navaja tijdens onze misschien wel laatste L2 wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

Re: navaja tijdens onze misschien wel laatste L2 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 10:48

verography schreef:
GEFELICITEERD!!! Knap hoor, dat hebben jullie erg snel gedaan zeg. En een 9 leuk hoor Haha! . Veel succes saampjes in de M1 en versla met je pony alle paarden Haha!

ja ik was de enige met als commentaar: keurig verzorgd

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:39

Ik zou proberen het tempo iets terug te nemen. Zeker omdat het een kleine ony is. Ze loopt nu teveel boven haar tempo. als je daar iets meer in regeld kan ze haar passen makkelijker afmaken. je drijft nu bijna elke pas bij waardoor het een wat onrustig beeld geeft. Zeker als je naar de M gaat zul je daar commentaar op gaan krijgen.

Forever_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:51

Leuk paard, commetaar: Probeer 'm nog iets ronden te rijden!! Knipoog

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:16

Gefeliciteerd! Toch zou ik niet meteen over gaan naar de M1. Ik vind hier en daar nog aardig wat verbeterpunten. Hij mag nog een stuk ronder en iets meer oprichting. Verder vind ik hem nog niet genoeg erbij lopen achter. Denk als je dat voor mekaar krijgt dat je de overstap kan maken.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:50

oosterhoff schreef:
Ik zou proberen het tempo iets terug te nemen. Zeker omdat het een kleine ony is. Ze loopt nu teveel boven haar tempo. als je daar iets meer in regeld kan ze haar passen makkelijker afmaken. je drijft nu bijna elke pas bij waardoor het een wat onrustig beeld geeft. Zeker als je naar de M gaat zul je daar commentaar op gaan krijgen.

ze loopt juist erg relaxed, houd er wel rekening mee dat het maar een kleine pony is, ik drijf trouwens niet iedere pas maar heb gewoon wiebelbenen Haha! komt helemaal goed.
ik heb nette cijfers voor de gangen allemaal voldoende en vaak 7vens

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:51

Forever_Me schreef:
Leuk paard, commetaar: Probeer 'm nog iets ronden te rijden!! Knipoog

voor de M1 moet ze wel wat ronder in der lichaam ja, maar daar nemen we dan ook rustig de tijd voor

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:53

Wanted2003 schreef:
Gefeliciteerd! Toch zou ik niet meteen over gaan naar de M1. Ik vind hier en daar nog aardig wat verbeterpunten. Hij mag nog een stuk ronder en iets meer oprichting. Verder vind ik hem nog niet genoeg erbij lopen achter. Denk als je dat voor mekaar krijgt dat je de overstap kan maken.

als je in de L2 teveel oprichting vraagt krijg je daar commentaar op omdat het nog niet erg nodig is.
we trainen vaak wel meer in de oprichting wanneer ze lekker los is, ze komt hier dan ook netjes op het achterbeen maar we gaan er nu echt tegen aan om zo snel mogelijk over te kunnen stappen, natuurlijk kijk ik hierbij wel naar wat ze oppakt en tot hoever we kunnen gaan, we moeten wel vooruit en hebben geen haast!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:30

j0rinda schreef:
oosterhoff schreef:

ze loopt juist erg relaxed, houd er wel rekening mee dat het maar een kleine pony is, ik drijf trouwens niet iedere pas maar heb gewoon wiebelbenen Haha! komt helemaal goed.

Dat tempo heeft niet iets te maken met spanning(relaxed). Als ze iets meer terug zou komen in tempo dan kan ze zich beter dragen en dus ook beter verzamelen en zal ze nog lekkerder door het lijf lopen.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:40

oosterhoff schreef:

Dat tempo heeft niet iets te maken met spanning(relaxed). Als ze iets meer terug zou komen in tempo dan kan ze zich beter dragen en dus ook beter verzamelen en zal ze nog lekkerder door het lijf lopen.[/quote]

okee, nu begrijp ik hem beter. zelf vind ik het tempo goed maar het dragen mag meer, als ik het tempoverlaag krijg ik impulsverlies, ze moet dus dit tempo aanhouden maar wel meer gaan oprichten.
bedankt voor je tip

