Ter vergelijking Chey (7) op een d pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Ter vergelijking Chey (7) op een d pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:19

Waarom rijd ze niet meer op die c dan?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 20:20

Nou dan zie jij het dus al net zo verkeerd Knipoog
Ik heb voor iedere pony gewoon een vaste verzorgerster die erop rijden. En geef die dus zelf geen les Knipoog

Ze rijd niet meer op de c pony omdat die pas overleden is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:20

oh okee sorry..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:21

Persoonlijk zou ik toch gaan voor een kleinere pony! Ze heeft op zo'n grote pony helemaal niets in te brengen. Dat hoeft maar een paar keer 'fout' te gaan en de grap is er snel af. Doe een leuke B of C pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:21

Bedankt voor je uitleg Lachen
Okay nu zegt 98% dat ook deze pony te groot is, (Als het niet meer is)
Wat vind je zelf eigenlijk?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 20:22

We hebben idd ook nog een afspraak staan bij een pony van 1.24. Dus moeten even kijken hoe ze daar op past etc.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:23

Ben benieuwd, dat ziet er vast beter uit, maak je dan ook een topic? Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 20:25

Ik had al gezegt dat het naar mijn idee weinig uitmaakte de D of de E. omdat in een ander topic zoveel mensen ook een D maat noemden zou ik foto's maken als ze op mijn D pony zou rijden. Zodat ze daar ook een idee van hadden.

Als die mensen het daarmee eens zijn dat ik ze op internet zet en als het is voor haar is dan zal ik een topic maken. Wordt wss pas na volgend weekend.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:26

Dat lijkt me een veel betere maat voor haar! laat je het weten of het wat geworden is? En foto's zijn altijd leuk natuurlijk! Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:28

Het wordt misschien een beetje afgezaagd, maar ik vind eerlijk gezegd allebei de pony's echt veel te groot voor dit meisje. Voor een kindje van dit formaat zou ik een b-ponytje aanschaffen, dat past qua maat veel beter, dan kan ze zelf poetsen en opzadelen.
Wij hebben destijds voor onze dochter toen ze net 7 was en qua rijden de shetlander ontgroeid was een klein b'tje gekozen, een welshje van 24 jaar oud en net 1,25 m hoog. Fantastische leerpony voor zo'n kindje, daar heeft ze echt op leren rijden en heel veel vertrouwen mee opgedaan, toen ze 9 was heeft ze een C gekregen, die was toen nog ruim aan de grote kant voor haar en ze was echt niet klein voor haar leeftijd.
Een pony moet je naar mijn idee niet 'op de groei' kopen, daar komen alleen maar teleurstellingen en ongelukken van.

edit; zie dat je ook bij een pony van 1,24 m gaat kijken, dat is in elk geval qua maat veel geschikter!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:28

Ik sluit mij aan bij meerdere mensen die een post plaatsten: een C pony, of misschien zelfs een B zou een betere maat zijn voor een meisje van 7. Deze pony op de foto vind ik te groot en zal ze nooit fijn bij elkaar kunnen rijden. Eerst maar eens wat ervaring opdoen op een beter passende pony en dan later kijken naar een grotere pony.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 20:35

Zelf wil ze gewoon de 1e de beste pony die ze ziet. Net als met dr rijbroek etc..ja die is leuk die wil ik en niet verder willen kijken. Om maar een voorbeeldje te noemen. Ze wil gewoon heel graag paardrijden en poetsen en gewoon een pony waar ze lekker alles mee kan doen.
Maar ga gewoon bij nog een paar pony's kijken. En dan pas beslissen.
Tot die tijd kan ze af en toe die van mij "rijden" en poetsen enzo..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:47

Tja, dat gaat vaak zo met kleine kinderen. Herinner me nog iemand die een 3 jarige pony kocht voor zijn dochter van 8. Kind kon zelf nauwelijks rijden. Slecht idee vond ik, maar de pony was zo braaf. Totdat het dier in de gaten kreeg wat de bedoeling was. Kind viel eraf en pony kreeg de schuld. Dus moest pony maar weer weg. En dan komt er een volgende, en nog eentje....
Ik zou zeggen kijk rond. Er zijn genoeg leuke en vertrouwde ponies voor een 7 jarig meisje, waar ze ook goed op kan leren rijden. En dan is er over een poosje wel weer een grotere pony waar ze mee verder kan. Maar koop een dier wat bij zo'n kind past. Vaak wordt dat uit het oog verloren, en vaak gaat dat ten koste van de pony.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:32

Ze is er idd 'n beetje te klein voor, maar ik heb zelf op 6/7 jarige leeftijd op onze e-pony leren rijden (en perongeluk 'n paar sprongetjes genomen omdat het 'n springpony is en ik dus omdat ik redelijk klein was niet zoveel d'r over te zeggen had), dus het lijkt me toch slimmer dat je voor 'n kleinere pony gaat kiezen Lachen
Ons Mortje was echt 'n heel braaf ding, maar soms kreeg ze toch nog wel 'ns door dat ik toch wel wat klein was, en dan deed ze hetgene wat ze 't liefste deed, en dat was springen Vork
Dus lekker gaan kijken naar 'n kleinere pony, en niet meteen er allemaal hulpteugels aanhangen Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:39

Waarom wil iedereen voor haar bepalen wat voor pony hun moeten kopen?
Hun moeten toch zelf weten wat voor pony ze kopen, ookal kopen ze een paard 1.80, hun keuze, of het slim is, is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:51

Watch_Me schreef:
Waarom wil iedereen voor haar bepalen wat voor pony hun moeten kopen?
Hun moeten toch zelf weten wat voor pony ze kopen, ookal kopen ze een paard 1.80, hun keuze, of het slim is, is een ander verhaal.

