splash met een ZZ licht ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: splash met een ZZ licht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:37

Op kawa is eens mijn instructrice gaan zitten.
Nou ze rijd miljoen keer beter dan dat ik kan rijden.
Ze wilde ook wel laten zien wat ze steeds in de les tegen me zei...
Niet dus... Kawa vond een vreemde ruiter niets en spande zich helemaal.
Gelukkig is zij van dergelijke kwaliteit dat ze meteen wel wist dat ze niks moest gaan proberen te vragen, maar alleen maar braaf rechtuit de ontspanning gaan zoeken.
En dat terwijl Kawa normaal met de neus over de grond te rijden is, oortjes er bijna altijd op heeft.
Toen stonden de oren in de nek en hoofd achter de teugel...volgde de hand dus niet

het blijven dieren.... Lachen

Maar ik merk op bokt ook zo vaak dat mensen roepen, doe het dan zelf, of er heeft eens een ander op gezeten en toen deed hij het ook niet...
Nee wat verwachten mensen ook wel allemaal niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:38

splash1999 schreef:
vaag want er rijden meer mensen op haar aangezien ze erg eenkennig kan worden soms zodat dit dus niet gebeurd. Ze weet hoe ze de hand moet volgen en ze kan het ook maar ze wil het niet. Het is ook geen afdwingen maar een kijkje wat ze doet met een betere ruiter dan ik.

Rk dat denk ik niet ik hoopte dat ze wel iets fijner zou gaan lopen omdat ze dat wel kan maar zo nu en dan niet wilt. Ze hoeft van mij nooit de sterren van de hemel te lopen maar een beetje netjes lopen moet wel.

Ik zou mij daar oprecht zorgen over maken en daar bedoel ik niets rots mee.
Als een paard niet op een rustige hand + drijvend been (erg belangrijk dat laatste ) wil reageren door zich te ontspannen (hand volgen omlaag) dan zou ik toch heel bang zijn dat dit paard zich helemaal niet fijn voelt. Dat ie niet 'aan de teugel' wil is 1 ding, maar niet rustig willen zakken aan de voorkant kan ik me niet herinneren dat ik dat ben tegengekomen behalve bij pijnlijk verreden tuigers e.d.
Ik zag dat je endurance op een halstertje rijd. Misschien moet je juist die momenten aangrijpen om die 40 km lang je paard vertrouwen te geven in het bit en het te gaan volgen omlaag.
Als het iets is wat er alleen in de bak inzit en ze de bak heeft gekoppeld met zwaar werk dan lukt het je op deze manier nooit.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:42

ik rijd buiten met en zonder bit ligt eraan hoe ze zich gedraagd. bij mij gaat het steeds beter. we zijn zelf 3de met onderlinge dressuur geworden van stal en dat was niet met haar hoofd omhoog. Ze liep netjes nagevelijk maar op dit moment is ze dwars. dus dat zal er ook mee te maken hebben

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:44

het komt er in ieder geval op neer dat een Z ruiter niet altijd het gewenste resultaat bereikt. En in dit geval was het de bedoeling gewoon netjes onspannen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:46

Nee klopt
Niet elke ruiter doet dat ff op elk paard.
Paarden blijven dieren. En zeker als ze een langere tijd op 1 manier zijn gereden gaat het vaak niet in 1 keer.
En misschien gaat het volgende keer wel? Of met een andere ruiter die beter klikt wel, hoeft niet eens een Z ruiter te zijn Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:47

nee dat klopt bij mijn instructrice wil het ook niet altijd. (meestal wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:48

ff heel offtopic
heb net je profielgespiekt
Wat een leuk dier zeg!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:48

thanks

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:27

zoals de regel: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Dat geld ook voor ruiters en paarden. Een z paard hoeft met een nieuwe ruiter geen winstpunten te halen in de B. zo ook een Z ruiter problemen kan hebben met een nieuw paard.