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:44

Tja dat impuls verlies is dus het probleem. Je moet proberen je tempo te verlagen maar deactiviteit te behouden. Omdat ze nu vaak net haar pas niet af maakt kan ze in dat tempo moeilijk dragen. Ik zou het toch eens proberen. Veel schijnovergangen maken naar de stap en van stap naar draf ook schijnovergangen. daarmee stimuleer je het paard extra onder te treden. Je zult tenslotte uiteindelijk ook moeten leren verzamelen voor de M

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:31

oosterhoff schreef:
Tja dat impuls verlies is dus het probleem. Je moet proberen je tempo te verlagen maar deactiviteit te behouden. Omdat ze nu vaak net haar pas niet af maakt kan ze in dat tempo moeilijk dragen. Ik zou het toch eens proberen. Veel schijnovergangen maken naar de stap en van stap naar draf ook schijnovergangen. daarmee stimuleer je het paard extra onder te treden. Je zult tenslotte uiteindelijk ook moeten leren verzamelen voor de M

ja dat is ook zo, met de schijnovergangen ben ik veel bezig en vooral met het naar bijna stap rijden en weer pasje weg,. vooral ook bezig met doseren en veruimen.. ook in de galop oefenen we het sluiten want ze wil in de contra ook vaak nog wat te hoog in tempo gaan,, maar we hebben tijd zat en ik zal je tips zeker een keer meenemen in de training.. bedankt!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:39

succes zal zeker wel lukken. Je raakt nooit uitgeoefend en zoals je al zegt: als je de tijd hebt....

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:40

dank je, nee uitgeleerd ben je nooit. en alle tips zijn dan ook meegnemomen om te proberen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:53

Netjes hoor Jorin!! Ik vind het altijd zo leuk om naar jou topics te kijken, zeker om te zien hoe het met Navaja gaat. Jullie doen het goed, al M zozo! OK dan! Verder ben ik het er wel mee eens over je verzorgings cijfer.. een 9! Ja Toch wel hoog, haha!

Nou meis, veel succes verder. Je moet maar eens zeggen wanneer je wedstrijd hebt, dan kom ik zeker is langs om te kijken!! Veel plezier & succes met je M debuut he!

xxx

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 16:56

x_manon_x schreef:
Netjes hoor Jorin!! Ik vind het altijd zo leuk om naar jou topics te kijken, zeker om te zien hoe het met Navaja gaat. Jullie doen het goed, al M zozo! OK dan! Verder ben ik het er wel mee eens over je verzorgings cijfer.. een 9! Ja Toch wel hoog, haha!

Nou meis, veel succes verder. Je moet maar eens zeggen wanneer je wedstrijd hebt, dan kom ik zeker is langs om te kijken!! Veel plezier & succes met je M debuut he!

xxx

dank je, ik hoop dat voor jou je droom een eigen paard te hebben ook ooit uitkomt.
tja een 9 voor de verzorging dat was echt gaaf.. ook de cijfers van navaja der gangen worden elke wedstrijd beter, 20 april is de volgende wedstrijd maar of dat al M wordt weet ik nog niet!
eerst nog even lekker oefenen

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:42

heey jor,

nog een keer gefeliciteerd met je winstpunten.
vind het echt knap van je hoor! Knipoog
Nou veel suc-6 in het M1 he Haha!

xx Deew

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 17:44

DEEW schreef:
heey jor,

nog een keer gefeliciteerd met je winstpunten.
vind het echt knap van je hoor! Knipoog
Nou veel suc-6 in het M1 he Haha!

xx Deew

thnqs meis.. en je komt snel is bij mij starten he
je gaat zelf ook als een trein trouwens!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:23

hee jor
ik heb ze gevonden. ik moet zeggen dat dit er een stuk beter uitziet. vind dat jullie erg mooi wijken, nu lekker voor de M oefenen hé

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:49

hey,
ja dank je.. we gaan hard oefenen maar de overstap maken we wanneer we daar pas echt klaar voor zijn, we hebben geen haast natuurlijk,alle tijd nog