Mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:10

wat een plaatje om te zien. Had je nog leuk commentaar van de jury.
Op de laatste foto zie ik een beetje onderhals misschien dat je daar een beetje voor moet oppassen. Clown

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:11

mooi paardjeh ! Haha!
ga zo door ! Knipoog
jammer dat is zo gespanen is nmaar hij is ook niet zo lang onder het zadel Tong uitsteken
Mzzl

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:14

Dat gaat snel, je ziet echt een enorme vooruitgang!
Het is een plaatje om te zien, inderdaad op de wedstrijdfoto's nog aardig gespannen maar dat is natuurlijk een hele ervaring. Probeer je handen iets meer voor je uit te dragen/iets minder vast te zetten, maar dat zal misschien nog lastig zijn.
Veel plezier met hem!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:34

Lynn_Nikita schreef:
na 4 weken onder het zadel al wedstrijd rijden
doe aub beetje rustig met je pony, die moet nog langer mee, lichamelijk en psychisch
wl ontzettend leuk beestje om te zien

Helemaal mee eens.
Ook zou ik hem niet zo opgekropt laten lopen maar lang en laag, goed over de rug.

Wel een prachtig paard heb je!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:59

Casper is 1.49 m, net 3 weken onder het zadel, ja we hebben hem nu 4 weken... hij is 3 jaar, Aester el Nino X Anjerhofs Rocky. Voor de mensen die op de welshpony HK zijn geweest, yep Hij was daar ook, 2e bezichtiging
Dit was een onderlinge op de pensionstal waarhij tijdelijk staat voor het beleren..
Dit was de allereerste keer dat hij tussen andere paarden gereden werd, daarnaast is Casper de week voor aankomst pas geruind alleen weet hij dat nog niet Bloos
Brittje is mijn dochter, ze is 13 jaar, en ook voor haar was het behoorlijk spannend... behalve dat ze nu tussen andere paarden moest rijden, was ze ook de veiligheid van het halstertouw om de hals kwijt...
Casper en Britt krijgen alle tijd om aan elkaar te wennen, en vooral Casper om te wennen aan alles wat hij nog niet kent en waaraan hij zal moeten wennen...
Als wij gedacht hadden dat hij er niet aan toe was om vandaag mee te doen hadden we hem op stal gelaten Lachen

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:04

Kan me niet voor stellen dat deze pony het geestelijk allemaal aan kan. Het is juist goed om er rust periodes ertussen te doen, dan kan de pony het allemaal verwerken.
Het zou heel goed kunnen dat hij nu zo overdonderd is dat hij braaf is, maar dat hij snel praatjes kan krijgen.

Maar het is jullie paard, dus jullie weten wat het beste voor hem is. Het is wel een knapperd Lachen

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:07

ontzettend mooi dier, met flinke dosis uitstraling.
maar ook mijn eerste ingeving: doe 'ns rustig aan met zo'n dier!. als 't goed is blijft'ie toch langer bij je dan vandaag, en heb je dus alle tijd, en kun je hem dus ook alle tijd gunnen en geven, om met 'm te werken en vooral: om plezier van elkaar te hebben.
natuurlijk wens ik de combinatie nog wel veel plezier en succes met elkaar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:08

ziet er mooi uit,,
maar heb je in 4 weken een dier van groen naar een B proef gereden? lijkt me echt te snel gaan eigelijk?

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:11

mooi paarje zeg.
leuke combi samen!!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:21

Toen ik de eerste foto zag dacht ik 'wauw' prachtig dier! (nog steeds; prachtig dier!)
Maar schrok eerlijk gezegd een beetje toen ik de volgende reeks zag. Rustig aan met dit diertje!
Laat hem eerst eens lekker op zijn benen lopen en evenwicht vinden, ipv hem gelijk zo in de mond te trekken. Foto 6, 8 en 10 vind ik erg storend om naar te kijken en het is zonde; zo'n prachtig paard! Heb je wel professionele begeleiding?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:03

