Mijn nieuwe pony @ dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Mijn nieuwe pony @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:53

Wat een leuke pony heb je nu Haha! Je rijd hem netjes vind ik. Wanneer ga ik hem eens in real time zien, dus op de manege? Haha! Of ga je hem niet in de les rijden?

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 22:50

GalopRacer schreef:
Wat een leuke pony heb je nu Haha! Je rijd hem netjes vind ik. Wanneer ga ik hem eens in real time zien, dus op de manege? Haha! Of ga je hem niet in de les rijden?

Hee Haha!
Dankjewel Kusje Binnekort nog even niet Tong uitsteken Als ze ietsje rustiger is kom ik naar de manege Lachen Ik rijd dan niet met haar voor altijd in de les maar ik kom wel een paar keer Lachen

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:25

idd waarom rijd je met een zadel dat niet past ik heb een verzorgpony die dat heeft (rijd er nu niet meer op omdat ik dat zielig vind met een slecht zadel) maar die kert je nu de kont toe als je met een zadel aan komt lopen ze springt soms als een gek door de bak heen en je hebt met te lang rijden emt een slecht zadel ook nog kans op vergroeiingen!!!!!!

Mijn overbuurmeisje heeft op dit moment ook egen goed passend zadel amar die rijd nu zonder zadel en als je paard gewoon goed loopt dus wel aan de teugel maar niet opgekropt kun je ook gewoon draven en galoperen zonder zadel.

Ik zou uitkijken als ik jou was.

mii_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:53

Ziet er erg goed uit!
Soms loopt hij iets te diep...

succes ermee!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:22

Leuke pony Lachen Verder zou ik eerst met rijden zorgen dat ze je hand helemaal vertrouwd en regelmatig nagefelijk loopt. Want dat ze nu op sommige punten te diep loopt is niet zo'n probleem. Martingaal heb je idd niet nodig Lachen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:35

lovelyd schreef:
idd waarom rijd je met een zadel dat niet past ik heb een verzorgpony die dat heeft (rijd er nu niet meer op omdat ik dat zielig vind met een slecht zadel) maar die kert je nu de kont toe als je met een zadel aan komt lopen ze springt soms als een gek door de bak heen en je hebt met te lang rijden emt een slecht zadel ook nog kans op vergroeiingen!!!!!!

Mijn overbuurmeisje heeft op dit moment ook egen goed passend zadel amar die rijd nu zonder zadel en als je paard gewoon goed loopt dus wel aan de teugel maar niet opgekropt kun je ook gewoon draven en galoperen zonder zadel.

Ik zou uitkijken als ik jou was.

Op de vorige pagina heb ik het uitgelegt. Weet niet precies waar, maar even wat beter lezen dus Knipoog Toch bedankt Lachen

Edit; de andere trouwens ook allemaal bedankt!

Esmeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:18

ziet er wel leuk uit, alleen zou ik je beugels langer maken;)
dan kan je beter je hakken uitdrukken dus ook je tenen naar binnen draaien.
succes en nog veel plezier met je nieuwe pony!

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:42

Heej, leuke pony zeg!

Is dit toevallig op manege de borg? (woon in Posterholt, en de bak komt me ergens bekend voor..)

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:51

Eva_Arno schreef:
Heej, leuke pony zeg!

Is dit toevallig op manege de borg? (woon in Posterholt, en de bak komt me ergens bekend voor..)

Dankje Kusje ! Nee, is niet op de manege. Het is in melick, misschien zegt je dat iets? Niet bij nijskens maar bij de millingruiters. Knipoog

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:02

Ik vind het iig al heel fijn dat je zelf inziet dat je zadel niet past Knipoog Hoeveel mensen rijden er niet gewoon door met een slecht passend zadel.
Ben benieuwd dat hoe het er straks uitziet met een ander, goed passend zadel. Volgens mij werkt dat verbeterend op zowel jou als je pony. Vindt het ook top dat je 3x in de week les krijgt. Zeker in het begin is het goed om goed te ondersteund te worden bij je nieuwe paardje Ja Onwijs leuk ding heb je hoor, geniet er maar van Ja

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 08:28

Juul schreef:
Waarom toch met een zadel rijden dat niet past? Wacht dan even met rijden of rijd zonder zadel.. Verder mogen je beugels een paar gaten langer en let op je handen. Vind je pony ook erg diep lopen op sommige foto's. Leuke pony, dat wel. Lachen

Helemaal mee eens, en je zadel moet ook (ondanks het niet past Huilen van het lachen ) sowieso bijna 10 cm. naar achter!!