Lekker zwart wit Knipoog

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:01

Foto's zijn gewoon van pony uit TS haar profiel!!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:19

@ floor: ja dat zegt ze toch ook...
Ze heeft deze foto's geplaats als vergelijking met het vorige topic...
en jongens, waar maakt iedereen zich druk om, dat meisje krijgt vast en zeker een leuke passende pony, TS komt niet over alsof ze zelf niet ziet dat pony een beetje aan de grote kant is...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:19

Arabian_Girl schreef:
Zelf wil ze gewoon de 1e de beste pony die ze ziet. Net als met dr rijbroek etc..ja die is leuk die wil ik en niet verder willen kijken. Om maar een voorbeeldje te noemen. Ze wil gewoon heel graag paardrijden en poetsen en gewoon een pony waar ze lekker alles mee kan doen.
Maar ga gewoon bij nog een paar pony's kijken. En dan pas beslissen.
Tot die tijd kan ze af en toe die van mij "rijden" en poetsen enzo..

heerlijk toch Lachen ze is in ieder geval een echt ruitertje zo te horen!
misschien inderdaad een leuke C pony weer, kan ze ook de komende pak hem beet 5/6 jaar van genieten. want ik kan snappen dat je de leerpony van je dochter zodra ze eruit groeit niet zomaar wegdoet ( wij in ieder geval niet, onze C pony waar ik als 7 jarige op begon staat er nog steeds, en ik ben 23 Clown )
neem een leuk tussenmaatje waar jullie allebei tevreden mee zijn en waar je dochter de controle over kan houden.
en onthoud.. jij bent de oppermamma, dus ook al is de eerste de beste pony het volgens dochterlief helemaal, JIJ kan dit het beste inschatten voor haar Ja

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:25

Ik vind het er al heel leuk uitzien op die pony's, maar echt controle over zo'n grote zal ze nu nog niet hebben. Ik denk dat je met een C'tje goed zit, niet te groot, maar ook niet te klein. Elke 2 jaar van pony wisselen lijkt me ook niet leuk, en op een C'tje kan ze dan nog wel een tijd. Lachen

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:28

als ze de pony gewoon aankan vind ik het niet uitmaken hoe groot de pony is... ze rijd netjes voor haar leeftijd zeg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:39

Een b of c. Dat is leuk voor het meisje inverband met het poetsen etc. Uit een c zal ze niet zo snel groeien ook, natuurlijk moet er ook een klikje zitten.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:42

Kom dat kindje is maar een dropje, zelfs een C zou ik nog aan de grotere kant vinden,, Koop gewoon een gemakkelijk B pony, wat maakt het uit dat ze over 2 jaar dan een andere moet, maar hier komen ongelukken van... Ze komt amper of niet aan de buik van de pony, Ik vind dat de ouders dit moeten in zien... En als lesgever zou ik zeker de ouders het advies geven voor een kleinere pony, want wanneer ze een grotere kopen kan dit leiden tot grotere teleurstellingen, en wie weet dat ze daarna nooit meer erop stapt. Wat heb je dan??

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:54

mag ik even vragen aan iedereen die dit niet vind kunnen waarom het niet zou kunnen?

Mijn eerste paardrijlessen heb ik gekregen toen ik 5 was, op een KWPN-stamboekmerrie van 1.72 m hoog. Hier heb ik ongeveer 7 lessen op gehad. Daarna op de manege bijna elke week les gehad op D- en E-pony's. En tussendoor af en toe op een stronteigenwijze shet.
Als de pony braaf is, waarom zou het dan neit kunnen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:56

KylaLover schreef:
mag ik even vragen aan iedereen die dit niet vind kunnen waarom het niet zou kunnen?

Mijn eerste paardrijlessen heb ik gekregen toen ik 5 was, op een KWPN-stamboekmerrie van 1.72 m hoog. Hier heb ik ongeveer 7 lessen op gehad. Daarna op de manege bijna elke week les gehad op D- en E-pony's. En tussendoor af en toe op een stronteigenwijze shet.
Als de pony braaf is, waarom zou het dan neit kunnen?

Hier ben ik het dan ook weer mee eens, een a pony of b pony kan soms net even iets vervelender zijn dan die d of e pony. Ze zal groeien en dan kan ze er langer mee doen, het is toch mooi als je zo lang een pony kan houden. Een prachtige band heb je dan.