De pony krijgt ook alle tijd van de wereld... er wordt ook rustig aan mee gedaan, dit was gewoon in de bak waar hij anders ook zijn rondjes loopt, alleen nu had mijn dochter een rijjasje aan, pony vlechtjes in, stond er iemand een proef te bleren...
De laatste foto is een stuk uit een geheel, waar net een ander paard langs kwam stuiven en hij zich zeer groot maakte... geeft inderdaad een onvriendelijk beeld, foto 8 is 4 passen later genomen...
Begeleiding? Zekers heeft ze begeleiding, heeft ze altijd nog gehad met het zadelmak maken en beleren van paarden, dit is niet de eerste Haha!
Als hij dadelijk thuis komt te staan, heeft hij nog hooguit 4 dagen dat hij getraint wordt, waarvan 1 X longeerwerk of stapwerk... Zal hij waarschijnlijk tot de indoor 2008/2009 nog 2 X mee gaan op wedstrijd (onderlinge wel te verstaan) en zal hij de indoor ongeveer op 7 a 8 wedstrijden uitgebracht worden (B), en dan zien we wel weer verder Haha!

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:45

Wat een super mooi paardje Haha! !!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:53

Prachtige pony! Maar nu ik lees dat hij nog maar 3 jaar oud is en binnen 4 weken verhuisd, zadelmak en tussen de andere paarden wedstrijd heeft gelopen........denk er wel om dat zo'n jong beestje erg veel te verwerken heeft gehad(hengstenkeuring etc ook al). Waarom niet wat meer tijd enmen om hem te laten wennen aan de nieuwe omgeving, het werken met gewicht op zijn rug(rugspieren die 3 jaar lang alleen maar gebruikt zijn om te grazen, waar nu ineens een mens op gaat zitten).

Ik vind het veel te snel. Ik denk ook dat hij nog een terugslag gaat krijgen als de spierpijn door gaat zetten. Is echt niet als aanval bedoeld maar heb dit al zo vaak gezien, alles gaat goed en braaf en supersnel en ach wat issie toch makkelijk, totdat het paard spierpijn krijgt(logisch) en begint te bokken en dan gaat de zweep erop. Ik zeg niet dat jullie dat doen he, maar je ziet het wel vaak en ik vind het niet eerlijk tegenover een dier wat zijn hele leven lang nog met mensen op zijn rug moet lopen Basis van vertrouwen voor een levenslange sportcarriere lijkt me toch beter dan snelsnel snel resultaten willen halen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:44

Bij alane thuis gaat er echt niet zomaar de zweep erop als ze raar gaan doen Clown

Forever_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:49

Wauw! stoer paard. OK dan!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:51

Wat een super mooi paard! Kwijl
En ja zoals je zelf al zegt is het nog wat gespannen.. Maarja jullie moeten ook nog een beetje gewoon worden aan elkaar warschijnlijk!

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:53

Wauw! Wat een gave pony zeg Pling Cool
Hij is echt cool! Ziet er goed uit voor een paard 4 weken onder het zadel!
Succes met je verdere wedstrijden Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:54

Ziet er leuk uit, alleen idd beetje vroeg maar dat weet je nu wel!

Hoe oud is hij?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:51

mooi paard heb je onder je kont zitten.
ik hoop dat je goed naar hem luistert, veel paarden gaan lange tijd door en door en door en storten daarna compleet in.

succes samen!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:14

jeetje wat word er weer lekker overdreven. moeten ze hem eerst een half jaar laten staan om te wennen en dan een jaar handwerk doen.
echt weer bokt...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:02

Prachtig beestje.. En ach, als het een wedstrijdje op z'n eigen stal is dan is er toch geen probleem? Zelfde bak waar hij in loopt, alleen met vlechtjes en een ruiter in wedstrijdkleding.. Als je nog volop uitwedstrijden gaat rijden in 1x, oké dan snap ik het commentaar.. In dit verband vind ik het erg overdreven..
Heel veel plezier van jullie nieuwe aanwinst, maar dat gaat vast lukken!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:13

Wat een prachtige pony! En zo te lezen weten jullie precies waar jullie mee bezig zijn, van een onderling proefje lopen gaat een pony ook niet dood Knipoog . Heel veel plezier en succes nog met deze knapperd!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:22

Alane schreef:
Casper is 1.49 m, net 3 weken onder het zadel, ja we hebben hem nu 4 weken... hij is 3 jaar, Aester el Nino X Anjerhofs Rocky.

