Dan heb je juist de lange rechte lijnen, waar de paarden hun balans kunnen vinden, en het tegelijkertijd leuk vinden.
Misschien moet je dit een paar keer proberen.
Ze zijn dan iig voorwaarts in de galop, en later kun je ook werken aan voltes. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze zijn dan iig voorwaarts in de galop, en later kun je ook werken aan voltes.
!
Navidad schreef:Mijn ervaring is gewoon door oefenen. en inderdaad, lekker het bos in, lange rechte zandpaden, en veel schakelen.
Deniseeeee schreef:Hoi,
Het kan misschien helpen: Zet pionnen neer en ga eens slalommen dat is goed voor de balans van je paard.
Mvg.
daniella74 schreef:Zo te horen heeft jouw paard nu al een groot probleem om in balans te blijven met jou erop dus kan je nagaan hoe hij dan gaat zwabberen. Het kan zijn dat jij ergens een minimale verstoring veroorzaakt in jouw zitten, veel jonge paarden zijn hier heel gevoelig voor omdat ze nog bijna geen gewicht op de achterhand brengen en dus al het gewicht op de voorhand ligt en ze toch al moeten zoeken naar hun balans nu er een mens op ze zit. Vraag hulp bij een ervaren instructeur of iemand die vaker paarden heeft ingereden.
Armani88 schreef:Navidad schreef:Mijn ervaring is gewoon door oefenen. en inderdaad, lekker het bos in, lange rechte zandpaden, en veel schakelen.
haha ja dat doe ik nog niet. Ik wil hem eerst onder controle hebben in de binnenbak en dan proberen we het in de buitenbak en zo doen we steeds iets meer.