Parel@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Re: Parel@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:11

nou, veel succes Knipoog en veel plezier Haha!
ik hoop dat je over een paar maanden nog foto's plaatst van jullie vooruitgang Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:20

Wat een leuk paard zeg Haha! !
Ik wou nog even zeggen dat een Buckskin toch degelijk geen ras is, maar het is de kleur, alhoewel er wel mensen zijn die zeggen dat het een apart ras is, staat het geregistreerd als kleur Knipoog .
Inderdaad die longeerlijn maar daar is al genoeg over gezegd.
Tenen naar binnen, en proberen niet scheef te gaan zitten.
En je mag nog wel wat werken aan de ontspanning maar ik zie dat je haar nog maar 2.5 maand rijd, dus dat komt vast wel goed.
Voor de rest ziet het er netjes uit!

(ps. ff offtopic, welke W'veen woon jij? want ik woon namelijk ook in een W'veen Nagelbijten / Gniffelen )

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:22

Waddinxveen, vlak naast Gouda

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:22

ziet er leuk uit!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:27

OOOOOOOhhhhhhh ik ben zo verliefd op jou paardje. Ik zou zoals je eerst longeren maar zonder erop te zitten, als ze dan ontstuimig is belemmer je haar niet zodat je ook geen verkeerde houding aan kunt nemen.
Maar voor de rest zal het vast en zeker goed komen. Veel succes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:48

PPPlover, lees even de regels door, je bent net nieuw hier zo te zien.

Verder denk ik niet dat er veel arabier in zit.
Ik vond het verhaal van buckskin ook al een beetje raar.
Het is gewoon een valk , en ze heeft wat weg van een connemara.

Verder , als ze echt wild zou zijn, zou ik het helemaal onverstandig vinden die longe zo los te laten hangen ..
En ook onverstandig om daar een 12 jarige op te zetten.

Je hoeft je niet te schamen dat je eerst 10 minuten aan de longe moet, en dat er een thiedeman aan moet. Iedereen heeft het moeten leren, maar geef niet pony de schuld dat die wild zou zijn oid.

Ga gewoon goed aan de slag met lessen, dat heb je de komende tijd hard nodig vanwege de overstap.
Daarna zal het vast wel goedkomen.
Maareh geen rukjes meer geven hoor... dat is echt absoluut niet de bedoeling en heeft niks met paardrijden te maken.

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:53

je kent der niet, je weet niet hoe ze is.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:53

Als ze volgens jou zo 'wild' is...
Longeer dr voor je gaat rijden inderdaad dan even, Zónder dat je erop zit

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 13:57

Ik zeg niet dat ze onhandelbaar wild is, maar een arabier heeft dat in zn karakter. die zijn nou eenmaal gespannen en snel gestrest, als ze er bijv. een paar dagen niet uit is geweest vanwege storm ofzo, ga ik der niet op mr longeren we der gewn zo. Maar nrmaal ga k er gewn op.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:58

Leuke pony,
Je moet wel begrijpen dat mensen je hier gewoon advies willen geven, dat je moet wennen aan een pony is heel normaal! je bent ook pas 12 dus het rijden komt ook zeker goed! maar ik denk dat als jij zelf meer gaat ontspannen gaat je pony dat ook doen!.
Succes
En ik zou het fijn vinden als je wat duidelijker zou willen typen.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:59

Je spreekt jezelf echt heel erg tegen...
je zegt dat we niet weten hoe die pony is (blijkbaar moeilijk dus) en vervolgens is dr weer niks aan de hand blahblah..
Als jij niet met een arabier overweg kan moet je geen arabier kopen.
Maargoed.. longeren lijkt me idd verstandig, zal zeker wel schelen hoor!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:01

Een pony met veel energie moet je op een consuquente manier aan pakken maar ook weer op een rustige manier.. dat de pony m2 heeft gelopen kan jouw veel leren maar ook weer onverstandig om een wat energie rijke pony daar voor aan te schaffen.. je moet zo'n pony dus kunnen rijden met een goede instructrice en veel geduld kom je er ook wel maar dat kost tijd en zeker veel energie van jouw kant..
Jouw spanning moet inderdaad minder worden en er moet zeker aan jou rijtechnische kant gewerkt worden om dit paard op een rustige en fijne manier te kunnen laten lopen..
Maar in 2,5 maand zou je eingelijk al wel een beetje vertrouwen in je paard moeten hebben dat moet je al eingelijk hebben als je bij de koop het paard gaat uitproberen..
Maar er kan nog een heleboel gebeuren in de komende tijd en wens je dus ook veel succes hier in.. ben benieuwd naar aankomende foto's Haha!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:06

Hée As

Petra ziet der goed uit, krijgen we ook nog Punky te zien? Lachen
misschien is het een idee om Naturel Horsemanchip lessen te nemen?! Daar heb ik met sietske veel aan gehad, en het is goed voor een band opbouwen met je pony.