Alane schreef:
De pony krijgt ook alle tijd van de wereld... er wordt ook rustig aan mee gedaan, dit was gewoon in de bak waar hij anders ook zijn rondjes loopt, alleen nu had mijn dochter een rijjasje aan, pony vlechtjes in, stond er iemand een proef te bleren...
De laatste foto is een stuk uit een geheel, waar net een ander paard langs kwam stuiven en hij zich zeer groot maakte... geeft inderdaad een onvriendelijk beeld, foto 8 is 4 passen later genomen...
Begeleiding? Zekers heeft ze begeleiding, heeft ze altijd nog gehad met het zadelmak maken en beleren van paarden, dit is niet de eerste Haha!
Als hij dadelijk thuis komt te staan, heeft hij nog hooguit 4 dagen dat hij getraint wordt, waarvan 1 X longeerwerk of stapwerk... Zal hij waarschijnlijk tot de indoor 2008/2009 nog 2 X mee gaan op wedstrijd (onderlinge wel te verstaan) en zal hij de indoor ongeveer op 7 a 8 wedstrijden uitgebracht worden (B), en dan zien we wel weer verder Haha!

tjee.... Bloos!
moet je een deadline halen ofzo Verward

sorry vind het echt een prachtbeestje! maar dit vind ik toch wel zo zonde!
het diertje is pas 3 jaar oud, word 4 x per week getraind nadat hij pas 3 weken onder het zadel is?
vervolgens geen gel*l, kop in de krul!

leer het diertje eerst lopen op eigen benen en geef het vertrouwen in de ruiter (wat nu overduidelijk mist aan de uitdrukking van het dier te zien)
waarom zo gehaast? het diertje heeft nog zat tijd...en het doet zijn lichaam alleen maar beter door gewoon rustiger aan te doen

geestelijk heeft het dier gewoon fiks wat te verwerken

Ik vind dit echt heel onverstandig en ik voorspel dan ook lichamelijke klachten of geestelijke problemen als jullie op deze voet door blijven gaan...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:33

naadje24 schreef:
Alane schreef:
Casper is 1.49 m, net 3 weken onder het zadel, ja we hebben hem nu 4 weken... hij is 3 jaar, Aester el Nino X Anjerhofs Rocky.

Alane schreef:

tjee.... Bloos!
moet je een deadline halen ofzo Verward

sorry vind het echt een prachtbeestje! maar dit vind ik toch wel zo zonde!
het diertje is pas 3 jaar oud, word 4 x per week getraind nadat hij pas 3 weken onder het zadel is?
Waarvan 1x longeer of stapwerk? En wat is er mis mee met drie keer in de week een kwartiertje rijden? Ik zie er geen kwaad in hoor!
vervolgens geen gel*l, kop in de krul!

leer het diertje eerst lopen op eigen benen en geef het vertrouwen in de ruiter (wat nu overduidelijk mist aan de uitdrukking van het dier te zien)
Ik zie een pony die het in de bak gewoon een beetje spannend vind, en dat is logisch voor een eerste wedstrijdje! Maar om nou meteen te zeggen dat het dier geen vertrouwen heeft in de ruiter? Hoe kun je dat in vredesnaam van een paar foto's af zien?? Verward Sorry ,maar ik vind hier echt niets zieligs aan!
waarom zo gehaast? het diertje heeft nog zat tijd...en het doet zijn lichaam alleen maar beter door gewoon rustiger aan te doen

geestelijk heeft het dier gewoon fiks wat te verwerken

Ik vind dit echt heel onverstandig en ik voorspel dan ook lichamelijke klachten of geestelijke problemen als jullie op deze voet door blijven gaan...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:37

ik geef een mening van wat ik zie.....
je moet het lekker zelf weten hoor....al huilt me hart bij het horen van dit soort dingen
haal je deadline maar, ik mag hopen dat het paardje met de tijd slim word en je de beloning zal geven Knipoog

en niet piepen achteraf...veel succes ermee!