Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Re: Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:20

*zucht* sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd. Kijk nou eens zelf naar je foto's! Vind je het een mooie combinatie jullie samen? Als je je beugels uit doet kun je meelopen. Verder zie ik geen een foto in de draf en galop waar hij lekker ontspannen loopt.... Ga of lopen en leuke dingen doen met dit beestje, of zoek een grotere....

Verder, is in een wei rijden met dit weer link! Stappen kan maar niet racen zoals jij doet!
Laatst bijgewerkt door x_Irisje_x op 24-03-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:20

loesaardbei schreef:
zoek een verzorg pony (póny) geen shetlander, wie doe je een plezier? laat hem tog door een klein meisje bereiden. Dat is toch veel leuker voor allebei?

Wilt u er saus bij?

sorry heel flauw.

nee dit vind ik er ook niet onspannen uitzien...
en je doet behoorlijk gevaarlijk op glad gras (want het had gesneeuwd dus het is nat)

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:21

Milly_ schreef:
ai ai, terzijde dat ik je te groot vind voor het beestje en het volgens mij niet bevordelijk is voor zijn rug, vind ik je ook te groot bent om 'normaal' te kunnen rijden op hem...
Je beugels hangen scheef op de laatste foto, of zakt je zadel scheef(mede door het gewicht?)?
Verder heb je beetje strenge binnenhand

De beugels zijn volgens mij scheef omdat ze wijkt, dus haar ene been naar achter heeft,
Verder vind ik dat als er 1 keer commentaar van 'je bent te groot' is gekomen dat genoeg is, en het niet 60 keer herhaalt hoeft te worden. Straks wordt het een reltopic, en dat willen we niet, verder vind ik dat de TS want minder hevig moet reageren en maar moet verdragen wat er wordt gezegd zonder overal commentaar op te geven. Bloos

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:21

ten eerste, het lijkt wel of je zadel een beetje erg naar voren ligt? dan is het nog schadelijker dat je te groot bent! je beugels zouden wel een stuk langer moeten om een normale dus geen stoelhouding te hebben, maar dan komen je benen veeel te lang en haal je hem uit balans!
ik denk dat je beter een klein ruitertje voor hem kan zoeken, af en toe kan je nog wel eens op m stappen, maar er is meer!
wel een lekker beest zeg!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:22

loesaardbei schreef:
zoek een verzorg pony (póny) geen shetlander, wie doe je een plezier? laat hem tog door een klein meisje bereiden. Dat is toch veel leuker voor allebei?

Het is een dekhengst... beetje link om daar een klein meidje op te zetten!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:22

leuke foto's! je bent misschien aan de grote kant voor je shet, maar blijf in de gaten houden hoe je shet er op reageerd. je merkt vanzelf of hij er nog plezier in heeft of niet meer. ze zeggen hier we van ja je bent niet te zwaar maar wel te groot. en haalt hem uit zn balans, je merkt het vanzelf. moet je moeite doen om hem vooruit te krijgen. loopt die vaak met zn oren in de nek bokt hij ect. dan zou ik er mee ophouden gedraagt hij zich nog vrolijk en heeft hij dr zin in dan zou ik nog even doorgaan todat het echt niet meer kan!

die wijk foto vind ik zo leuk Lovers

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:26

willemlover schreef:
leuke foto's! je bent misschien aan de grote kant voor je shet, maar blijf in de gaten houden hoe je shet er op reageerd. je merkt vanzelf of hij er nog plezier in heeft of niet meer. ze zeggen hier we van ja je bent niet te zwaar maar wel te groot. en haalt hem uit zn balans, je merkt het vanzelf. moet je moeite doen om hem vooruit te krijgen. loopt die vaak met zn oren in de nek bokt hij ect. dan zou ik er mee ophouden gedraagt hij zich nog vrolijk en heeft hij dr zin in dan zou ik nog even doorgaan todat het echt niet meer kan!

die wijk foto vind ik zo leuk Lovers

ZO denk ik er dus ook over en mijn moeder (rijd ook paard) vind dat ook. Lachen Dankje voor de leuke reactie.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:27

Nicky__ schreef:
ten eerste, het lijkt wel of je zadel een beetje erg naar voren ligt? dan is het nog schadelijker dat je te groot bent! je beugels zouden wel een stuk langer moeten om een normale dus geen stoelhouding te hebben, maar dan komen je benen veeel te lang en haal je hem uit balans!
ik denk dat je beter een klein ruitertje voor hem kan zoeken, af en toe kan je nog wel eens op m stappen, maar er is meer!
wel een lekker beest zeg!