Bdw, ik heb Astrid in het echt zien rijden, en ze reed toen veel beter dan op de foto's te zien is, en ik zie dat je je handen over de manen haalt, probeer ze een beetje rechtop te houden ivb met zelf sturen enz:) Het ziet er heel leuk uit in het echt, en ik weet ook dat die foto's niet nieuw ofzo zijn, dit waren volgends mij je eerste rij Foto's, (alstans, wat ik gezien heb.) Dus probeer goed naar je zelf te luisteren, en probeer wat tips mee te nemen wat je hierin hoort.

Je komt der wel met Parel, ik weet het zekr!

xxx

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:11

Hey!

Weet je toevallig of dit paardje een paar jaar geleden in Heerhugowaard (noord-holland) heeft gestaan?

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:29

Jullie doen allemaal net alsof k niet kan rijden. Ik weet niet hoor, of je het begrijpt, maar als je een paardje 2 maanden hebt dat je dan gelijk al alles goed moet doen. Ze is soms moeilijk, ze is soms anders maar ze doet wel altijd der best. Ik ben 12 .. dn zal je denken; zo jong en dan al op een arabier rijden. Maar ik heb nog 2 shetlanders staan en daar heb ik vanaf me 5e tot nu alles op geleerd. Parel is heel anders dan een shetlander.. en ik klink mischien een beetje dom dat k dit zeg. Maar je kan allemaal wel zeggen hoe ik het moet doen enzo, terwijl ik dat nu allemaal aan het leren ben. Net alsof ik niet kan rijden .. ik vind het leuk als jullie tips geven.. maar doe niet alsof ik niks weet.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:30

je hebt een mooie ponny aangekocht, vind de kleur ook erg prachtig(valk). Geniet lekker van je paardje en neem lekker rustig de tijd ervoor om aan elkaar te wennen, je kan een hoop leren van je nieuwe aanwinst aangezien ze al de nodige ervaring heeft (M2 dressuur).
Vind vooral de eerste foto erg prachtig (alleen kijk je teveel naar rechts Knipoog ), en op de laatste foto zie ik dat je je handen vast zet op je benen (tenminste zo lijkt het) Bloos ..Voor de rest doe je het netjes hoor meid, ken zat mensen die veeeel ouder zijn dan dat jij bent en die nog lang niet zover zijn. Lol met je knol is veel belangrijker dan dat je teveel gedreven bent om te willen presteren. Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:31

PPPlover schreef:
Jullie doen allemaal net alsof k niet kan rijden. Ik weet niet hoor, of je het begrijpt, maar als je een paardje 2 maanden hebt dat je dan gelijk al alles goed moet doen. Ze is soms moeilijk, ze is soms anders maar ze doet wel altijd der best. Ik ben 12 .. dn zal je denken; zo jong en dan al op een arabier rijden. Maar ik heb nog 2 shetlanders staan en daar heb ik vanaf me 5e tot nu alles op geleerd. Parel is heel anders dan een shetlander.. en ik klink mischien een beetje dom dat k dit zeg. Maar je kan allemaal wel zeggen hoe ik het moet doen enzo, terwijl ik dat nu allemaal aan het leren ben. Net alsof ik niet kan rijden .. ik vind het leuk als jullie tips geven.. maar doe niet alsof ik niks weet.

Rare reactie..
Je vraagt om tips, dan krijg je tips! Je moet dan niet meteen denken dat je afgekraakt wordt

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:38

PPPlover schreef:

Motivatie en toelichting op het forum
HAW is bedoeld om foto's te tonen aan andere bokkers waarbij je paard getraind wordt of op een wedstrijd uitgebracht wordt. Dus eigenlijk een verslag van je training (rekening houdend met de diverse disciplines). Anderen kunnen hier opbouwende kritiek geven en tips en aanwijzingen delen.

Ik zou als ik jou was eerst de regels even door lezen. Als je geen tips of aanwijzingen wilt, kun je beter een topic in JITP aanmaken.

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:40

nou is het niet zo dan, ik vertel hoe het zit.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:41

Ik heb even getemt want niet alle foto's doen het meer. En dit topic dreigt zo ook uit de hand te lopen..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:42

De fotoos doen het nog wel hoor..
Maar dit heeft inderdaad niet zoveel zin!

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:43

tuurlijk tips mag wel, mr afkraken is wat anders

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:44

Er worden tips gegeven maar jij voelt je duidelijk aangevallen.

PPPlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 14:45

neehoor, ik vind tips altijd goed, maar sommige lopen zo te zeuren, dat is echt niet leuk als je dat allemaal hoort enzo. Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 14:46

Ik heb hier alleen nog maar tips voorbij zien komen. maar het is aan jou of je er iets mee wilt gaan doen of niet..
Mischien komt het bij jouw over dat iedereen je afkraakt maar dit is niet het geval.. je hebt altijd op shetlanders gereden een pony is iets heel anders en zeker als die M2 heeft gelopen hier heb je rijtechnische hele andere dingen voor nodig dan dat je een beetje rond hobbelt op een shetlander.. hier moet je meer moeite voor doen.. en dat is wat mensen je willen zeggen..