10jarige inrijden, veel nadelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Re: 10jarige inrijden, veel nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:28

Lucy_ schreef:
Is dit soms in Sliedrecht? De stallen komen me bekend voor namelijk Knipoog
Ze staat wel heel rustig op de foto Lachen
Gewoon rustig aan blijven doen, veel geduld hebben.

Haha ja jouw paard komt daar ook vandaan.. Knipoog Was van dezelfde eigenaar als deze Lachen

LiekiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:48

persoonlijk denk ik dat 10 wel een beetje laat is om in te rijden,
maarals het paard leergierig is moet het toch weer geen probleem zijn
het verschilt gewoon per paard Knipoog

RiannevD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:57

Wij zijn nu ook bezig met een 9-jarige merrie. Ze heeft wel voor de kar gelopen, dus de rem en het sturen zit er wel op. Ze doet het echt heel netjes en is heel braaf. Alleen is het wel verwarrend dat je een 9-jarige rijdt, maar dan moet bedenken dat ze een 3-jarige is onder het zadel... Ook zij was eerst erg sloom, bij mij nog wel maar dat gaat steeds beter. Ze loopt nu tenminste meer door en loopt niet meer zo te slenteren..

Maar het verschilt zeker per paard hoe hij/zij het oppakt. En ik denk ook dat de afwisseling erg fijn voor haar is...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:58

Omdat het een paard van een ander is zou ik het gewoon proberen. Een ouder, niet ingereden/getraind paard zou ik niet meer zelf kopen.

Het hangt van het karakter af of de leeftijd problemen gaat opleveren. Bij een dominant paard zou ik er nog even over denken.
Ze zijn namelijk al veel sterker, lichamelijk en geestelijk.

Zelf heb ik ooit eens een 6 jarige gekocht, was ooit ingereden en daarna niets meer mee gedaan. Super braaf paard maar.....
Net als bij mensen die bv voor hun dertigste nooit gewerkt hebben, dan komt er na hun dertigste ook nooit meer wat van. Het was op zich een werkwillig paard maar elke keer moest ik hem even vertellen dat ie nu weer een uurtje moest werken.
Ik heb hem uiteindelijk verkocht en daar doet ie het super als recreatiepaard met af en toe dressuur/springen.