Srry, maar als ik te groot ben wat ben jij dan wel neit?
We zijn even groot en volgens mij ben jij zwaarder. Mijn pony is alleen dunner. VErder vind ik het leukdat je hem een lekker beessie noemt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:29

Meid , waaorm plaats je foto's als je het allemaal beter weet!

je bent en blijft TE GROOT

arme pony, dat JIJ dat niet inziet! bah!
lekkere paardenliefhebber ben je dan! niet dus...

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:30

trouwens over het niet ontspannen uitzien, ik vind dit júist ontspannen zij heeft geen stoot martingaal thiedeman elastiek of meer van die dingen. áls ze te groot en hem zou belasten dan zou hij heus niet zo mooi lopen en zo goed zijn best doen.

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:31

Eigenlijk vind ik je wel een beetje te groot voor die pony hoor en dat je dat je dat niet ziet dat je te groot bent

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:31

Ik vind het er niet fijn uit zien, je bent te groot
dat is heel jammer maar dat zul je onder ogen moeten zien!
je gleid zo met zadel en al van je pony af omdat je veel te groot bent voor zijn rug.

Het is ontzettend jammer, maar er komt nou eenmaal een moment dat je te groot word voor die kleine ponies en uit belang voor je pony moet zeggen ik stop er mee!!!!!!!!!

ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat moment is aangebroken!
succes er mee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:32

is niet alleen je lengte die in de weg zit, maar ook je houding en je benen
ik zou toch echt overstappen op grotere pony of met deze gaan mennen

en ook zonder al die hulpmiddelen kan een paard ontspannen lopen willemlover, en doet deze niet, is alleen neus omhoog en racen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:33

Even een vraagje aan Fellpony.. Wanneer loopt een pony correct nagevelijk?

a. voldoende motor (voorwaartse drang), weerstandbiedende hand, pony ontspant in de rug en kaak.
b. sterk terughalen van de binnenhand, veel druk, weinig motor, pony knikt in de hals.

Gewoon even omdat ik er benieuwd naar ben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:34

Een kleiner ruitertje zou idd beter passen.
Willemlover, als je geen goede argumenten hebt, plaats het dan niet. Ik vind het er niet echt lekker uit zien moet ik zeggen, misschien door jou, je grootte en houding. Ik zou echt opzoek gaan naar een kleiner ruitertje, dan kun je haar lesgeven, en dan zal het er een stuk leuker uitzien.

Cassole, B natuurlijk. Nee grapje.. Ja

Ik vind dit ook niet echt lekker ontspannen rond rijden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:35

Je bent misschien wel een beetje te groot voor die pony, maar hij kan het wel hebben. Ik vind het in ieder geval geen dieren mishandeling.

Als je er plezier in hebt, kan je gewoon lekker blijven rijden op het beestje, zolang je het niet te veel en te vaak doet. Misschien kan je zonder zadel gaan rijden, dan kan je de grenzen beter aanvoelen!

veel plezier ermee!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

hoezo ik heb geen goeie argumenten? ik geef dr genoeg! Ja

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

Daphnezz schreef:
Je bent misschien wel een beetje te groot voor die pony, maar hij kan het wel hebben. Ik vind het in ieder geval geen dieren mishandeling.

Als je er plezier in hebt, kan je gewoon lekker blijven rijden op het beestje, zolang je het niet te veel en te vaak doet. Misschien kan je zonder zadel gaan rijden, dan kan je de grenzen beter aanvoelen!

veel plezier ermee!

mee eens!

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:38

Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:38

Tja, ik ga mee met de rest. Dus ik ga het niet herhalen.

Ik begrijp dat jij het beste met je pony voor hebt maar wanneer vind jijzelf dat het niet meer kan? Dat je er te groot voor bent of hem hindert in het lopen?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:38

willemlover schreef:

Je geeft wel argumenten, maar de argumenten die je geeft, slaan nergens op als ik eerlijk ben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:39

Fellpony schreef:
Maar mensen, wat verwachten jullie nou van een Shetlander, dat hij ineens M gaat lopen bij mij...

M lopen, of trekken en racen is een heeeel groot verschil
is ook nog een middenweg

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:39

marlinH schreef:
willemlover schreef:

Je geeft wel argumenten, maar de argumenten die je geeft, slaan nergens op als ik eerlijk ben.

Zou ik ook zeggen

Aniek93

willemlover schreef:
Daphnezz schreef:

veel plezier ermee!

mee eens!

hier ben ik het ook mee eens Knipoog

willemlover

dat kan je zeggen, maar dan moet je niet zeggen dat ik geen argumenten geef! Knipoog