sjorsie schreef:@Daan_Ordeal
voerschema is prima en hij gaat elk jaar naar de tandarts, hij heeft echt niets, los komt ie ook elke dag, bij anderen doet ie exact hetzelfde dus dit heeft niets met mijn zit te maken
deze vragen verwachte ik al vandaar mijn opmerking over NH
Ik irriteer me een beetje aan je houding ten opzichte van NH, hoewel ik zelf helemaal niet daar mee bezig ben(zie profiel) behalve het feit dat ik bitloos rij. Het is toch logisch,en het meest eerlijk ten op zichte van je paard, om eerst een eventuele oorzaak te zoeken? Vandaar mijn eerdere opmerkingen. Overigens zeg je later dat hij slecht tegen gerommel in zijn mond kan...
Je zegt tegen mij dat het voerschema prima is, maar vervolgens begrijp ik dat hij 3x 2kg brok krijgt en halve kg haver, dat is echt heel erg veel krachtvoer voor een paard dat niet heel erg intensief getraind wordt. Ik heb op school voedingsleer gehad en weet dat je per paard met kijken maar dit is echt veel. Probeer inderdaad iets als maismeel, lekkere dikmaker zonder energie.
Ik heb in het verleden ook veel moeite gehad om het tempo van mijn paard meer onder controle te krijgen (en dus ontspanning). Probeer bij het eerste stapje dat hij ook maar iets harder gaat dan jij wilt gelijk terug te rijden (op je zit!!). Hoe meer hij onder je vandaan gaat hoe meer je terug moet rijden en moeilijker het dus word. En probeer zijn aandacht er bij te houden, dat is per paard verschillend en zul je moeten uitproberen. Daarnaast vind ik dat ieder paard zijn eigen basistempo heeft waarbij hij het meest ontspannen loopt. Mijn paard loopt meer ontspannen in een iets hoger tempo als het gemiddelde paard, natuurlijk ga je ook stukjes wel wat lager tempo rijden maar niet te lang doen als dat spanning geeft.
Probeer jou en je paard alleen maar te helpen hoor...
.