bespiering b.v op juiste plekken zit.

Trek daar je conclusie uit en NIET uit het woord manege als je dat ergens ziet staan. Knipoog

Er zijn tegenwoordig ook maneges die etischer met dieren omgaan (lees goede instructie waar het paard baat bij heeft, niet alleen de ruiter, 1 a 2 uur rijden, weidegang en professionele verzorging)

@ts => wees trots dat je op een stal als deze les neemt, en trek je niks aan van een te snel getrokken conclusie.

Veel rij plezier!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:22

LINS schreef:
sherif schreef:

Ja he?! Toen die net kwam was ie erg mager, maar hij is goed opgedroogd gelukkig Haha! Ja

op elke foto heeft hij vrolijk zijn oortjes naar voren, hij geniet echt van zijn ritje zo te zien! Pling